cameleon skrev:grunnet null dokumentasjon og bla bla bla. du kjenner sikkert til regla.
Hvis du ikke har TUV papirer så er det jo rimelig håpløst. Men så lenge de er TUV godkjent så SKAL det ikke være mye verre enn og montere de, ta en 4-hjuls kontroll + justering av lysa - og så vise bilen hos biltilsynet med TUV papirer + dokumenter på 4 hjuls kontroll + justering av lys.
Problemet med biltilsynet er at de lager sine egene regler og krav, helt etter hvilket humør de er i den dagen du kommer dit.
F.eks. så er det mange som har godkjent senkesett og felger, uten at det står noen plass i papirene til senkesettet at felg/dekk kombinasjonen de har montert er godkjent for det senkesettet. Mens andre igjen har fått krav om at den dimensjonen dekk/felg de setter på bilen må være spesifisert i TUV papirene til senkesettet.
Når jeg måtte vise celica'n til etterkontroll så demonterte jeg eksosen som satt på, og monterte på orginal eksosen igjen. Når jeg dro og viste bilen så sa kontrolløren at jeg måtte ha papirer på at eksosen som satt på bilen er den orginale. Wtf?!?
Kompis ble stoppet i samme tekniske kontrollen, og han fikk mangel lapp pga. åpent luftfilter. Kontrolløren sa at han måtte få norske veritas til og teste filteret og dokumentere at det ikke støyet for mye eller gav bilen mer effekt enn tillat

Det er i sånne tilfeller du er glad det ikke er like lett og ha våpen som i usa - for du hadde blitt morder den kvelden.
Satt og leste en tråd på VW-AUDI forumet hvor en hadde hatt problemer med og godkjenne senking + felger på bilen sin. Han ringte biltilsynet og klagde, og fikk beskjed om og bestille ny time med en annen kontrollør. Og da gikk plutselig bilen igjennom. Ergo: de på biltilsynet VISSTE at de hadde en KUKK jobbende hos seg som aldri skulle fått lov til og ha med andre folk og gjøre - men han får bare fortsette der og være helt idiot. Flott system.
Så biltilsynet er ett sjansespill. Enten er du heldig og møter en med over 50 i IQ, eller så møter du en av entusiastene for suging av mannlige kjønnsorgan som beskrevet ovenfor.
Har ingen tro på at det blir så enkelt som og møte opp med en helt lovlig bil og få ting skrevet inn i vognkortet jeg heller

men skal prøve.