Larsen skrev:Har noe med kjøreflyt å gjøre og ikke bare å tolke tolke reglene mest mulig rett frem. Det er en god grunn til at kjørelærerene lærer bort det å blinke til venstre i rundkjøringen.
De eneste gangene jeg kan finne på å blinke til venstre, og hvor jeg til nød kan være enig i at det har noe for seg, er i VELDIG små rundkjøringer kombinert med at man bryter vanlig kjøremønster (f.eks skal helt rundt og tilbake ut der man kom fra). Det hender dette bidrar til å hjelpe folk å vike for deg i de tilfellene du overrasker med å bryte kjøremønster kraftig.
I alle andre tilfeller (og egentlig også i dette) er blinking til venstre både feil og meningsløst.
Er helt enig i at det går an å vise skjønn, men det er langt mellom DET konseptet kontra det kjøreskolene lærer bort - som i mitt syn (og iht reglene) er direkte vranglære.
Ellers er egentlig kjøreflyt et ikke tema for blinking til venstre.... blinke til venstre i en normal rundkjøring gir ingen informasjon som ikke mangel på blinking gjør like godt. Begge deler betyr like fordømt mye at du skal fortsette i rundkjøringen og ikke kjøre av.