Trenger litt ekspert hjelp her fra dere som har prøvd forskjellige turboer da jeg har møtt veggen og ikke klarer å ta et valg her!
Jeg har bestilt en Streetbrawler T3/T4 hybrid turbo fra KO racing for litt siden, men nylig har de oppdatert websidene sine og lagt ut en rekke nye turbo kit som de ikke hadde før, som bygger på Garret GT serien. Jeg har snakket med Chris og har muligheten til å avbestille turboen jeg har bestilt og heller bestille en av GT serien. Dette frister veldig!
Dette er jo forsåvidt en nyere (og bedre?) turbo med et bredere effektområde slik jeg har forstått det.
Den er dog en del dyrere også. Men har forstått det slik at den er en del bedre enn kitene basert på T3/T4 hybrid turboen? Som en venn av meg sa: T3/T4 er gårsdagens teknologi, mens GT serien er dagens teknologi. Er dere enig i det utsagnet?
Når jeg nå vurderer å gå for GT serien så står det da mellom to turboer:
1. GT3071R (450 WHP capable) med 64 A/F
ELLER:
2. GT3076R (500 WHP capable) med 64 A/F
Nå har jeg jo følgende mods på motoren:
- MS standalone engine management system med alt tilbehør. Extention board, knocksence, launch control, traction control etc.
- Greddy style intercooler
- ATS racing 9" SPAL Fan med største motoren og Shroud.
- KO racing TKO 3" Exhaust system.
- Coolingmist Dual stage water/metanol injection kit.
- Inovate LC1 wideband sensor kit.
- HKS EVC electronic boost controller.
- Apexi power intake.
- HKS dumpventil
- Distributorless ignition (en coil for hver sylinder).
- Wolfkatz Fuel system. Walboro inline pump, i serie med orginalpumpa, 750cc injectors, Top feed fuelrail, aeromotive fuel pressure regulator, fitting kit etc.
-1 grad kaldere plugger.
++
Dette burde jo gi meg muligheten til å dra ut forholdsvis mye av motoren som har gått bare 96000 km.
Tenker at om jeg nærmer meg 3-400 hk så vil jeg operere i grenseland med GT3071R, mens den andre vil være mer komfortabel.. ?
Men så er det jo igjen dette med spoolup da.
Noen som vet hvor mye forskjell det faktisk ER i spoolup mellom GT3071R og GT3076R ? For dette er jo noe som er meget relevant. Og man ofrer vel heller litt top end effekt for å få raskere spoolup dersom det er stor nok forskjell på dem.
Så hvilken av de to turboene der? Står litt fast...
Trenger et lite spark bak her.. He he..

Jeg har bestilt en Streetbrawler T3/T4 hybrid turbo fra KO racing for litt siden, men nylig har de oppdatert websidene sine og lagt ut en rekke nye turbo kit som de ikke hadde før, som bygger på Garret GT serien. Jeg har snakket med Chris og har muligheten til å avbestille turboen jeg har bestilt og heller bestille en av GT serien. Dette frister veldig!
Dette er jo forsåvidt en nyere (og bedre?) turbo med et bredere effektområde slik jeg har forstått det.
Den er dog en del dyrere også. Men har forstått det slik at den er en del bedre enn kitene basert på T3/T4 hybrid turboen? Som en venn av meg sa: T3/T4 er gårsdagens teknologi, mens GT serien er dagens teknologi. Er dere enig i det utsagnet?
Når jeg nå vurderer å gå for GT serien så står det da mellom to turboer:
1. GT3071R (450 WHP capable) med 64 A/F
ELLER:
2. GT3076R (500 WHP capable) med 64 A/F
Nå har jeg jo følgende mods på motoren:
- MS standalone engine management system med alt tilbehør. Extention board, knocksence, launch control, traction control etc.
- Greddy style intercooler
- ATS racing 9" SPAL Fan med største motoren og Shroud.
- KO racing TKO 3" Exhaust system.
- Coolingmist Dual stage water/metanol injection kit.
- Inovate LC1 wideband sensor kit.
- HKS EVC electronic boost controller.
- Apexi power intake.
- HKS dumpventil
- Distributorless ignition (en coil for hver sylinder).
- Wolfkatz Fuel system. Walboro inline pump, i serie med orginalpumpa, 750cc injectors, Top feed fuelrail, aeromotive fuel pressure regulator, fitting kit etc.
-1 grad kaldere plugger.
++
Dette burde jo gi meg muligheten til å dra ut forholdsvis mye av motoren som har gått bare 96000 km.
Tenker at om jeg nærmer meg 3-400 hk så vil jeg operere i grenseland med GT3071R, mens den andre vil være mer komfortabel.. ?
Men så er det jo igjen dette med spoolup da.
Noen som vet hvor mye forskjell det faktisk ER i spoolup mellom GT3071R og GT3076R ? For dette er jo noe som er meget relevant. Og man ofrer vel heller litt top end effekt for å få raskere spoolup dersom det er stor nok forskjell på dem.
Så hvilken av de to turboene der? Står litt fast...

- MR2 TURBO -