cameleon skrev:Ja dere har dere selv å takke alle dere sullehuer som stemmer på disse sosialistiske partiene. Helt utrolig at staten virkelig klarer å komme med slike forslag, og faktisk få de gjennom. 
Ey! Jeg stemte ikke på disse kommunistpartiene!
For øvrig.. ang kollektivtransport, så er jo stort sett Oslo den eneste byen i Norge hvor kollektivtilbudet er skikkelig utbygget. Hadde jeg bodd i Oslo hadde jeg nok kommet til å ta t-banen eller noe.. men her i Trondheim er det bare en ting å si om kollektivtilbudet. Det stinker sure svette hesteballer. Her jeg bor, som egentlig er ganske sentralt i byen, går bussen 1 gang i TIMEN, og den går kun ned til midtbyen. Der passer den aldri med noen andre busser, og man må vente.. gjerne i 30-40 minutter. Buss-sjåførene suger til å kjøre buss, de er uhøflige, frekke og ALLTID for sene. T-bane har vi ikke, og tog er stort sett bare dugandes om man kommer fra langt utenfor byen og har lyst å betale skjorta for et tog som nesten aldri går, fremfor å kjøre bil og spare tid og penger.
Når kjæresten min skal på jobb, velger jeg å kjøre henne til jobb hver morgen. Hvis jeg ikke kjører henne, så må hun ta buss. Denne bussturen inkl bytte av buss og venting i midtbyen tar totalt 1,5 TIME hver vei!! Og hvor lang tid tar det å kjøre bil? 10 MINUTTER! Og når attpåtil sjåførene på bussen er som nevnt over, og det koster blod og tårer å reise med denne fuckings bussen, er det rart folk kjører bil. Eva holder nå på å kjøre opp, og når det er ferdig unnagjort er det byebye buss. Er overhodet ingen grunn til å reise med buss whatsoever. Ikke er det miljøvennlig heller, å reise med disse stinkende klossene med vindu på. De spyr ut svart dieselrøyk over hele byen. Den reneste dagen de siste 20 år i Trondheim var faktisk den dagen det var buss-streik. Slå den da!
Gikk faktisk an å puste i byen.
Problemet er jo at politikerne VET dette, og VET at folk nærmest MÅ kjøre bil.. og dermed kan de supe ut så mye penger de bare orker av bilistene.
Kanskje noen skulle tvunget en del politikere ut til å bo på landsbygda noen år, hvor de må betale bil og bilbruken selv, evt reise kollektivt. DET hadde vært bra reality-tv spør dere meg.....
-Chris-
Bilradiospesialisten AS Trondheim
Finn oss på Facebook:
http://www.facebook.com/bilradiospesialisten
moderator