kennethx skrev:Siden olje lyset har kommet på ved et par annledninger nå, så tenkte jeg at jeg skulle fylle på litt. Ringte derfor jæger for å høre hva de har fyllt på bilen.Jeg har kjørt 450mil på den nå.
Svaret var Shell Helix Ultra 5w40
Noen som har noen tanker om det?
Det som er pussig er at jeg kjørte fra mars til sep uten noe oljelys, så hadde jeg service, skiftet olje, og nå lyser det altså etter 1.5mnd. Da jeg peilet oljen så det ut til å være 3/4, selv om det da er noen uker siden.
CelicaTurbo skrev:er ikke 0w30 rimelig tynt? Jeg mener, jeg bruker Mobil1 0w40 nå men har hørt mange steder at oljen er alt for tynn, men jeg har ikke merket noe økt forbruk og ihvertfall nå som det blir vinter er det ikke en fordel at oljen er tynn når den er kald (som vel er hva "0" betyr?)Jo, som jeg skrev i posten den gangen, så mente jeg også at det var fryktelig tynt, og sa det til Toyota også. Men han var HELT overbevist om at det var rett olje.. og så tilføyde han at de ikke hadde annen olje. Så.. jeg kjører nå på 0W-30 daMen men, saken hadde gjerne vært litt annerledes om jeg hadde kjørt banekjøring hvor motortemperaturene kan bli vesentlig høyere
CelicaTurbo skrev: .....at oljen er alt for tynn, men jeg har ikke merket noe økt forbruk og ihvertfall nå som det blir vinter er det ikke en fordel at oljen er tynn når den er kald (som vel er hva "0" betyr?)Du mener vel at det ER en fordel at oljen er tyntflytende når det er kaldt??