TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Neemis MR2 (LilleblÃ¥) NÃ¥:overhaling og oppgradering

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#201406  av Gt-4-Ever

Tøfft! :D

#202811  av Neemi

Litt bling må jo min bil ha og :)
Vedlegg
IMG_1041.jpg
IMG_1041.jpg (32.05 kiB) Vist 538 ganger
Nytt lokk
Nytt lokk
IMG_1040.jpg (38.56 kiB) Vist 538 ganger
Gammelt lokk
Gammelt lokk
IMG_1039.jpg (38.35 kiB) Vist 534 ganger

#203048  av Corolla GT

Morro med banekjøring..... :D

Fiin MR2 du har.... 8)

#219307  av EvolutionTurbo

Ja! utrolig fin MR2 du har:)

den fargen er sykt fin, hva heter den( spør bare så jeg kan styre unna;p)
hadde planer om en blåfarge som er mistenkelig lik, men ser da ut som at jeg får droppe de planene:(

Uansett: stå på, morro med jenter og bil!

#219333  av Gt-4-Ever

Skal du gjøre mer snart? :)

#219346  av Neemi

Yes da :)

Følger med masse på 3SGE trimmingstråden som man skriver så mye i om dagen for å finne ut hva jeg vil.
Har begynt å demontere bilen for å sende avgårde de delene som skal lakkes opp igjen.
Første helg jeg har tid skal motoren ut, og så fortsetter det derifra bare jeg får planlagt ferdig :)

#219394  av azt

her snakker vi bling bling jah 8) respekt!
hehe ;)

#219396  av GhostRider88

sykt råå mr2. Den var i utgangspunktet sykt fin men er den bare nydelig. Digger den stylingen din. kunne tenkt meg et slikt kit selv. :)

#219399  av BrennaRacing

Litt off topic Neemi,. men hvordan er det å kjøre med stylingen din til vanlig..Blir den veldig mye lavere?? Vurderer Greddy styling, med Kaminari bakfanger, men er litt redd for at den skal bli for lav

#219442  av Neemi

Takk for positive tilbakemeldinger :)

BrennaRacing: Den ble ikke mye lavere enn originalt egentlig.
Fronten og bakenden er jo bare deler du setter på de originale fangerne.
Den foran er såvidt høyere enn den originale nederste leppa.
Bakleppa er vel så den går ca 5 cm lavere enn pottene.
Har skrapet litt foran helt under på de verste fartsdumpene når jeg kjører rett framover, men ikke noe ille.
Pleier stort sett å ta de på skrå selvom det strengt tatt ikke er nødvendig .....vant til å kjøre lavere biler enn denne :)
 #220806  av Neemi

Da har jeg fått planlagt litt så får vi se om alt er gjennomførbart.
Jeg har som som så mange andre her inne lyst på litt mer futt i bilen, men jeg vil absolutt IKKE bytte til turbomotor.
Jeg går for å øke effekten på min 3sge som står i nå.
Dog gjenstår å øke kunnskapsnivået og å finne rette måten å gjøre ting på. Ja, jeg er tunglært, men det kommer seg.
Samtidig er det litt overhaling og utbedringer som trengs.
Det er mye som skal gjøres, og jeg har såvidt begynt å plukke av deler av bilen igjen, håper å holde på mye fremover slik at jeg rekker det meste til sesongstart i april/mai igjen.

Tilbakemeldinger og kommentarer av alle typer mottas med takk, jeg kommer garantert til å trenge hjelp av dere her inne :)

Planene:

Motor
Overhale motorblokk
Nye stempelringer
Bytte rådelagre og veivlagre
Honing av sylindre
Bytte bunnpannepakning
Sliping av veiv
(evt også bytte reimhjul og lettere svinghjul)

Topp
Polering, sliping ventiler, plansliping
Bytte alle pakninger (kjøper pakningssett)
Bytte ventiltetninger
Oppgradere kammer og kamdrev (lurer på noen HKS kammer)
Evt porte innsug og spjeld

