TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Heia staten igjen...

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#222462  av sindrejl

nå tar jo ikke de fleste bil fremfor buss fordi det er morsomt, men heller fordi busstilbudene som oftest stinker..

#222496  av Kilgallon

Hadde jo vært ok med buss, men ikke når det koster 3ganger så mye som å kjøre sin egen bil.

#222497  av Th4 Ghost

quoter litt fra top gear: "Det de ikke skjønner er at grunnen til at det finnes rushtid er fordi alle sammen MÅ være på samme plass til samme tid!" folk står ikke i kø time etter time bare fordi det er morsomt...

#222563  av sindrejl

Th4 Ghost skrev:quoter litt fra top gear: "Det de ikke skjønner er at grunnen til at det finnes rushtid er fordi alle sammen MÅ være på samme plass til samme tid!" folk står ikke i kø time etter time bare fordi det er morsomt...
angående top gear; episode 3 er på vei ned :P

#222567  av BrennaRacing

Th4 Ghost skrev:quoter litt fra top gear: "Det de ikke skjønner er at grunnen til at det finnes rushtid er fordi alle sammen MÅ være på samme plass til samme tid!" folk står ikke i kø time etter time bare fordi det er morsomt...
Det er sant...Blir som å straffe folk fordi de jobber å betaler skatt egentlig....

er et helt latterlig forslag..Folk kommer ikke til å ta bussen etter T-banen i stede. Hvertfall ikke så lenge kollektivtilbudet er så dårlig...Er jo mer rush på t-bane å buss enn det er på veien..

Er hvertfall glad jeg har firmabil jeg, så jeg kjører aldri Mr2`en i rushen uansett :D

#222579  av EvolutionTurbo

Det er jo noe av det tåpeligste de har funnet på hittil..

Hva blir det neste nå da?

Avgift for de som kjører utenom rushtiden, for da er det ikke nødvendig å kjøre??

#222582  av sleeper

EvolutionTurbo skrev:Det er jo noe av det tåpeligste de har funnet på hittil..

Hva blir det neste nå da?

Avgift for de som kjører utenom rushtiden, for da er det ikke nødvendig å kjøre??
så lenge denne regjeringa her sitter så skal du nok ikke se bort ifra at det kommer som et forslag..
hvis regjeringa hadde fått velge så hadde alle hatt hjemmekontor og dyrket maten sin i hagen sin.. da hadde ingen kjørt!

(hadde IKKE forundret meg hvis de kom med forslag om og ha kvoter på bensin..)

#222586  av Daniel_hoy

sleeper skrev: hadde IKKE forundret meg hvis de kom med forslag om og ha kvoter på bensin..
Du må være forsiktig med hva du sier. Ikke gi de flere idèer. :P

#222878  av cameleon

Ja dere har dere selv å takke alle dere sullehuer som stemmer på disse sosialistiske partiene. Helt utrolig at staten virkelig klarer å komme med slike forslag, og faktisk få de gjennom. :?
Sist redigert av cameleon den 15 feb 2007 01:41, redigert 1 gang totalt.

#222880  av sindrejl

cameleon skrev:Ja dere har dere selv å takke alle dere sullehuer som stemmer på disse sosialistiske partiene. Helt utrolig at staten virkelig klarer å komme med slike forslag, og faktsik få de gjennom. :?
stemte ikke dem jeg! :) så stiller meg på din side

#222892  av chris

cameleon skrev:Ja dere har dere selv å takke alle dere sullehuer som stemmer på disse sosialistiske partiene. Helt utrolig at staten virkelig klarer å komme med slike forslag, og faktisk få de gjennom. :?
Ey! Jeg stemte ikke på disse kommunistpartiene! :P

For øvrig.. ang kollektivtransport, så er jo stort sett Oslo den eneste byen i Norge hvor kollektivtilbudet er skikkelig utbygget. Hadde jeg bodd i Oslo hadde jeg nok kommet til å ta t-banen eller noe.. men her i Trondheim er det bare en ting å si om kollektivtilbudet. Det stinker sure svette hesteballer. Her jeg bor, som egentlig er ganske sentralt i byen, går bussen 1 gang i TIMEN, og den går kun ned til midtbyen. Der passer den aldri med noen andre busser, og man må vente.. gjerne i 30-40 minutter. Buss-sjåførene suger til å kjøre buss, de er uhøflige, frekke og ALLTID for sene. T-bane har vi ikke, og tog er stort sett bare dugandes om man kommer fra langt utenfor byen og har lyst å betale skjorta for et tog som nesten aldri går, fremfor å kjøre bil og spare tid og penger.
Når kjæresten min skal på jobb, velger jeg å kjøre henne til jobb hver morgen. Hvis jeg ikke kjører henne, så må hun ta buss. Denne bussturen inkl bytte av buss og venting i midtbyen tar totalt 1,5 TIME hver vei!! Og hvor lang tid tar det å kjøre bil? 10 MINUTTER! Og når attpåtil sjåførene på bussen er som nevnt over, og det koster blod og tårer å reise med denne fuckings bussen, er det rart folk kjører bil. Eva holder nå på å kjøre opp, og når det er ferdig unnagjort er det byebye buss. Er overhodet ingen grunn til å reise med buss whatsoever. Ikke er det miljøvennlig heller, å reise med disse stinkende klossene med vindu på. De spyr ut svart dieselrøyk over hele byen. Den reneste dagen de siste 20 år i Trondheim var faktisk den dagen det var buss-streik. Slå den da!
Gikk faktisk an å puste i byen.

