TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• D2 dempere, dritt eller kun til banebruk?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#233316  av kake

Har H&R sine, men ikke helt ferdig på bilen enda. De bruker Bilstein dempere (Ett-rørs-opp-ned). Stempelet er massivt og går helt ut til kanten på fjærbeinet. Bilstein er helt i tet i verden når det gjelder utvikling av monotube dempere, jeg digger høyhastighetsdempingen på bilstein, de er lynraske. Livstidsgaranti har de også. Over Bilstein så har man Penske og Öhlins osv, men da koster det veldig mye penger. Kollevold skaffer forøvrig öhlins motorsportinnsatser til sw20, 4500,- + mva pr stk, men det er kun dempere.

Har ikke testet min enda, er ferdig foran, men driver og demonterer bakstillinga. Skal gi fyldig rapport om hvordan de er når jeg får testet...

#233320  av jumbo

Christian skrev:Om de kun er til banebruk er jo det greit nok, men det er ikke det jeg trenger. :? Jeg forventer faktisk å få noe som demper litt for 7000kr, men disse duger overhodet ikke.
Kjørte bilen ca 10km i strekk i sted og er dødsliten allerede...En tur til f.eks drammen hadde tatt livet av meg!

Får ringe autofx i morgen og høre hva vi gjør.

Hvilke andre coilovere er det som duger da? Tein/cusco/H&R? Er jo ett hav av meninger og selvskryt over alt :roll:
Bilen min går på Tein coilovers med 235/40/17 i.l.a av april så du kan jo teste da for sammenligning :D

(får ikke lagt om til sommerdekk før jeg har vært til vestlandet igjen, gidder ikke prøve sommerdekk over fjellet såpass tidlig på våren)

#233322  av Christian

kake skrev:Har H&R sine, men ikke helt ferdig på bilen enda. De bruker Bilstein dempere (Ett-rørs-opp-ned). Stempelet er massivt og går helt ut til kanten på fjærbeinet. Bilstein er helt i tet i verden når det gjelder utvikling av monotube dempere, jeg digger høyhastighetsdempingen på bilstein, de er lynraske. Livstidsgaranti har de også. Over Bilstein så har man Penske og Öhlins osv, men da koster det veldig mye penger. Kollevold skaffer forøvrig öhlins motorsportinnsatser til sw20, 4500,- + mva pr stk, men det er kun dempere.

Har ikke testet min enda, er ferdig foran, men driver og demonterer bakstillinga. Skal gi fyldig rapport om hvordan de er når jeg får testet...
Betyr det at HR coilover også har livstidsgaranti på sine dempere?

#233327  av kake

Usikker, men garantitiden er litt etter hvor du kjøper. Kjøper du kitet i Usa får du 1 års garanti, men kjøper du her får du vel livstidsgaranti. Bilstein har dette på de fleste dempere uansett tror jeg uten at jeg kan bekrefte det.

#233372  av Christian

Daniel_hoy skrev:Kom over en link her. Ser ikke bra ut. Men som sagt så kan vel det her skje med alle dempere.

Link
FÃ¥r ikke opp noe...

#233386  av mr2cato

de knakk vist bare. er delte meninger, noen sier det bare er billige taiwan kopier og ikke la de fine fargene lure deg. Andre sier de har fungert bra...

Her er bilder fra en tur på bane da demperene bare knakk helt av seg selv.
Vedlegg
opentrackdayaaron064ah8.jpg
opentrackdayaaron064ah8.jpg (60.15 kiB) Vist 881 ganger
opentrackdayaaron060ys8.jpg
opentrackdayaaron060ys8.jpg (66.1 kiB) Vist 880 ganger
opentrackdayaaron061va3.jpg
opentrackdayaaron061va3.jpg (70.83 kiB) Vist 179 ganger

#233412  av Christian

SÃ¥pass ja :shock:

Skal dette være D2? Ser ikke like ut, annet enn fargen. (Men så er vel D2, K-sport og ett merke til samme demperen...)

#233418  av Rage

Fler jeg kjenner har måtte bytte dempere etter kun 1 sesong, og noen fåtalls banetreff. Desverre ...

K-Sport\G-Force\D2 er akkurat det samme. Dette gjelder også bremsene.

Christian - Har sendt deg en PM.

#233434  av wacky

Ikke for å fyre opp stemingen, men skinner det ikke litt igjennom at når de fleste coilovers koster 12 - 15 000, så få man ikke det samme for halve prisen. Er litt som å handle merkeklær rundt middelhavet.
De kjente merkene legger jo på seg litt i pris pga navn, men ikke dobbelt pris.

Jeg kjøpte koni sportskit til civien jeg hadde (vanlige gule koni + grønne fjærer) og det kostet nærmere 6000....

#233439  av jan-erik

Er det justering både av stivhet og rebound på dine Christian? Kjører selv med KW Varient 3 coilovers som kan justere begge. Syns selv det har vært litt vanskelig å justere mine, bl.a. pga av manuelen ikke stemte med slik de faktisk så ut, så jeg byttet om på å justere stivhet og rebound. Var mildt sagt store utslag. Ved for hard/kort rebound ble bilen veldig hoppete, og på vanlig vei føltes det som om den lå dårlig på veien. Har nå fått justert meg inn ganske bra syns jeg. Eneste som er nå er at det knirker i dem ved den minste fleks, som er litt irriterende ved by cruising.

Mine KW Varient 3 coilovers er kjøpt hos Norsk Bildelesenter på Lier (importøren). De kostet vel rundt 15.000,- , og har også Tüv papirer. De skal i tillegg være veldig godt beskyttet mot rust. Så som noen andre skrev her så får du nok litt hva man betaler for.

#233478  av Christian

Wacky og Jan Erik : Er selfølgelig klar over at man får det man betaler for. Det jeg reagerer på er at de er stein harde og ikke kan justeres. Kan skru alt jeg vil på justerings-skruen, men det skjer ikke noe.

Så lenge de selges som coilovere med justerbar hardhet og høyde, må man jo kunne forlange at de faktisk kan justeres. Det trodde jeg i alle fall :wink:

At de ikke demper like godt som f.eks HR/Tein/Cusco og resten av de gromme kan jeg leve med.

Alt bunner vel egentlig ut i at jeg ikke er flink til å sjekke info om ting før jeg kjøper det. Slik har jeg alltid vært :lol:

#233484  av sleeper

Christian skrev:Wacky og Jan Erik : Er selfølgelig klar over at man får det man betaler for. Det jeg reagerer på er at de er stein harde og ikke kan justeres. Kan skru alt jeg vil på justerings-skruen, men det skjer ikke noe.

Så lenge de selges som coilovere med justerbar hardhet og høyde, må man jo kunne forlange at de faktisk kan justeres. Det trodde jeg i alle fall :wink:

At de ikke demper like godt som f.eks HR/Tein/Cusco og resten av de gromme kan jeg leve med.

Alt bunner vel egentlig ut i at jeg ikke er flink til å sjekke info om ting før jeg kjøper det. Slik har jeg alltid vært :lol:
sånn er k-sport ogzå.. og siden det er samme produsent så tyder vel det på at de bare er sånn... :cry:

#233523  av TOYPARTS

vi skulle jo egentlig bli forhandler av d2, men vi trakk oss heldigvis i siste liten, vi for vår del anbefaler tein og hks, greit at disse ikke har tuv, men man får det man betaler for. begge disse er i GOD kvalitet.