TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• lyd i drivverk

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#215803  av inzane2012

tar opp igjen en litt "død" tråd her nå men tenkte eg måtte informere litt om "problemet" jeg har hatt siden jeg kjøpte bilen med en slags skrape lyd når jeg bremest på motoren på de tre første girene...tenkte først at dette kanskje kunne ha noe med drivverket og gjøre, men er ikke så sikker nå lenger...
fordi:
kjøpte nylig ei kanne med mobil 1 hel synt. 0w-40 olje da jeg va plent nødt å ha etterfylling...Da jeg begynte å kjøre igjen merket jeg at lyden var så og si borte, eneste jeg kunne høre når jeg bremset på motoren var den vanlige lyden kommer av at turtallet økte, men når jeg hadde kjørt i ca en halvannen time var den gamle lyden komt tilbake...
Det samme skjedde nå idag når jeg måtte påny etterfyll olje(er ca 80 mil siden jeg sist etterfylte)...

Så min konklusjon må vere at det er oljen som er problemet, 0w oljen er jo nett som vann, så nå får jeg prøve med en olje som er litt tjukkere, eventuelt gå over til halv synt når bilen skal inn på service...

#222175  av Mr2Even

Hm.. jeg kjører også på Mobil1 W0-40 olje.. kanskje det er ventilene vi hører?

#222283  av inzane2012

Mr2Even skrev:Hm.. jeg kjører også på Mobil1 W0-40 olje.. kanskje det er ventilene vi hører?
nja, mulig, men høres ut som lyden hos meg sitter mye lenger nede...men jeg vet ikke, skulle nesten hatt supermann syn så hadde jeg kanskje sett hva som var gale:)

#222298  av Mr2Even

inzane2012 skrev:
Mr2Even skrev:Hm.. jeg kjører også på Mobil1 W0-40 olje.. kanskje det er ventilene vi hører?
nja, mulig, men høres ut som lyden hos meg sitter mye lenger nede...men jeg vet ikke, skulle nesten hatt supermann syn så hadde jeg kanskje sett hva som var gale:)
Ja tror det hos meg også. Vi har nok samme ulyd. Dette må vi få fikset! Supermannsyn hadde vært tingen ja :shock: :lol:

#222527  av Mr2Even

Snakket med toyota idag, han duden der mente at ulyden kunne komme av regreima som var litt slakk. kanskje det er strammeren,, Jeg har bestilt time for sjekk men må vente 3uker :?

#261442  av Mr2Even

Har noen funnet ut av hva denne ulyden(raslelyden) kommer av?