TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • En noob pÃ¥ ville veier...

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller

 #222484  av James
 
Johansen skrev:
Toyrolla skrev:Og med bytte av reimhjulet på gze'en øker du ladetrykket fra 0,6 til 0,9 bar. skulle ikke være langt unna 200 hk, hvis du har eksos og filter da.
Er ikke så langt unna 200hk da nei. Har selv samme oppsett i min Mr2 mk1 med 4agze , reimhjul, større eksos og filter med 0.9 i ladetrykk. Har aldri fått mulighet til å benke bilen ,men vil tro det er 195hk +/- i den. Men om den flytter bra på seg er det ingen tvil om :wink:

 #222557  av BrennaRacing
 
Johansen skrev:vet bare hva som skjedde der;) kan jo hend den gt4'en som går her er i litt dårligere form en visse andre ...
Eller at han karen hadde lånt bort GT4`en til bestemorra si :lol:

 #222698  av Henrik
 
Toyrolla skrev:4age motoren som sitter i AE92 har jo aldri hatt 140 hester!!

Og 4AGZE motoren (med kompressor altså) har rundt 170 hk orginalt, men du kommer aldri opp i 200 hk bare med å skifte reimhjul.

4AGZE motoren kom i blandt annet AE101 Levin/Trueno, men ble aldri solgt i norge.

Trur de siste bilene med 4AGE motor som ble solgt i norge er AE92. Men det får noen andre bekrefte for meg (E10 GTi hadde vel andre motorer? )
AE - 92 gti kom med 140hk. Er en oppgradert versjon av 4AGE med smalport, underspylte stempler og 140hk.
Den ble produsert fra 1990 - 92..

Ikke vær for bråkjekk når du ikke vet hva du snakker om.... :x