TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• rev 6 lowrise

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #225403  av Ivar

kvassheim skrev:
Ivar skrev:
kvassheim skrev:Akkurat montert lowrise-lyktene, jeg er fornøyd, samme er gullet mitt..
Hva synes dere? Er det mange som har disse?
Gratulerer med riktig farge på felgene! :)

Kom de sånn eller har du fått de pulverlakkert?
Gamle, ripete bulkete felger ble plutselig ganske tøffe.. skulle ikke så mye til; 2 stk europris halvmatt sprayboks, og med bittelitt forarbeid, ble det slett ikke verst..
Men det har nå vært en midlertidig løsning, nye felger kommer mot sommeren..
Har faktisk fundert litt på hvite felger denne gangen..
Hold deg til svarte/mørke felger, du. Hvite felger på svart bil gjør seg ikke noe særlig, men smaken er som baken.

#225517  av Krabbe

kvassheim skrev:
Krabbe skrev:Hissig!

Grove sko på bilen din også :)
:oops:
Ikke missforstå, jeg likte virkelig godt felgene dine!

Bilen ble sjefs med lowrise lykter!
Vet du om du klarer å justere høydeforskjellen?

#225675  av WaxFraq

hehe..er litt enig med det med hvite feilger på sort bil..men som allerede nevnt, dette er jo en smakssak, å burde være opp til vær enkelt..!

men har du brukt noen form for klarlakk oppå den europrislakken? hvordan fungerer den europrislakken med snøen?? blir dem ikke så "grov" i finishen at snøen fester jeg på dem???

overaskende godt resultat kun ved bruk av de midlene..
(sier mye om "utføreren" :wink: )

#225731  av kvassheim

forholdsvis enkelt å lakke, puss med grovt, så fint sandpapir, vask med rødsprit og lakk 3 strøk.
note to self mamma ble sint når det var store svarte felgmerker på kjellergulvet, lakker felger andre plasser neste gang..

men back to topic:
Tror ikke lyktene er noe problem å justere, venstre lyk er litt kinkiere å baske med grunnet spylervæsketanken, og tror kansje at selve rammen har vridd seg ved montering.. får finne ut dette senere, ute å kriger og seiler cold response nå.. Får ta det til påske

#232879  av kvassheim

noen som gidder å legge ut noen frontlykter oppe-bilder ute og inne i bilen, sånn til sammenligning

#232977  av Dr.Ling

Synes Rev6-lyktene er de peneste av low-rise utvalget. Liker ikke flush-mount. Her i nord kan en uansett bruke tåkelysene hele sommern som kjørelys.
Noen bilder av bilen min i vinterdrakt, ikke akkurat det beste bildet innenfra bilen.

Legg gjerne ut bilder av monteringen med tips og triks, om du kan!
Vedlegg
lysaoppe2.jpg
lysaoppe2.jpg (27.95 kiB) Vist 947 ganger
lysaoppe.jpg
lysaoppe.jpg (41.52 kiB) Vist 943 ganger

#236983  av kvassheim

Sorry at det dryer litt med svar.. Jeg har en veldig krevende jobb, så det går litt i rykk og napp. Her kommer i alle fall noen bilder av bilen med golyktene :P
Vedlegg
DSC00270.JPG
DSC00270.JPG (210.49 kiB) Vist 941 ganger
DSC00269.JPG
DSC00269.JPG (166.92 kiB) Vist 940 ganger
DSC00268.JPG
DSC00268.JPG (249.18 kiB) Vist 943 ganger
DSC00267.JPG
DSC00267.JPG (223.35 kiB) Vist 941 ganger
DSC00266.JPG
DSC00266.JPG (239.6 kiB) Vist 940 ganger

#236992  av kvassheim

noen tips og triks:

Revision 6 leverer med en fancy liten plastikk-sak(les plugg), som man skal putte de 3 kabelskoa inni, og så skal denne passe i den originale mr2-kontakten..

Dette er FEIL! Mr2-kontakten er hunn, det samme er rev 6-pluggen, og selv om det kan være fint med litt girl-on-girl action, passer ikke 2 hunnkontakter sammen.
Dessuten virket kvaliteten på plastikken dårlig, og pluggen hang ikke sammen som den skulle..
Jeg klippet av den orginale kontakten fra bilen, og klemte på 3 nye kabelsko type flatstift på begge sider..

Så var det en del eksperimentering med hva som var hva av nærlys og fjernlys.. en del funky varianter her før jeg fant den rette..
Bilens orginale fargemerking er lik på begge sider, så etter litt knoting ble det bra..
Mener også at rev 6 oppga blå\svart til nærlys og rød\svart til fjernlys, dette skal da være omvendt, da vi ønsker parklys i fjernlysprosjektoern når denne ikke er i bruk.. første bilde i tråden er det koblet slik, og da er parklyset dødt da nærlys er på..

Lurer på om alt dette kan skyldes forskjeller på uk/jp-utgave kontra øvrige venstrestyrte land?

passformen på lyktene var generelt bra, men pass spesielt på høyre lykt..
spylervæsketanken sitter rett under denne, og rammen med motoren er meget kinkig og få ut og inn..
Begge lyktene må demonteres nesten fullstendig, og rammen som motoren sitter i måtte modifiseres litt.
monteringsanvisningen var bra og utfyllende, bortsett fra tidligere nevnt, og folket "over there" var veldig hyggelige og service-instillte mtp ting og tang som manglet og så videre..
Kan og legge til at lyset ble mye bedre, og fornøyd-med
-og-ha-noe-spesielt-på-bilen-faktoren absolutt er til stede.
Så vidt jeg vet er vi 2 stk i vårt fagre land med disse lyktene, blir nok flere etterhvert

#237004  av Dr.Ling

kvassheim skrev: Så vidt jeg vet er vi 2 stk i vårt fagre land med disse lyktene, blir nok flere etterhvert
Stemmer. Originallyktene synes jeg lyser helt forferdelig dårlig, og ja, jeg har vasket dem :)
Disse Rev6-lyktene gjør absolutt susen, blir jo ikke flaut å vippe opp lenger, selv om jeg i det siste har mer og mer sansen for keitete japansk 90-talls-design.

#237021  av Christian

kvassheim skrev:...note to self mamma ble sint når det var store svarte felgmerker på kjellergulvet, lakker felger andre plasser neste gang...
Litt OT, men har er kompis som erfarte det samme da han vasket felgene sine i badekaret hennes :lol: