TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kjennskap til K.S Gill som selger MR2.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#228268  av GhostRider88

min mr2 som ble importert av TG-bil i 2003 er kunn blitt brukt til sommer bil av et eldre ektepar ;) og var gått ca 140000km. Har blitt kjørt litt over 20000km her i Norge fra 2003 til 2007. :)

Er også enig det jumbo skriver om (i hvertfall TG-bil) har spesialisert seg på mr2 og søker etter biler som har gått lite og som er i god stand.

#228269  av celicat23

hmsilset skrev:Å finne biler som har gått 50-100.000km
er enkelt.
På autodb.no er det nå 3stk mr2 mk2 som har gått under 100.000km. Alle tilhører K.S. GILL.

På finn.no fikk jeg ingen treff når jeg søkte på mr2 mk2 med max 100.000km.

Tenkte jeg fikk sjekke tyskland da, for det er jo ett digert marked. På mobile.de var det kun 3stk mr2 mk2 med mindre enn 100.000km på telleren. Så samme som KS GILL da. Bare at dette er tyskland, ikke lille norge.

To ting slår meg....

1. Din og min definisjon av "enkelt" er veldig forskjellig :D

2. K.S. GILL er ett GENI, som i lille norge kan matche utvalget i tyskland med lav kilometer mr2 mk2 :roll: :?

Såklart er ikke dette noe bevis for noe den ene eller andre veien - men den virker nå litt snodig.
Sist redigert av celicat23 den 15 mar 2007 13:11, redigert 1 gang totalt.

#228270  av GhostRider88

celicat23 skrev:
er enkelt.
På autodb.no er det nå 3stk mr2 mk2 som har gått under 100.000km. Alle tilhører K.S. GILL.

Tenkte jeg fikk sjekke tyskland da, for det er jo ett digert marked. På mobile.de var det kun 3stk mr2 mk2 med mindre enn 100.000km på telleren. Så samme som KS GILL da. Bare at dette er tyskland, ikke lille norge.

To ting slår meg....

2. K.S. GILL er ett GENI, som i lille norge kan matche utvalget i tyskland med lav kilometer mr2 mk2 :roll: :?
en tankevekker det der ja.... :? :| Er nok høyst sansynelig at det er ugler i mosen... nja skeptisk!

#228276  av sleeper

celicat23 skrev:
er enkelt.

To ting slår meg....

Såklart er ikke dette noe bevis for noe den ene eller andre veien - men den virker nå litt snodig.
'

og ikke nok med at han gerier det med mr2, men han klarrer det tydligvis meg celica og! :?

#228330  av mr2cato

faktisk når jeg leser alle annonsene som Gill har på autodb har 3 av 8 av de MR2'ene han annonserer gått under 100.000 . Så det er ikke der han tabber seg ut. Eneste jeg er skeptisk til er årsmodellen på de bilene han annonserer. Noen ser ut til å stemme. Den røde med shogun styling er jeg skeptisk litt skeptisk til, og tviler på at det er en 1996 modell. De ble vel ikke levert til Europa!? I tillegg som sagt så er de 2 sorte (94 og 95 modellene i hans øgne) garantert rev2 og ikke rev3.
Kan jo som sagt være overliggere, men tror det er heller litt snusk for lettere salg ;)

#228395  av injee

Jeg synst det lukter skikkelig ugler i mosen her.

Jeg har vært på telefonen med KS. Gill 3 ganger nå. Der jeg har utgitt meg som en ivrig kjøper av den Sorte MR2'en hans, med border styling.
Jeg sendte han en mail med diverse spm om ting jeg lurer på. Deriblandt konfrenterer jeg han med at jeg er i tvil på årsmodellen. Og spør da om han kan dokumentere dette, på noe som helst måte.
På telefon har han 2 ganger sagt til meg, at han skulle ta bilder - sende på mail ilag med info. Jeg har nå purret med 3 mailer. Han tok ikke telefonen idag.. og han har enda ikke sagt noe imot, på at jeg tvilte på årsmodellen.

