TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• prosjekt blue pearl supra!!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra

#222732  av perchr

RÃ¥tt!

#222757  av tore 95 tt euro spec

Tevosupra skrev:Dette blir rått Tore:) Du legger lista høyt nå ,når det gjelder motorom;)
Takker!! :wink: Are fikser biffen han serru :wink:

#222760  av tore 95 tt euro spec

Kilgallon skrev:SÃ¥nn motorrom kunnejge tenkt meg :D
Bare å bygge det... :wink: spare,spare og atter spare :)

#222764  av Andy_Celica

Hvor mye effekt kan du dra ut av motoren nå da tore?

Bør kunne hente litt med det oppsettet der vel?

#222766  av tore 95 tt euro spec

Andy_Celica skrev:Hvor mye effekt kan du dra ut av motoren nå da tore?

Bør kunne hente litt med det oppsettet der vel?
skal nok klare litt mer en orginalt ja :D Litt bare :wink:

#222774  av James

Fet Supra ja! veldig pent motorrom må jeg si! :)

#223198  av Ã¸f

dette ser virkelig råflott ut og regner med at det blir effekt i massevis her ja 8) sleng gjerne ut flere bilder av gullet ditt :D
et par spm til Are:
mapper du på landevei el rulle? er det en ulempe å korte inn rørgate turbo-ic og ic-innsug? er det dumt å legge opp ekstra rør til luft-filter for å hindre at det står i et "varmt" motor-rom? kjører du med enkelmasse-svinghjul på din supra? kjører du med en el to bensin-pumper i serie?
og sist,men ikke minst: keep up the good work :wink:
edit: snakket med jon(jonus racing) og han mente man kunne hente ut 800hk på orginal innmat,hva tror du?
mvh øyvind

#223203  av tore 95 tt euro spec

øf skrev:dette ser virkelig råflott ut og regner med at det blir effekt i massevis her ja 8) sleng gjerne ut flere bilder av gullet ditt :D
et par spm til Are:
mapper du på landevei el rulle? er det en ulempe å korte inn rørgate turbo-ic og ic-innsug? er det dumt å legge opp ekstra rør til luft-filter for å hindre at det står i et "varmt" motor-rom? kjører du med enkelmasse-svinghjul på din supra? kjører du med en el to bensin-pumper i serie?
og sist,men ikke minst: keep up the good work :wink:
edit: snakket med jon(jonus racing) og han mente man kunne hente ut 800hk på orginal innmat,hva tror du?
mvh øyvind
Hey :wink: Takk!! Det blir mapping i dynobenk.
Det er jo bare en fordel det om rørgata fra turbo- ic og inn på innsuget blir kortere..jo bedre flow
Men unngå mest mulig krasse bend etc..Jo kaldere lufta er jo bedre er det,men husk om du skal gjøre dette ikke lag lange rør gater for å få filtere dit det er kaldere luft,da er det bedre om du bygger inn filteret der det sitter for å unngå for for mye flow tap til turbo.

Ja kjører med to walbro pumper..

Det går om ikke motoren har vært gjennom 2 verdenskriger fra før :wink:

#223206  av sx-4-ever

Ta bilde av hvordan du gjorde med desse 2 pumpene.. hvordan du festa de nedi tanken og hvor du plaserte t stykke :P skal gjøre det samme.

#223257  av pmg

Ser bra ut det der ja ;) sitter å venter på samme manifold om dagen jeg også ;) hehe...

NICE :)

#223304  av supramkiv

Nice :D

Bodykit du gikk for da :?:

#224008  av pmg

et lite spm bare.. hvor i svart svingende har du gjort av beholderen til servoen.. får ikke plassert min jeg.. hehe.. driver å skal ha i innsuget mitt nå om dagen ;)

#224076  av Kilgallon

pmg skrev:et lite spm bare.. hvor i svart svingende har du gjort av beholderen til servoen.. får ikke plassert min jeg.. hehe.. driver å skal ha i innsuget mitt nå om dagen ;)
Kanskje han droppet hele servoen :lol:

#224086  av pmg

tviler på det gitt.. hehe ser røra forsvinner under mot sikringsboksen der da.. så kan vel hende den er der et sted.. men har nok planer om å flytte hele boksen jeg og kjøre røret rett ned fra innsuget jeg..

et annet spm som dukket opp i dag da.. den plata som sitter under tomgangs regulatoren i gamle innsuget er jo for stor til det nye.. hva gjorde dere her?
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 13