Tror ikke det trenger å bli så uhorvelig dyrt om man har muligheten til å gjøre det meste selv, og eventuelt kjenner folk som kan stå for maskinering av motordeler.
Blir fort flere tusen kroner for veiv, stempler og råder, men dette fås jo kjøpt som komplette kit, og er ikke SÅ dyrt som ny turbo motor..
Og hva med borring av blokk? fra 2.0 til 2,2l og matchende innmat og topp burde jo få motoren opp mot og over 200 hk?
Hadde iallefall vært ekstremt morsomt å få sett en 200 hk GTI vs en standard US 204 hk Turbo...
Det vil gå en del penger, men det gjør det uansett. Kjøper man seg turbo motor går det ikke mange ukene før en syntes den er treg og vil ha mer. Så baller det på seg med større turbo, eksos osv.
Hadde jeg hatt en GTI motor skulle jeg jammen ha prøvd, bare for å se hvordan det ble. Ang Datasprut kan man jo komme unna veldig billig om man går for f.eks MS og lager ledningsnett selv. Totalt burde man da klare å trimme GE motoren ganske betydelig Og likevel komme ut av det billigere enn med å konventere til turbo. Dersom man gjør det meste selv vel å merke. Det som VIRKELIG er dyrt er arbeidskraft. Skal man betale noen for å gjøre noe som helst, da blir det DYRT..
Blir fort flere tusen kroner for veiv, stempler og råder, men dette fås jo kjøpt som komplette kit, og er ikke SÅ dyrt som ny turbo motor..
Og hva med borring av blokk? fra 2.0 til 2,2l og matchende innmat og topp burde jo få motoren opp mot og over 200 hk?
Hadde iallefall vært ekstremt morsomt å få sett en 200 hk GTI vs en standard US 204 hk Turbo...

Det vil gå en del penger, men det gjør det uansett. Kjøper man seg turbo motor går det ikke mange ukene før en syntes den er treg og vil ha mer. Så baller det på seg med større turbo, eksos osv.
Hadde jeg hatt en GTI motor skulle jeg jammen ha prøvd, bare for å se hvordan det ble. Ang Datasprut kan man jo komme unna veldig billig om man går for f.eks MS og lager ledningsnett selv. Totalt burde man da klare å trimme GE motoren ganske betydelig Og likevel komme ut av det billigere enn med å konventere til turbo. Dersom man gjør det meste selv vel å merke. Det som VIRKELIG er dyrt er arbeidskraft. Skal man betale noen for å gjøre noe som helst, da blir det DYRT..

- MR2 TURBO -