jumbo skrev:FireWalk skrev:Jeg tror politiet elsker å stoppe & plage oss med sportsbil...
Har selv blitt stoppet 4 ganger hittil i år. Ingen av gangene kjørte jeg for fort. De regelrett hiver seg inn i bilen og legger seg på hjul bare de ser bilen.. Så er det jo den vanlige leksa med vognkort og førerkort, og "kjør forsiktig..." med streng stemme..
Hvordan i #"¤&%& er det mulig å bli stoppet 4 ganger på to måneder... For å være ærlig finner jeg det vanskelig å tro at det har 0% å gjøre med hvordan du kjører (eller rettere sagt hva slags oppfatning/erfaring de har med deg)...
Greit nok at politiet gjerne viser overdreven oppmerksomhet overfor biler som våre, men finner det som sagt vanskelig å tro på at det er 100% av forklaringen
Du kan jo tro det du vil. Jeg kjører faktisk veldig forsiktig nå. Kjører aldri over lappegrensen. konsekvensene av å miste lappen EN gang var nok for meg til å innse at de minuttene en sparer ikke er verd det. Kjører faktisk mer gris med andre biler. Som sagt er her mye dårlig vei og ofte kjører jeg faktisk under fartsgrensen også. Blir forbikjørt rett som det er. Har fått høre kommentarer som: hva skal du med sånn bil?? du kjører jo som ei gammel kone..... osv..
Men så er jeg av den oppfatning at: hva er vitsen med å kjøre fort med en bil som alle VET går fort? bedre å kjøre i normal fart og la alle tro at den går enda fortere enn den faktisk gjør
Jeg må påpeke at jeg har aldri fått bot for noe noen av de gangene jeg har blitt stoppet. Men hver gang spør de om det er min bil, hvor jeg bor... hvor jeg skal osv osv.. syntes det er litt merkelig at de skal spørre om slike ting hele tiden.
Ålesund har jo vært plaget med en del narko i det siste, GHB saken og diverse. Kan jo være de tror jeg kommer fra østlandet med dop inn til byen, at jeg er en slags narko baron eller noe som kommer i fin bil inn til byen siden jeg har KT skilter (Porsgrunn?) mens 95% av bilene i ålesund har UE skilter..
En gang i fjor ble jeg stoppet og fortalt at jeg hadde blitt observert i å kjøre gris innover mot moa. kjefta meg huda full. Men da tente jeg på alle plugger, for det hadde jeg faktisk ikke gjort, og jeg fant meg ikke i å sitte der å bli beskyldt for noe jeg ikke hadde gjort. Jeg hadde faktisk akkurat kommet inn til sentrum fra MOTSATT ende av byen, og jeg hadde en kompis som satt på som kunne bekrefte det også. Måtte nesten bare le av hele greia.
siden det er MANGE sportsbiler i ålesund, hvorav 90% er RØDE og lett kan forveksles med min så kan jeg skjønne at folk kan ta feil, selv venner av meg ringer meg støtt og stadig og sier de "så meg akkurat" mens jeg faktisk har vært hjemme hele dagen. Noe som er mye av grunnen til at jeg nå vil skifte farge på bilen så jeg slipper å bli forvekslet med andre hele tiden.
Uansett, jeg har selv store problemer med å skjønne hvorfor jeg blir stoppet så ofte.
2. siste gangen jeg ble stoppet (for ca 2 uker siden) kom jeg kjørende gjennom byen en torsdags kveld. Mye folk ute og jeg tenkte jeg skulle kjøre en runde gjennom byen på vei hjem for å se om det var noe kjentfolk ute.
Kjørte da forbi selve sentrum i ca 5 km/t.. skle sakte forbi for å se om det var noen jeg kjente der.
Så det stod 3 politibiler der (som det pleier å gjøre på dager det er mye folk ute på byen). Kom meg ca 100 meter videre så ser jeg en av politifolka hiver seg inn i bilen og kjører etter meg. På med blålys og inn til siden.
Vognkort og førerkort? - jada... her..
er det din bil? - ja..
Hvor skal du? - eh.. hjem?
Hvor har du vært? - eeeh.. har vært på bowling...
Så forsvinner han med vognkort og førerkort for å sjekke med sentralen.. så kommer han tilbake, alt stemte tydeligvis.
Så får jeg kjøre videre.
Omtrent samme rutinen hver gang. Nå rister jeg bare på hodet og ler hver gang de legger seg på hjul. Om det er noen med tilsvarende bil de er på "jakt" etter eller om det bare er på faen det vet jeg ikke, men irriterende er det iallefall.. og OM det var noen andre som de Visste hvem var, hvorfor begynner de da å skal ha vognkort og førerkort hver gang?..
Edit:
Jeg har ALDRI blitt stoppet med noen annen bil enn MR2en. Til tross for at jeg kjører mer "aktivt" med disse bilene.. Siden jeg VET MR2en skiller seg ut..
Litt rart?..