Legg også merke til dette f.eks:

http://www.gmmotor.no/HPIM0300.JPG

Dette er interiøret på den sorte "94'" modellen. Om dette virkelig var en 94 modell, kjørt av f.eks ett eldre ektepar om sommeren nede i Sveits. Den er jo tross alt bare kjørt 86 000km. Hvorfor i helv.... er det da FEIL dørtrekk på den ? (hadde det vært orginalt skinninteriør, så skulle det vært skinn på dørtrekka også.)

Tror ikke denne karen er til å stole på i det hele tatt. Men det er min personlige mening, etter å ha pratet med han 3 ganger i tlf - uten å få verken bilder eller info på mail. Som han sier til dere, så selger han tydligvis veldig mye biler og alt er good business - men han vil da tydligvis ikke selge MR2 med border styling til meg.

Fordi jeg spør litt for mye?

:?:

#228409  av Ivar

Verden er full av naive mennesker.

#228442  av hmsilset

GhostRider88 skrev:
hmsilset skrev:Jeg kunne glatt kjøpt hos gill om prisene kunne prutes 10000 ned
på ett par av de mr2ene. Å finne biler som har gått 50-100.000km
er enkelt.Husk at de er brukt av folk som kun har hatt dem på hytta
eller til søndagsbil i mange tilfeller:P Det er iallefall mitt inntrykk.
det har vel kanskje de fleste mr2 eiere med respekt for seg selv gjort :P
Bruker den hver dag jeg! Klarer ikke la være :wink:

#230898  av Ivar

hmsilset skrev:
GhostRider88 skrev:
hmsilset skrev:Jeg kunne glatt kjøpt hos gill om prisene kunne prutes 10000 ned
på ett par av de mr2ene. Å finne biler som har gått 50-100.000km
er enkelt.Husk at de er brukt av folk som kun har hatt dem på hytta
eller til søndagsbil i mange tilfeller:P Det er iallefall mitt inntrykk.
det har vel kanskje de fleste mr2 eiere med respekt for seg selv gjort :P
La meg bare gjenta... verden er full av naive idioter. Du lar deg kjøpe av argumentet om "søndagsbil" og tilsynelatende lav kilometerstand? De fleste biler med ok lakk lar seg shine opp bra. Slitedelene i interiøret er ikke så veldig dyre.

#230917  av japse-gnmfr

tror nok mange som har kjøpt bil som er kun kjørt av "eldre" eller kun helgeturer og lav km stand i virkeligheten har gått jævli langt og vært herjet mye me av f eks rike pappa gutter som gir faen i bilen..
hadde jeg vært gammel hadde jeg værtfall ikke kjøpt en liten mr2 som jeg så vidt hadde kommet ut av bilen uten plass til ski, gåstaver barnebarn osv...

#230959  av hmsilset

Ivar skrev:
hmsilset skrev:
GhostRider88 skrev: det har vel kanskje de fleste mr2 eiere med respekt for seg selv gjort :P
La meg bare gjenta... verden er full av naive idioter. Du lar deg kjøpe av argumentet om "søndagsbil" og tilsynelatende lav kilometerstand? De fleste biler med ok lakk lar seg shine opp bra. Slitedelene i interiøret er ikke så veldig dyre.
I mange tilfeller søndagsbiler skrev jeg..verden er ikke så veldig full av naive idioter.Bare for folk med høye tanker om seg selv..

#231063  av GhostRider88

må nesten gi meg litt over her... Gill legger bare ut biler som de ljuger på årsmod osv. De skriver også det samme på nesten hver bil.

Dette skal liksom være en 92mod, men den har ikke 92leppa og den har 91girkula... vil de virke useriøse, eller prøver de å selge bilder til folk som ikke har peil? syns også prisen var i det meste laget.. :?

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1440397

#231065  av japse-gnmfr

den 96 mod som ligger der også har di gamle baklyktene:D

#231094  av GhostRider88

japse-gnmfr skrev:den 96 mod som ligger der også har di gamle baklyktene:D
lol :lol: jaja
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10