TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvor fornøyd er du med Toyotakonsernet??

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

Hvor fornøyd er du med Toyota?

Alltid vært fornøyd og er fornøyd nå
27
45%
Har vært fornøyd før men er mer skeptisk nå
15
25%
Har vært skeptisk før men er fornøyd nå
4
7%
Moderat fornøyd
7
12%
Missfornøyd
7
12%

#230429  av Dr.Ling

Litt vanskelig å synes noe om Toyota-konsernet.... de gjør det jo greit de, størst i verden, satser for fullt på hybridbiler, redder miljøet osv.

Vil derimot si noen ord om Toyota Nordvik i Bodø. Første møtet med dem var en pirkete EU-kontroll, greit nok. Etter det positiv erfaring, hyggelige folk i delelageret som er veldig hjelpsomme og som regel får tak i det jeg skal ha.

Problemene har oppstått etter jeg skulle sette inn motorn fra Japan. Absolutt ingen hjelp å få ang dette lokalt. De skrev ut en spesifikasjonsside ang gen4 3S-GTE for Celica, men that's it. De har tilogmed fortalt meg at de ikke installerer brukte deler for kunder, og hvis de gjorde det kunne de ihvertfall ikke dokumentere jobben som var gjort. Jeg prøvde å få et annet verksted til å dokumentere bremseskiftet, men da de tok kontakt med Toyota Nordvik for å få spesifikasjoner på originalbremsene for min bil ville de ikke gi ut info pga fare for "piratkopiering av bremsene"!!! Har boikottet Nordvik etter dette, og kjøper deler fra Hegre Bil istedet, eller fra utlandet.

Som så mange andre henvist til Toyota Norge som istedet for å gi meg en email-addresse til Toyota i Japan, skriver at det ville være dokumentforfalskning å gi meg noe dokumentasjon på motorn jeg har! Så her dreier det seg ikke om å hjelpe til eller finne løsninger for kunden, men å fantasere vilt om alle slags potensielle problemer det vil medføre for dem.

For oss som er interessert i sportsbiler (snakker her om å mekke selv, trimme litt, bygge om osv) er Toyota (og forsåvidt Nissan også har jeg hørt) generelt umulige å ha med å gjøre, da de regner med at snuten er på døren om de gir oss noe dokumentasjon eller hjelp. Ganske så tydelig at de kun er interessert i å selge deler og nybiler.

Sett det i kontrast til Volvo f.eks: Kjøp en gammel 240 og du kan dra til din lokale Volvo-forhandler å få papir på at du kan sette hvilken som helst motor inn, men må huske å bytte til ventilerte bremser om effekten går over 200hk!

#230432  av ErikG

De har tilogmed fortalt meg at de ikke installerer brukte deler for kunder, og hvis de gjorde det kunne de ihvertfall ikke dokumentere jobben som var gjort.
Dette er vel ganske logisk synes nå jeg. Det er vel ingen resturanger som lager mat av varer du kommer med heller;)
De kan vel dokumentere jobben som de gjør, men de kan sikkert ikke gi noen garanti på at det holder.

#230443  av Dr.Ling

Joda. De står jo helt fritt når det gjelder dette, og om de hadde sagt nei fra dag 1 hadde det vært greit.

Men da jeg først spurte var det ikke noe problem å installere bremsene, selv om de var brukte. Når de fant ut at jeg helst ville ha skrevet på kvitteringen at det var 92+ MR2-bremser de hadde installert var plutselig policy'en at de ikke installerer brukte deler i det hele tatt.

Jeg har aldri forventet å få noen garanti (annet enn at jeg ville følt meg endel tryggere ettersom en Toyota-mekaniker hadde installert Toyota MR2-bremser på min Toyota MR2).

#230446  av sleeper

Dr.Ling skrev:Joda. De står jo helt fritt når det gjelder dette, og om de hadde sagt nei fra dag 1 hadde det vært greit.

Men da jeg først spurte var det ikke noe problem å installere bremsene, selv om de var brukte. Når de fant ut at jeg helst ville ha skrevet på kvitteringen at det var 92+ MR2-bremser de hadde installert var plutselig policy'en at de ikke installerer brukte deler i det hele tatt.

Jeg har aldri forventet å få noen garanti (annet enn at jeg ville følt meg endel tryggere ettersom en Toyota-mekaniker hadde installert Toyota MR2-bremser på min Toyota MR2).
du skal nok ikke være for sikker selv om en toyota mekanigker har skrudd på bilen din.. finnes nok eksempel på biler som kommer ut med mer feil en når de ble levert.. ( på spessielle biler som ikke er helt som alle corollaene du ser langs veien..)

#230462  av Ivar

Dr.Ling skrev: Sett det i kontrast til Volvo f.eks: Kjøp en gammel 240 og du kan dra til din lokale Volvo-forhandler å få papir på at du kan sette hvilken som helst motor inn, men må huske å bytte til ventilerte bremser om effekten går over 200hk!
Volvo er ganske særskilt siden det er rett over grensen. Distansen til fabrikken er kort og kommunikasjonen er bra.

#230626  av arctic_celi

Bra med tilbake meldinger :)
Vi er oppe i 55 stemmer nå :roll:

Er vi ikke flere aktive på dette forumet eller :wink: