TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Even's Mr2 GTI

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#231523  av Mr2Even

oleb skrev:
Mr2Even skrev:
oleb skrev:Siste oljeskiftet jeg hadde på den forrige celicaen min, prøvde jeg mineralolje (var plaget med høyt oljeforbruk). Kan ikke si at jeg merket noe forskjell i det daglige, annet enn at oljeforbruket gikk mye ned + at den brukte litt lengre tid på å få opp oljetrykket ved kaldstart. Han som eier den nå kjører også på mineralolje, og motoren lever enda.
Jeg har litt lyst å prøve mineralolje på min, men det er ikke anbefalt av Toyota og andre "bilkyndige". mineraloljen henger sikkert litt mer på veggene og motoren får litt mer å tygge på. Tror ikke det er så dumt egentlig..
Jeg var også litt skeptisk på bruk av mineralolje mtp koksing osv, men jeg ble faktisk anbefalt det av toyota og han andre som skrur for meg (erfaren mekaniker).
javel.. det er jo forskjell på god og dårlig mineralolje også. Hvilke merke kjørte du på?

#231524  av Mr2Even

Larsen skrev:
Mr2Even skrev:Ja tror nok det ja, men har fått beskjed om at det skal være sånn
Skrev feil jeg :oops: . Langt inn mente jeg. Da kan det hende at klutsjen din ikke løser helt ut og er vanskelig å få i gir. Punktet klutsjen løser ut kan du justere selv på pedalen etter egene preferanser.
åja. det må jeg sjekke ut.. :wink:

#232971  av Mr2Even

..
Vedlegg
Nylakka m med cromma luftfilterrør.JPG
Nylakka m med cromma luftfilterrør.JPG (199.52 kiB) Vist 947 ganger

#232972  av mr2cato

Pent :D

Må nesten få lakkert varmeskjoldet ditt også nå ;)

#232975  av Mr2Even

mr2cato skrev:Pent :D

Må nesten få lakkert varmeskjoldet ditt også nå ;)
Ja :) Ja burde lakkere det også, men kanskje ikke i samme farge. Får man cromlakk som tåler varme tro?

#232978  av Mr2Even

Polerte forresten bilen igår.
Vedlegg
Nærbilde lakk V speil.JPG
Nærbilde lakk V speil.JPG (165.82 kiB) Vist 939 ganger
Sist redigert av Mr2Even den 09 apr 2007 01:17, redigert 1 gang totalt.

#232984  av mr2cato

Mr2Even skrev: Ja :) Ja burde lakkere det også, men kanskje ikke i samme farge. Får man cromlakk som tåler varme tro?
Kan vel pusse det ned og levere det inn til galvanisering!
Vet ikke hvor mange gradet det tåler, men burde gå.
Det blir jo akuratt som crome
:lol:

#233039  av Mr2Even

mr2cato skrev:
Mr2Even skrev: Ja :) Ja burde lakkere det også, men kanskje ikke i samme farge. Får man cromlakk som tåler varme tro?
Kan vel pusse det ned og levere det inn til galvanisering!
Vet ikke hvor mange gradet det tåler, men burde gå.
Det blir jo akuratt som crome
:lol:
Ikke dum ide, men blir vel litt plunder med å få det av. Skruene så veldig rustne ut. Skal se hva jeg får kjøpt av lakk og kanskje lakke et tynt lag for å se hvordan det blir først. Skal lakke staget over motoren også. Detaljene som gjør at helheten blir fin :wink:

#233044  av mr2cato

Mr2Even skrev: Skal lakke staget over motoren også. Detaljene som gjør at helheten blir fin :wink:
Ikke lakker det. puss ned og poler det!

Jeg holder på med det nå. skal få tatt et bilde i morgen elns, ble helt sykt blank og pent. Ser ut som det er fornikklet eller i orginal crome :D

#233049  av Mr2Even

mr2cato skrev:
Mr2Even skrev: Skal lakke staget over motoren også. Detaljene som gjør at helheten blir fin :wink:
Ikke lakker det. puss ned og poler det!

Jeg holder på med det nå. skal få tatt et bilde i morgen elns, ble helt sykt blank og pent. Ser ut som det er fornikklet eller i orginal crome :D
Ã…? Hva pusser du med?

#233058  av mr2cato

pusset først med 320 papir, så 400 og 600 ;)

#233081  av Mr2Even

mr2cato skrev:pusset først med 320 papir, så 400 og 600 ;)
Har vært ute og pusset jeg også, men jeg brukte stålull. Fungerte bra det også.. :)

#233234  av Nikko

jeg kjenner en kar som skal begynne med pulverlakering i stavanger, privat greier. Det er jo kanskje å anbefale på varme deler... Han tar ikke så mye for å lakke. Syns han nevnte noe som 1200-1500 for felger, så kan ikke være rare kostnadden for noe motordeler ;) bare et lite tips

#233304  av Mr2Even

Nikko skrev:jeg kjenner en kar som skal begynne med pulverlakering i stavanger, privat greier. Det er jo kanskje å anbefale på varme deler... Han tar ikke så mye for å lakke. Syns han nevnte noe som 1200-1500 for felger, så kan ikke være rare kostnadden for noe motordeler ;) bare et lite tips
Ok. Pulverlakk er jo toppers og det var billig så skal vurdere å lakke felgene. Jeg ble rimelig fornøyd etter puss og pollish, hvordan ble din Mr2Cato? :)
Vedlegg
Motor nærme. ferdig lakka og pussa.JPG
Motor nærme. ferdig lakka og pussa.JPG (181.57 kiB) Vist 937 ganger
Motor etter lakk og puss.På skrå.JPG
Motor etter lakk og puss.På skrå.JPG (208.01 kiB) Vist 934 ganger
Sist redigert av Mr2Even den 12 apr 2007 11:43, redigert 1 gang totalt.

#233413  av Mr2Even

Jeg vil forresten anbefale på det sterkeste å justere cluchpedalen visst den tar langt oppe. Jeg fikk en mye bedre bil å kjøre etter justering. Også bremsepedalen og gassvaieren..
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 18