TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Senking av MR2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#22560  av chris

tahustvedt skrev:
@lpher skrev:
tahustvedt skrev: Jeg begynner nå på den fjerde Bardufoss-vinteren med min 91-modell og det er en veldig bra vinterbil bortsett fra de praktiske problemene med dører som fryser og is på panseret.
Det finnes en enkel remedy for låssylindre som fryser...monter alarm eller fjernstyrt-sentrallås så er det problemet ut av verden ;-)

Vi leverer for eksempel Enforcer fjernsyrt sentrallås ferdig montert til 1.490,- ;-)

...og det er det mange som kjøper istedet for å skifte låssylindre... ;-)

@lpher
Jeg snakker ikke om låsen, men døra. Vinduet og døra fryser fast i pakningene. Jeg må bruke kupevarmeren hver gang jeg skal kjøre, ellers så får jeg ikke opp dørene. Låsen fryser aldri. Jeg har forresten alarm med fjernkontroll.
Kjøp silikonstift på nærmeste bensinstasjon, og smør på alle gummilistene :) Da går det som smurt å få opp døra, selv i 30 minus ;)

#22561  av Mr2 Mk2

chris skrev:Kjøp silikonstift på nærmeste bensinstasjon, og smør på alle gummilistene :) Da går det som smurt å få opp døra, selv i 30 minus ;)
Ã¥ssen funker det da??

#22562  av chris

Jostein skrev:
chris skrev:Kjøp silikonstift på nærmeste bensinstasjon, og smør på alle gummilistene :) Da går det som smurt å få opp døra, selv i 30 minus ;)
Ã¥ssen funker det da??
Er bare å smøre på det. Jeg bruker å gjøre det to-tre ganger i året, så hindrer man at gummilistene blir dårlige :) Om man har problemer med at det kommer vann inn t-taket, så vil det hjelpe mot dette også :)

#22563  av Mr2 Mk2

jøss...Hjelper det slik at gummilistene ikke sprekker/skrumper inn også da..?Dyrt?

#22575  av chris

Jostein skrev:jøss...Hjelper det slik at gummilistene ikke sprekker/skrumper inn også da..?Dyrt?
Stemmer. nei, noen få kroner bare. husker ikke nøyaktig pris. Det er jo et must for alle med bil, spør du meg, for å bevare gummilistene.

#22576  av MR2turbo

chris skrev:Er bare å smøre på det. Jeg bruker å gjøre det to-tre ganger i året, så hindrer man at gummilistene blir dårlige :) Om man har problemer med at det kommer vann inn t-taket, så vil det hjelpe mot dette også :)
Jeg bruker og dette, funker utmerket :)

#22578  av Mr2 Mk2

chris skrev:Stemmer. nei, noen få kroner bare. husker ikke nøyaktig pris. Det er jo et must for alle med bil, spør du meg, for å bevare gummilistene.
dette skal være noe av det første jeg går til innkjøp av etter bil da;)

#22581  av tahustvedt

Jeg prøvde silikonstift en stund det første året men syns ikke det funka noe særlig bra. Måtte legge på ny annenhver dag. Kan prøve det igjen.

Men så er det litt andre forhold her, da. Ekstremt tørt og kaldt her. :)

#22587  av chris

tahustvedt skrev:Jeg prøvde silikonstift en stund det første året men syns ikke det funka noe særlig bra. Måtte legge på ny annenhver dag. Kan prøve det igjen.

Men så er det litt andre forhold her, da. Ekstremt tørt og kaldt her. :)
Redda nok gummilistene mine når jeg bodde i Alvdal ja ;)
Jeg kjøpte den typen som de selger på Statoil. Husker ikke merke, men kan sjekke neste gang jeg beveger meg ut i bilen ;)

#22652  av cameleon

Jostein skrev:
cameleon skrev::D Søte smårollinger det der hehe
hva tror du Christian vil si til dette..Også dere som skal gifte dere da!

Cameleon:
"Kom igjen det gutten min Vi skal få det såååå herlig sammen Men da må du love meg at vi kan ha en sånn stor herlig dobbeltseng. Helst rosa interiør i huset og at Kjartan fra Valen TV får komme over i ny og ned "
Hehe, hmm....CHRISTIAAAAAAN :D Mej og dej få smårollinger NÅ! :roll:

#22663  av @lpher

Jostein skrev: sikkert jævla teit spørsmål,men hvorfor fryser ikke sent låser også da..Går ikke de på samme sylinder? :oops:
Legitimt spørsmål.... ;-)
Det er i de aller fleste tilfeller selve låssylinderen som fryser til...ikke driveren/motoren eller stagene den er koblet til....

Så...fks om du er VW eier...så BØR du vurdere alarm med sentrallås eller fj.styrtsentrallås-sett ;-)

Spesielt Passat & Golf er notoriske på vinterstid ;-)

@lpher

#22664  av @lpher

tahustvedt skrev: Jeg snakker ikke om låsen, men døra. Vinduet og døra fryser fast i pakningene. Jeg må bruke kupevarmeren hver gang jeg skal kjøre, ellers så får jeg ikke opp dørene. Låsen fryser aldri. Jeg har forresten alarm med fjernkontroll.
Ahhh ;-)
Da er det nok tid for en runde med silikonstiften ja... ;-)

Måtte gjøre dette ganske ofte på vinterstid på Celican min...der ødela jeg 'pakningene' en gang også...reiv opp døra...not good ;-)

@lpher

#22665  av @lpher

cameleon skrev: Hehe, hmm....CHRISTIAAAAAAN :D Mej og dej få smårollinger NÅ! :roll:

Jeeeeeeeeeeeezez guys....get a room will ya?! ;-)

@lpher

#22666  av chris

@lpher skrev:
cameleon skrev: Hehe, hmm....CHRISTIAAAAAAN :D Mej og dej få smårollinger NÅ! :roll:

Jeeeeeeeeeeeezez guys....get a room will ya?! ;-)

@lpher
:mrgreen: :mrgreen:

#22696  av cameleon

Hva skal vi med rom når vi har den åpne himmelen til disposisjon? :D Ta deg en tur til Trondheim da christian. Vet at nordre gate her er ganske diskre plass! Spesielt om dagen. Eller club4 for that matter :P