Ser spennende ut dette Neemi!

Hvor langt tenker du å tøye strikken med tanke på kammer? (grader, løft? osv) Noen spesiell grunn til at du ser ut til å ha valgt nettopp HKS fremfor f.eks JUN eller Toda?
Personlig tror jeg ikke jeg ville bytta pumpe til walbro så lenge du tenker å holde deg til NA. Den trengs ikke til effektnivået, bråker endel mer enn den orginale, og ikke minst koster ca. en tusenlapp som du heller kan legge inn i andre ting. (jeg bremsa i sin tid 273rwhp med orginal gti pumpe. Vil ikke garantere at den ville holdt til toppfarts testing på autobahn på denne effekten

, men at en gti pumpe i god stand holder til 250hk på motoren NA er jeg ikke i tvil om). Dropper du den, så er du 1000 spenn på vei mot det lette svinghjulet som du vurderer og som garantert er en bedre investering.
Når det gjelder SAFC2 (egentlig piggyback generelt), så vær litt obs når du justerer dette. Siden 3SGE bruker MAP-signalet sammen med turtall i hovvedsak til å bestemme hvor i tabellene den skal hente bensinmengde OG tenning, så er det lurt å ha i bakhodet at tenningen og blir påvirket ved justeringer.

På generell basis (og litt avhengig av hvor store justeringer som blir gjort) vil mindre bensin også gi tidligere tenning (potensielt skummelt, men kan gi ekstra effekt) mens mer bensin vil gi seinere tenning (tryggere, men potensielt mindre effekt). Dette vil uansett bli et kompromiss. I en ideell verden kan det faktisk hende at siden motoren orginalt vel går litt rikt, spesielt på toppen, og det er nettopp der VE økes ved kammer osv så kan du faktisk ha så flaks at den ekstra luftmengden inn veies opp av den ekstra bensinen som allerede er der. Men det er som sagt i en ideell verden, og du vil ikke se det før du sjekker med kammene på plass.
Ser og at du skriver "bytte stabstag bak" men ikke nevner noe om foran? På generelt basis vil det å montere et stivere stabilisatorstag bak flytte noe grep frem som vil føre til mer overstyrt/mindre understyrt bil. Ser for meg at dette kan være småskummelt på nettopp MR2, selv om det gjør underverker på spesielt fremhjulstrekkere som fra før er notorisk understyrte (sånn sett sikkert en gullgrube på audi og

)
Forresten, sånn for å være sikker på at vi snakker om det samme... Det er stabilisatorstag (det under bilen) du mener?
Edit: ser det står "under" spesifisert når jeg leste en gang til, så da snakker vi nok om det samme.

-------------------------------------
'72 Celica (RA21/TA22)
Solskinnscruiseren
'94 MR2 Turbo (SW20)
Lillegul
'87 Corolla bane/leke prosjekt (AE86)
Hachi'n
'83 Starlet (KP61)
Sølvpilen
'90 Starlet arbeids/vinter go-cart (EP81)
'83 Starlet delebil/impulskjøp (KP61)
'73 Datsun 240Z