TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Import av IS300 - blitt billigere..?

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #217992  av rx300

Driver og sysler med tanken på import av en IS300, er ingen som er til salgs i Norge og IS200 blir for dvaskt med automat. Må ha pappabil siden vi trenger en bil til nå :-)

Leker med kalkulatoren på http://pub.tv2.no/nettavisen/okonomi/pr ... 851204.ece og der ser det ut til at hvis man regner med nye avgifter etter CO2-forbruk, så blir f.eks. en 2001-modell nesten 80.000 billigere å importere enn etter gammel volumavgift, kan dette være riktig? IS300 er oppgitt med 256g CO2-utslipp, sikkert lite til å være 3-liter R6.

Men jeg klarer ikke helt å tenke tanken på at noe moro faktisk har blitt _billigere_, hvor er feilen?

#218087  av @lpher

Satt og regna litt på en 2002 modell SC430 i går...og kom til akkurat samme konklusjon :D Kan dette stemme da?

#218097  av lexusrider

hmm.. må sjekkes..:)

#218148  av rx300

@lpher skrev:Satt og regna litt på en 2002 modell SC430 i går...og kom til akkurat samme konklusjon :D Kan dette stemme da?
Ja, i så fall.. Hmmm.. Skal jeg kjøpe en IS200 til ca. 220.000, eller skal jeg kjlpe en IS300 med navigasjon, skinn, VSC, Xenon, osv osv. til 297.000.. Hmm.. Vanskelig valg, eller ikke :-D 3.0 R6-motoren er jo en utrolig herlig motor. 2.0'en er litt dvask etter min smak..

#218287  av larspronne

bra deal det, men navigasjonen fungerer ikke i Norge uansett...

#218318  av @lpher

larspronne skrev:bra deal det, men navigasjonen fungerer ikke i Norge uansett...
Good point ;) Fa tak i en navigasjonsløs IS...så kjøper man heller en navigasjonsenehet av fks....meg? :D

#218323  av rx300

@lpher skrev:
larspronne skrev:bra deal det, men navigasjonen fungerer ikke i Norge uansett...
Good point ;) Fa tak i en navigasjonsløs IS...så kjøper man heller en navigasjonsenehet av fks....meg? :D
Hehe. Jada, vet at den ikke funker... men det er vel likevel noen funksjoner der som man ikke får ellers. Har en HP Ipaq-sak med TomTom5 som gjør jobben greit nok foreløpig når det trengs navigasjon :-) [/quote]

#228892  av T78

lexusrider skrev:hmm.. må sjekkes..:)
Fant dere ut noe her?

#228949  av @lpher

T78 skrev:
Fant dere ut noe her?
For min del så var det feil ihvertfall...turns out nettsia jeg brukte til å regne om måtte hatt feber da jeg regna ut :D ...la inn tallene på nytt senere, og da ble det ikke like lystig lesning dessverre... :cry:

#228951  av lexusmann

Ser på motorbørsen de har en høyreratta IS 300 sportcross...til 119k...men er vel ikke aktuelt...

#228955  av rx300

@lpher skrev:
T78 skrev:
Fant dere ut noe her?
For min del så var det feil ihvertfall...turns out nettsia jeg brukte til å regne om måtte hatt feber da jeg regna ut :D ...la inn tallene på nytt senere, og da ble det ikke like lystig lesning dessverre... :cry:
Samme her. Når så en IS300 ble mer enn dobbelt så dyr som IS200'en jeg har kjøpt meg, så får jeg heller leve med litt begrenset futt :-) Hehe.. IS300 blir jo 50.000 dyrere enn GS300 også. He he.

#228965  av csstian

Man kan jo montere kompressor,blir ikke så værst det.Begynner å bli førnøyd selv nå etter jeg byttet eksos i tillegg.