Problemet er jo at politikerne VET dette, og VET at folk nærmest MÅ kjøre bil.. og dermed kan de supe ut så mye penger de bare orker av bilistene.
Kanskje noen skulle tvunget en del politikere ut til å bo på landsbygda noen år, hvor de må betale bil og bilbruken selv, evt reise kollektivt. DET hadde vært bra reality-tv spør dere meg.....

#222908  av cameleon

chris skrev:
cameleon skrev:Ja dere har dere selv å takke alle dere sullehuer som stemmer på disse sosialistiske partiene. Helt utrolig at staten virkelig klarer å komme med slike forslag, og faktisk få de gjennom. :?
Ey! Jeg stemte ikke på disse kommunistpartiene! :P

For øvrig.. ang kollektivtransport, så er jo stort sett Oslo den eneste byen i Norge hvor kollektivtilbudet er skikkelig utbygget. Hadde jeg bodd i Oslo hadde jeg nok kommet til å ta t-banen eller noe.. men her i Trondheim er det bare en ting å si om kollektivtilbudet. Det stinker sure svette hesteballer. Her jeg bor, som egentlig er ganske sentralt i byen, går bussen 1 gang i TIMEN, og den går kun ned til midtbyen. Der passer den aldri med noen andre busser, og man må vente.. gjerne i 30-40 minutter. Buss-sjåførene suger til å kjøre buss, de er uhøflige, frekke og ALLTID for sene. T-bane har vi ikke, og tog er stort sett bare dugandes om man kommer fra langt utenfor byen og har lyst å betale skjorta for et tog som nesten aldri går, fremfor å kjøre bil og spare tid og penger.
Når kjæresten min skal på jobb, velger jeg å kjøre henne til jobb hver morgen. Hvis jeg ikke kjører henne, så må hun ta buss. Denne bussturen inkl bytte av buss og venting i midtbyen tar totalt 1,5 TIME hver vei!! Og hvor lang tid tar det å kjøre bil? 10 MINUTTER! Og når attpåtil sjåførene på bussen er som nevnt over, og det koster blod og tårer å reise med denne fuckings bussen, er det rart folk kjører bil. Eva holder nå på å kjøre opp, og når det er ferdig unnagjort er det byebye buss. Er overhodet ingen grunn til å reise med buss whatsoever. Ikke er det miljøvennlig heller, å reise med disse stinkende klossene med vindu på. De spyr ut svart dieselrøyk over hele byen. Den reneste dagen de siste 20 år i Trondheim var faktisk den dagen det var buss-streik. Slå den da!
Gikk faktisk an å puste i byen.

Problemet er jo at politikerne VET dette, og VET at folk nærmest MÅ kjøre bil.. og dermed kan de supe ut så mye penger de bare orker av bilistene.
Kanskje noen skulle tvunget en del politikere ut til å bo på landsbygda noen år, hvor de må betale bil og bilbruken selv, evt reise kollektivt. DET hadde vært bra reality-tv spør dere meg.....
BINGO!!

kan ta et annet eksempel. jeg bor på fosen for tiden og pendler med bil hver dag. om det er flyt i trafikken, så tar det mellom en time og noen ganger kan man plusse på ett kvarter. Om jeg skal pendle med hurtigbåten tar den ca 20 min fra meg til byen. dagen starter da at jeg må vente i 25 min fra båten kommer inn, til bussen faktisk går til midtbyen. jeg må da skifte buss som ikke går før 10-15 min. første buss er vanlgivis fylt av studenter, så da må jeg vente på neste buss som går ca 15-20 min etter den bussen igjen. turen fra byen til dragvoll med buss tar ca 35 minutter...
så... lengden jeg bruker når jeg kjører bil er faktisk over det dobbelte og vel så det kontra hva det er å ta denne fantastiske kollektivtransporten. vi har jo alltids taxi, men skulle man tatt den hver dag, så kunne man heller spart av de pengene, tatt et priat fly ned til monaco en uke, og spist lunch i st.tropez, før så videre dratt på fest med paris hilton og jessica alba. kanskje hadde man endt opp på en yacht der nede også med albert selv.

ja....så var det dette med den kontantstøtta da.....barnehage er jo også viktig... :!:

#223094  av lexusmann

Er litt forundret over fantasien egentlig... :lol: Jeg mener, hvor tar de det fra??? Helt utrolig... :evil: