TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• hvor mange seter er det i en RX-7?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller

#226877  av Ivar

Kiminem skrev:Nå trur jeg dere er på villspor. Har en kompis som har en rega RX-7 og det sier ingenting om regler om hvem som kan sitte i baksette. Da burde det være det samme på T18 Celica fordi den er trang.
Riktig. Det er ingen regler rundt dette. Er bilen registrert med fire seter så er det fire seter, uansett om du må være amputert fra livet og ned for å sitte der komfortabelt.

Hva setene er tiltenkt er noe helt annet. Baksetene i en RX7 er en nødløsning på det beste. Det stemmer at noen markeder har fått tosetere mens andre har fått 2+2, i hvert fall hvis vi snakker om RX7 FD.

2+2 tilsier at det er trangt bak.

#226907  av Andy_Celica

Supra mkiv en min er regga som 2 seter :!:

#226922  av sindrejl

Ivar skrev:
Kiminem skrev:Nå trur jeg dere er på villspor. Har en kompis som har en rega RX-7 og det sier ingenting om regler om hvem som kan sitte i baksette. Da burde det være det samme på T18 Celica fordi den er trang.
Riktig. Det er ingen regler rundt dette. Er bilen registrert med fire seter så er det fire seter, uansett om du må være amputert fra livet og ned for å sitte der komfortabelt.

Hva setene er tiltenkt er noe helt annet. Baksetene i en RX7 er en nødløsning på det beste. Det stemmer at noen markeder har fått tosetere mens andre har fått 2+2, i hvert fall hvis vi snakker om RX7 FD.

2+2 tilsier at det er trangt bak.
agreed

#226930  av sindrejl

Andy_Celica skrev:Supra mkiv en min er regga som 2 seter :!:
de er ofte det. Tror det var noe snakk om vektfeil og biltrangsynet.

#226980  av Jarmund

rx7 er vel sikkert reg. som begge deler. er en del andre biler som de har lurt 2 seter til i....
som feks. crx 2+2(før del sol mod kom). der må du være akrobat for å komme til, og regne med et par kiropraktor timer etter en tur baki :P

#226987  av grimfer

Jeg har kjørt en del rx-7, 2. generasjon og 3. generasjon. Men kun japse-spec, da.

Alle de jeg har vært borti har hatt bakseter med plass til 2. Men i celicaen min er det mye mer plass i baksetet...

#226988  av James

Var å så på en RX-7 93mod. Type R igår. Der det var 2+2 med to bokser bak til oppbevaring... Men faen hvor trangt det er bak i der :shock: Reiser ikke langturer med folk bak får å si det sånn. Må brukes bare i nødstilfeller... hehe

#226990  av Ivar

James skrev:Var å så på en RX-7 93mod. Type R igår. Der det var 2+2 med to bokser bak til oppbevaring... Men faen hvor trangt det er bak i der :shock: Reiser ikke langturer med folk bak får å si det sånn. Må brukes bare i nødstilfeller... hehe
2+2 med bokser bak? Sikker på at du ikke mener toseter med bokser bak? Boksene i en RX7 FD kan fort se ut som sitteplasser, men de er ikke det. Er det seter bak så er det gjerne i skinn/skai og med rygg og hele pakken.

#226991  av sindrejl

det er vel som ivar sier, enten bokser eller seter ja. men setene blir fort bare til oppbevaring av ting :)

#226996  av James

sindrejl skrev:det er vel som ivar sier, enten bokser eller seter ja. men setene blir fort bare til oppbevaring av ting :)
hehe, ja var nok det jeg mente. :)

#227062  av tommis

Har en kamerat som har en JDM 93 RX-7 med skilter. Den har kun to seter og oppbevarings bokser bak. Den er trangere enn supran, og jeg tror hvis det hadde vært seter har ingen andre enn en smurf ville fått plass....

#227065  av sindrejl

tommis skrev:Har en kamerat som har en JDM 93 RX-7 med skilter. Den har kun to seter og oppbevarings bokser bak. Den er trangere enn supran, og jeg tror hvis det hadde vært seter har ingen andre enn en smurf ville fått plass....
hihi nei det er en bitteliten bil :P