TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Effekt pÃ¥ 86 mr2 mk1

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #233464  av WLP

Har en sveitsisk importert mk1 som yter 115 hk jfr. vognkortet. den har katalysator og den har jeg plukket ut. det medførte ikke noe særlig med trøkk, og lurer på om det er noe forskjellig med motorstyringen i tillegg på biler med katalysator slik at også den må byttes for å få den effekten som de norske bilene har på samme årstallet. noen som vet ???

#233580  av Krabbe

Hvor er den første gangs registert igrunn?
Tror ikke MR2 MK1 kom med akkurat 115hk orginalt.. Er den målt på dyno og fått det i vognkort kanskje? (effekten kan jo dabbe av med årene)

#233643  av proson

Krabbe skrev:Hvor er den første gangs registert igrunn?
Tror ikke MR2 MK1 kom med akkurat 115hk orginalt.. Er den målt på dyno og fått det i vognkort kanskje? (effekten kan jo dabbe av med årene)
MR2 MK1 ER levert med katalysator, og dette gjør at du får 9 hk effekttap! Nå har den sikkert også en Lamdasonde som er montert på eller foran katalysatoren... Men tviler på at det kan minke effekten spesielt mye.. :?:
Vedlegg
MR2 eksos.jpg
MR2 eksos.jpg (8.59 kiB) Vist 1165 ganger
MR2 124 eksos.jpg
MR2 124 eksos.jpg (8.21 kiB) Vist 1164 ganger

#233647  av ArildM

Anlegg uten katalysator koster ikke all verden det heller.

Prøvde å fjærne den lille potta på min Mk1 men kan ikke si at det ble en løsning som fungerte no bra på sikt, merka ikke noe forskjell effektmessig heller.

#233648  av proson

Gjorde det samme på min jeg også, men fikk etterpå vite at det er kun en flammedemper! Kurrant, siden det i tillegg var en liten feiltenning så blåste det stikkflammer ut av effektanlegget når jeg ga på litt :D :P Kuuult :roll: Når jeg giret om ja..

#233666  av japse-gnmfr

samme på mk2 en min når jeg drar den nesten til turtallsperra og girer:D

#233671  av ArildM

Aaah, derfor jeg har den feete smell lyden når jeg drar på litt turtall :twisted: Litt fett med rakarør da :twisted:
 #233689  av proson

Stå i ro og rus motoren opp til ca 6000 rpm, slipp opp gassen og gi på når du er ned på ca 2-3500 rpm. Få noen til å stå bak og se flammen! :P :twisted: Rekorden min er ca en halvmeter stikkflamme med tilhørende smell:P Alt i nærheten lyser opp som om noen sto å knipset med en kraftig blitz! :roll:

#233707  av sindrejl

Krabbe skrev:Hvor er den første gangs registert igrunn?
joda de ble levert med både 116hk og 124hk. Om dette er kun pga katta vet jeg ikke, men kan vel være det.
 #233708  av sindrejl

proson skrev:Stå i ro og rus motoren opp til ca 6000 rpm, slipp opp gassen og gi på når du er ned på ca 2-3500 rpm. Få noen til å stå bak og se flammen! :P :twisted: Rekorden min er ca en halvmeter stikkflamme med tilhørende smell:P Alt i nærheten lyser opp som om noen sto å knipset med en kraftig blitz! :roll:
fysj å fy.. skal melde deg til politiet jeg! kan ikke drive på med slikt uforskammethet :D

jeg hadde jo 4" rakrør rett fra motor jeg.. håpløst mye lyd iallefall :P

#233787  av inzane2012

proson skrev:Gjorde det samme på min jeg også, men fikk etterpå vite at det er kun en flammedemper! Kurrant, siden det i tillegg var en liten feiltenning så blåste det stikkflammer ut av effektanlegget når jeg ga på litt :D :P Kuuult :roll: Når jeg giret om ja..
så for å få til stikkflammer må en fjerne katten altså? er jo noe som må prøves ut isåfall etter den har vert på eu;)

#233839  av ArildM

Må prøves, bare jeg ikke setter fyr på bakdekket så :twisted:
 #233840  av proson

Må nok fjerne Katalysator ja... Kombinasjon av fjerning av katalysator, flammedemper, og montering av effektanlegg og muligens en liten feiltenning, så får du nok stikkflammer ja :twisted:

Sindrej: Husker rakrøret på MR2`n din ja! Fy F for en lyd:P :shock: :P