oleb skrev:javel.. det er jo forskjell på god og dårlig mineralolje også. Hvilke merke kjørte du på?Mr2Even skrev:Jeg var også litt skeptisk på bruk av mineralolje mtp koksing osv, men jeg ble faktisk anbefalt det av toyota og han andre som skrur for meg (erfaren mekaniker).oleb skrev:Siste oljeskiftet jeg hadde på den forrige celicaen min, prøvde jeg mineralolje (var plaget med høyt oljeforbruk). Kan ikke si at jeg merket noe forskjell i det daglige, annet enn at oljeforbruket gikk mye ned + at den brukte litt lengre tid på å få opp oljetrykket ved kaldstart. Han som eier den nå kjører også på mineralolje, og motoren lever enda.Jeg har litt lyst å prøve mineralolje på min, men det er ikke anbefalt av Toyota og andre "bilkyndige". mineraloljen henger sikkert litt mer på veggene og motoren får litt mer å tygge på. Tror ikke det er så dumt egentlig..
Har ikke lengre Mr2 men en Renault Megane.