TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Senkesett til MK1 med TüV

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#220502  av Bjørn MK1

Jeg fant faktisk den invoicen han sendte i sin tid, og på den stod det.
140 Euro for fjærene, 25 for frakt og 26,40 for tysk moms (16%). Ble 191,40Euro. Det var rimligere før :) I tillegg fikk jeg momskravet fra "staten" en tid etter. Ser også at invoicen ble sendt til meg ca en mnd. etter at jeg bestilte orderen. Jeg gjorde ikke noe forsøk på å få tilbake betalt den tyske momsen. Tror og jeg sendte en mail til han etter jeg satt inn penger, for å si ifra.

#220533  av ArildM

Er det ikke sånn at varer solgt til utlandet ikke skal betales moms på?

Mulig jeg er helt på jordet nå :roll:

#220578  av TOYPARTS

ArildM skrev:Er det ikke sånn at varer solgt til utlandet ikke skal betales moms på?

Mulig jeg er helt på jordet nå :roll:
er riktig det, så lenge vi ikke er et eu land.

#220765  av MK1-87

Takk for tips, jeg tror jeg forsøker å få godkjent det settet jeg har på hånden ut TüV men med homogaliseringspapirer og et brev fra Biltilsynet om at de vil akseptere annen dokumentasjon enn Tüv. Funker ikke det blir det Tyskland.

Fra Tyskland:
you can order by e-mail. We need the money (278,46.-EUR) in before by banktransfer. Pay pal is possible as well!You know: info@styleauto.de ! Please advice if norway belongs to the EU ! On this circumstance it depends the invoice (VAT) .You have to pay VAT anyway (Norwegian or German).

#220769  av ArildM

Takk for tips, jeg tror jeg forsøker å få godkjent det settet jeg har på hånden ut TüV men med homogaliseringspapirer og et brev fra Biltilsynet om at de vil akseptere annen dokumentasjon enn Tüv.
Spent på om du får godkjent uten Tüv, hørte om disse reglene jeg også i sommer, men virka som om de var litt for svevende og nye til at noen tok dem alvorlige, i så fall et stort steg vidre for alle som har senkesett som ikke er Tüv godkjente. Og ett steg nærmere litt mere normale regler for senking (i sverrige godkjennes selv kappa fjærer...) :wink:

#225828  av MK1-87

Endte opp med å kjøpe et brukt senkesett. Det er oransj men lakkerer det sort og håper på det beste :-) Fristelsen ble for stor i å spare penger.

#226160  av ArildM

Å lakke fjærene funka fett for min del :)

Litt kjøring på skitten grusvei for å få skitna til fjærene og Eu kontrollen gikk uten problemer :)

#226328  av MK1-87

Takk for rådet Arild. Har sandblåst de nå og svart lakk skal på. Noen spesiell lakk man bør bruke? Beveglig?

#226355  av ArildM

Hehe, hadde hastverk så stakk nedpå Statoil og kjøpte sort lakk på boks av billigste sort.

Børsta av fjærene sånn at malinga satt lenge nok til å komme gjennom kontroll, og sånn i ettertid ser dem enda sorte, stygge og orginale ut hehe :wink:
 #226356  av proson

Jeg handlet Stylingkit fra Styleauto for ca 2 år siden.. det tok ca 3 mnd til meg også, problemet var visst at de ikke hadde så mye peil på sending til utland da spesielt til Norge med sine sære regler!!!!!!!!! :evil: Stylingkitet som jeg da kjøpte kom til Trondheim (fikk hentelapp i posten og alt), før det ble RETURNERT!! fordi det manglet skattepapirer som han fra styleauto kaldte "T1 Taxpapers" eller noe sånt.. Han sendte stylingkitet på nytt igjenn og det kom fram. Forhåpentligvis lærte de litt mer om sending til Norge da, så det går litt mindre smertefritt neste gang en nordmann bestiller... :wink:

Jeg holder også på og leter etter senkesett til MK1 for tiden. og har såvidt funnet noen etter endel leting... Følgende nettsteder selger TÜV godkjent senkesett til Mk1 :P :

http://www.carstyling.co.uk/shop/suspension.htm

http://www.needforspeed.co.uk/pages/sbv ... le=TYMR201

Ellers så selger Torshov Lesjøforsj 35mm senkesett til ca 2200.- husker ikke helt prisen... Dette er da ikke TÜV godkjent, men skal visst være svarte fjærer :wink:

#230002  av Krabbe

Jeg har IKKE sjekket om dette er TüV godkjent:
http://www.trademotion.com/partlocator/ ... logid=3482
Men TRD burde vell funke, kan jo såfall høre med de. Koster ca 1500 før frakt osv.

Senker ca 25mm, vet ikke hvor mye du er ute etter jeg?

#230160  av Anders gullstein

TRD slipper man godkjenning siden det er orginalt tilbehør. Jeg gjorde det med mine TRD fjærer.

Så de er å få tak i ennå altså. Jeg betalte betydelig mer enn 1500 ihvertfall, så det er en bra pris.