Øvrig
Investere i piggybacksystem (Apexi SAFC2)
Nye felger
Ny eksos med racekat
Fikse stylingen+ nye lister og lakkere opp
Sveise og lakkere stag i motorrommet
Bytte vannpumpe
Bytte bensinpumpe (Walbro)
Bytte stabstag under bak
Montere foringer bak
Bytte lenkearmer foran

#220810  av Morten

Ser spennende ut dette Neemi! :D Hvor langt tenker du å tøye strikken med tanke på kammer? (grader, løft? osv) Noen spesiell grunn til at du ser ut til å ha valgt nettopp HKS fremfor f.eks JUN eller Toda?

Personlig tror jeg ikke jeg ville bytta pumpe til walbro så lenge du tenker å holde deg til NA. Den trengs ikke til effektnivået, bråker endel mer enn den orginale, og ikke minst koster ca. en tusenlapp som du heller kan legge inn i andre ting. (jeg bremsa i sin tid 273rwhp med orginal gti pumpe. Vil ikke garantere at den ville holdt til toppfarts testing på autobahn på denne effekten :lol: , men at en gti pumpe i god stand holder til 250hk på motoren NA er jeg ikke i tvil om). Dropper du den, så er du 1000 spenn på vei mot det lette svinghjulet som du vurderer og som garantert er en bedre investering. :wink:

Når det gjelder SAFC2 (egentlig piggyback generelt), så vær litt obs når du justerer dette. Siden 3SGE bruker MAP-signalet sammen med turtall i hovvedsak til å bestemme hvor i tabellene den skal hente bensinmengde OG tenning, så er det lurt å ha i bakhodet at tenningen og blir påvirket ved justeringer. :wink: På generell basis (og litt avhengig av hvor store justeringer som blir gjort) vil mindre bensin også gi tidligere tenning (potensielt skummelt, men kan gi ekstra effekt) mens mer bensin vil gi seinere tenning (tryggere, men potensielt mindre effekt). Dette vil uansett bli et kompromiss. I en ideell verden kan det faktisk hende at siden motoren orginalt vel går litt rikt, spesielt på toppen, og det er nettopp der VE økes ved kammer osv så kan du faktisk ha så flaks at den ekstra luftmengden inn veies opp av den ekstra bensinen som allerede er der. Men det er som sagt i en ideell verden, og du vil ikke se det før du sjekker med kammene på plass. :mrgreen:

Ser og at du skriver "bytte stabstag bak" men ikke nevner noe om foran? På generelt basis vil det å montere et stivere stabilisatorstag bak flytte noe grep frem som vil føre til mer overstyrt/mindre understyrt bil. Ser for meg at dette kan være småskummelt på nettopp MR2, selv om det gjør underverker på spesielt fremhjulstrekkere som fra før er notorisk understyrte (sånn sett sikkert en gullgrube på audi og :lol: )
Forresten, sånn for å være sikker på at vi snakker om det samme... Det er stabilisatorstag (det under bilen) du mener? :D

Edit: ser det står "under" spesifisert når jeg leste en gang til, så da snakker vi nok om det samme. :mrgreen: :lol:

#220814  av BrennaRacing

Skal du ha nye felger igjen? eller skulle du bare bytte ut bakfelgene for å få mer riktig innpress??

Hvilken eksos skal du ha da?? Når jeg fikk eksos på min, så sto jeg å vurderte å få tak i racekat, men det kostet litt...Han skulle ha 7000 for det, å siden hele anlegget koster rett over 5 så syns jeg det var litt drøyt :D

#221058  av inzane2012

her må du huske på å holde oss gti folk oppdatert:)
sitter selv å vurderer ting jeg kan gjøre for å få noen fler hester ut av motoren, så alt du gjør må nøye noteres så vi andre med gti kan lære litt og komme på nye ting vi kan gjøre:)

ellers masse kudos for en flott bil:)

#221090  av Mr2Even

Det der blir dyrt visst du ikke har bekjentskaper :wink:
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 18