TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Christians mr2

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

 #230687  av Mr2 Mk2
 
Christian skrev:Hehe, lenkearmen er jo også justerbar, og må vel ikke nødvendigvis være like lang som orginalt :lol: Problem løst.

Instillingene av coilovere er spenstige greier... Spesiellt om man "regner med" at innstillinger kan gjøres i store hopp. Bilen er nå 2cm høyere bak enn forran :P En prøvetur måtte jo til og forventningene var store...Bilen er stiv som en traktor, helt sant, den var helt jævelig å kjøre :lol:
Hehe høres herlig ut :lol:
Christian skrev:Småhoppet nedover veien og ventet når som helst at hele bilen skulle dette ifra hverandre. Det hjalp jo ikke akkurat at den ødelagte fronten subbet asfalten bare bilen så en liten dump, men innerskjermene er også ødelagte så de henger og slenger. Siden jeg knapt nok fikk pekefingeren imellom dekk og skjerm ble det jo litt lyd herifra også. På toppen av det hadde jeg greid å bøye ene bremseskjoldet bak, slik at det subbet i bremseskiva. Fikk noen rare blikk av gående langs veien :lol: (Manglet også motorlokk og bagasjelokk)
Skulle klart å adoptere noe av innstillingen din ang bruksområdet på bilen :roll: Du tør hvertfall å bruker den, og det er jo bra at det ser ut som du har vært heldig med motoren.
Christian skrev:For å være litt seriøs. Bilen går som ei klokke, coiloverene må justeres inn av noen som kan det, det samme med krengestaga (For den er ille å kjøre nå), clutchen fungerer fint og girkassa er i god stand. Sperra la igjen en lekker 30m lang stripe midt i reviret mitt :mrgreen:


Nice å høre at ting fungerer som det skal, er jaggu ikke lett å legge igjen asfaltmakker med Mr2`en.Det er Altfor godt feste, om det er mulig :roll: (evt for lite effekt) men ser jo Volvo og bmw som ikke gjør annet enn å burne selvom de ligger på rundt 200hk...

Grei løsning med krengestag "problemet" forresten :lol:

 #230885  av Arne rebel
 
Var innom lageret og så en bunt med rør ligge og slenge...tenker du får det moro med å sveise de inn :P Tror det ferdige resultatet kommer til å se bra ut...

 #230888  av japse-gnmfr
 
Christian skrev:Hehe, lenkearmen er jo også justerbar, og må vel ikke nødvendigvis være like lang som orginalt :lol: Problem løst.

Instillingene av coilovere er spenstige greier... Spesiellt om man "regner med" at innstillinger kan gjøres i store hopp. Bilen er nå 2cm høyere bak enn forran :P En prøvetur måtte jo til og forventningene var store...Bilen er stiv som en traktor, helt sant, den var helt jævelig å kjøre :lol:

Småhoppet nedover veien og ventet når som helst at hele bilen skulle dette ifra hverandre. Det hjalp jo ikke akkurat at den ødelagte fronten subbet asfalten bare bilen så en liten dump, men innerskjermene er også ødelagte så de henger og slenger. Siden jeg knapt nok fikk pekefingeren imellom dekk og skjerm ble det jo litt lyd herifra også. På toppen av det hadde jeg greid å bøye ene bremseskjoldet bak, slik at det subbet i bremseskiva. Fikk noen rare blikk av gående langs veien :lol: (Manglet også motorlokk og bagasjelokk)

For å være litt seriøs. Bilen går som ei klokke, coiloverene må justeres inn av noen som kan det, det samme med krengestaga (For den er ille å kjøre nå), clutchen fungerer fint og girkassa er i god stand. Sperra la igjen en lekker 30m lang stripe midt i reviret mitt :mrgreen:

Fikk også den nye/gamle fronten fra Jostein i går :)
hadde du demperene på det stiveste da eller??

 #230958  av japse-gnmfr
 
Christian skrev:De sto på max ja, siden bilen ble litt lav forran... :)
kk kanskje ikke så rart den var så jævli stiv da hehe...

 #230960  av jumbo
 
:lol:

 #230964  av inzane2012
 
Mr2 Mk2 skrev:Var ikke akkurat "første mann til mølla" jeg heller :roll: , det er jo dumt at så mangen har fronten, men markedet flyter ikke akkurat over av aktuelle alternativer :P Dumt at det er "umulig" å få tak i bomex. :(
har sett litt på border jeg og:) hehe, men jeg tenker sånn at jeg er vel en av ganske få i hele fylket med mr2, og ingen av di andre jeg vet om har den fronten eller har noe særlig styling i det hele tatt... så da spiller det egentlig liten rolle om jeg har ett kit som flere andre i landet har;) hehe, men blir vel litt kjedeligere om du ser 5 andre mr2 på samme plass med samme stylingen da;) hehe

EDIT: leste litt lenger bak at du har en tendens til å ødelegge innerskjermene dine, tenkte at du hadde sikkert god peil på hvor mye di koster(er så giddalaus for tiden at jeg ikke har tatt meg tid til å ringe til toyota enda), må ha ny innerskjerm på på høyre side samt ny skjerm under fronten etter ett ublidt møte med noe snø og is i litt for stor hastighet i vinter...er ikke å anbefale:( var skjelven i flere timer etterpå...

 #230970  av Christian
 
japse-gnmfr skrev:
Christian skrev:De sto på max ja, siden bilen ble litt lav forran... :)
kk kanskje ikke så rart den var så jævli stiv da hehe...
Prøvde den med demperne på mykeste også, fortsatt fryktelig stiv :roll:

 #231007  av jumbo
 
Lengre fjærlengde da...

Det ene er jo egentlig et resultat av den andre... skal du ha bilen griselav må den nødvendigvis være stiv

 #231041  av Christian
 
Fjærlengda er så lang den kan være. At bilen er lav er bare fordi jeg ikke har "truffet" helt på høyemåla mine :P Det blir nok bra med litt innstilling.

Buret har kommet :D

 #231056  av mr2cato
 
Christian skrev: Buret har kommet :D
bilder ?

nyskjerrig... :P

 #231214  av jumbo
 
Er veldig fornøyd med at det er DU som skal få sveisa inn det faenskapet der og ikke meg hehe. Blir sikkert bra, men gudene skal vite at det ikke er en jobb jeg misunner deg :lol:

 #231281  av Christian
 
Det går nok bra, litt pes blir det nok, men hvor vanskelig kan det være? *Famous last words* :lol:

 #231304  av sleeper
 
Christian skrev:Det går nok bra, litt pes blir det nok, men hvor vanskelig kan det være? *Famous last words* :lol:
det sder skulle du ALDRI sagt! nåer det dømt til og bli et H...... :lol:
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12