TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Dugg og atter dugg.. fjerning av lykt(er) IS200

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus

#226436  av rx300

tunamgu skrev:Billig å få tak i på ebay.
Flommer ikke akkurat over der da.. Men det er samme som japanske Toyota Altezza? Det øker jo utvalget noe. Men tips mottas med takk.

Toyota skal ha 3500/stk for de to små glassklumpene av dårlig kvalitet :-)

#226457  av tunamgu

Alle tåkelysa har samme størrelse.

Men hvordan har resultatet blitt etter tørkinga av frontlykten?Har det sluttet å dugge?

#226466  av sindrejl

rx300 skrev:
tunamgu skrev:Billig å få tak i på ebay.
Flommer ikke akkurat over der da.. Men det er samme som japanske Toyota Altezza? Det øker jo utvalget noe. Men tips mottas med takk.

Toyota skal ha 3500/stk for de to små glassklumpene av dårlig kvalitet :-)
toyota er gale, skal ha 5000pr lykt mens jeg kan kjøpe 2 lykter til 4000 på nettet. De skulle også ha 1000,- for originale bremseklosser fremme.

#226467  av rx300

tunamgu skrev:Alle tåkelysa har samme størrelse.

Men hvordan har resultatet blitt etter tørkinga av frontlykten?Har det sluttet å dugge?
Ja, så langt så bra... Har både vasket og spylt, det har regnet og vært sol og frost i mellomtiden. Ikke noe dugg enda.

#226468  av sindrejl

tunamgu skrev:Alle tåkelysa har samme størrelse.

nå spurte du ikke meg, men mine dugget dagen derpå igjen :D Kjøper nye lykter istedet.

#226507  av rx300

sindrejl skrev:
nå spurte du ikke meg, men mine dugget dagen derpå igjen :D Kjøper nye lykter istedet.
Borret du også hull?

Sliter med å finne nye hovedlykter og tåkelys på nettet jeg, finner bare hauger med baklykter på E-bay. Hvor kjøper du?

#226563  av sindrejl

rx300 skrev:
sindrejl skrev:
Borret du også hull?

Sliter med å finne nye hovedlykter og tåkelys på nettet jeg, finner bare hauger med baklykter på E-bay. Hvor kjøper du?
nei jeg fant ut at det er originale luftehull på disse lysa så er vel ikke noe jeg kan gjøre annet enn å kjøpe nye. de er uansett ødelagt i lakken innvendig så ser ikke pent ut. Angående nye lykter så er det nok enklere for meg enn for deg, jeg finner lys på alle sider som selger utstyr til bilen og det er mange fler av dem til supra enn rx300 vet du. Spesielt siden ødelagte frontlys på supra er veeeeldig vanlig så er det lett å få tak i. Ebay, mvpmotorsports, fensport.com, takakaira tror jeg.

hey prøv her da:
http://www.trademotion.com/partlocator/ ... atalogid=0
skaffer alt av toyota/lexus deler :)

kom doggen tilbake til deg eller funket det med hull helt i bunnen av glasset?

#226570  av tunamgu

Jeg ser masse tåkelys foran på ebay og endel hovelykter.Men vet ikke om de passer til is200.

#226571  av rx300

sindrejl skrev:
rx300 skrev:
nei jeg fant ut at det er originale luftehull på disse lysa så er vel ikke noe jeg kan gjøre annet enn å kjøpe nye. de er uansett ødelagt i lakken innvendig så ser ikke pent ut. Angående nye lykter så er det nok enklere for meg enn for deg, jeg finner lys på alle sider som selger utstyr til bilen og det er mange fler av dem til supra enn rx300 vet du. Spesielt siden ødelagte frontlys på supra er veeeeldig vanlig så er det lett å få tak i. Ebay, mvpmotorsports, fensport.com, takakaira tror jeg.

hey prøv her da:

Nei det er IS jeg har nå, RX300-navnet kom da jeg hadde RX300, men det går ikke å endre brukernavn selv her på forumet :) Uansett er det faktisk mye lettere å finne deler til RX... er nok solgt mye mer i US enn IS.

Jo.. de du nevnte hadde faktisk.. men til $380/stk, så kommer frakt og toll og da nærmer vi oss jo 3500,- som Toyota vil ha :roll:

Uansett har jeg ikke fått dogg igjen ennå i hovedlysene, og linser/glass er helt fint så jeg satser på at jeg kan ha dem noen år til. Det er tåkelysene som har sett sine beste dager..

#226576  av tunamgu

Hva med bilopphoggerier i sverige og tyskland?

#226577  av sindrejl

rx300 skrev:
sindrejl skrev:
rx300 skrev:

hey prøv her da:

Nei det er IS jeg har nå, RX300-navnet kom da jeg hadde RX300, men det går ikke å endre brukernavn selv her på forumet :) Uansett er det faktisk mye lettere å finne deler til RX... er nok solgt mye mer i US enn IS.

Jo.. de du nevnte hadde faktisk.. men til $380/stk, så kommer frakt og toll og da nærmer vi oss jo 3500,- som Toyota vil ha :roll:

Uansett har jeg ikke fått dogg igjen ennå i hovedlysene, og linser/glass er helt fint så jeg satser på at jeg kan ha dem noen år til. Det er tåkelysene som har sett sine beste dager..
3500,- som toyota vil ha er ikke det pr lykt da? eller er det tåkelys du søker etter kanskje ja :) Jeg får prøve å borre et lite hull og se om det hjelper. Regner og er så mye tåke og fuktighet ute at det er ikke rart det dogger :P

Edit: søkte litt selv men så ikke is200 i det hele tatt på "toyotaworld". Prøvde is300 men så ikke ut som dem solgte lys til dem?

#226585  av csstian

Jeg tror jeg har liggende et sett men tåkelykter etter jeg byttet på min.Men di er ikke helt strøkne.Var ikke plaget med fukt,men det ser ut som det er småe brest i glasset.Men er ikke gjennom glasset.Mule det er varmen fra pæra som har gjort det sånn.Om noen er intressert så er det bare å si ifra.Kan ta noen bilder av di.

#226623  av rx300

csstian skrev:Jeg tror jeg har liggende et sett men tåkelykter etter jeg byttet på min.Men di er ikke helt strøkne.Var ikke plaget med fukt,men det ser ut som det er småe brest i glasset.Men er ikke gjennom glasset.Mule det er varmen fra pæra som har gjort det sånn.Om noen er intressert så er det bare å si ifra.Kan ta noen bilder av di.
Er kanskje interessert, fint hvis du kan ta noen bilder, også av baksiden / innfestingen til pærene, er der mine er søppel.

#226786  av csstian

Her er lyktene
Vedlegg
Lexus 004.jpg
Lexus 004.jpg (400.23 kiB) Vist 3394 ganger
Lexus 003.jpg
Lexus 003.jpg (478.7 kiB) Vist 3393 ganger
Lexus 002.jpg
Lexus 002.jpg (355.28 kiB) Vist 3397 ganger
Lexus 001.jpg
Lexus 001.jpg (309.62 kiB) Vist 3398 ganger

#226822  av rx300

Takk for bilder.. Hmm det glasset der så ikke helt bra ut nei... Mine er helt fine i glasset (etter en halvtimes rengjøring inni pga fastgrodd skitt og sand), men holderne dine ser mye bedre ut enn mine. Dvs du har faktisk noe å feste pærene i, det har ikke jeg :-D

Hvor mye hadde du tenkt for dem da? Jeg kan jo evt prøve å bruke mitt glass og dine holdere, vet ikke hvor lett det er å gjøre et "swap" der...