jumbo skrev:kennethx skrev:Og den siste den som du nevnte, som er en % slags struping da?
Ja, om jeg leser forklaringen på "set" verdien riktig, er dette en prosentvis struping av trykket WG ser, som i neste rekker betyr at det er denne som til syvende og sist definerer maks oppnåelig trykk.... 0% = mekanisk factory default, 100% = max av hva turboen klarer å levere (WG åpnes ikke i det hele tatt)
men du oppnår i praksis det samme om du skrur den kpascal parameteren i taket, da den angir hvilket trykk ventilen skal åpne. Denne ønsker du å sette så høy så mulig uten at du spiker over "målet" ditt. Da du vil få bedre spoolup enn om den står i bunn.
Altså, kpascal saken holder helt stengt til det trykker du definerer. Som en manuell BC gjør. (bortsett fra at en manuelll BC åpner ved ett gitt trykk FØR IC, mens denne gjør det vel på et gitt trykk ETTER IC? I.o.m at trykket den måler er etter IC, mens en manuell BC åper på ett gitt trykk FØR IC, som da resulterer i et hvis trykk etter IC. Mens her åpner den altså BC ved et gitt trykk ETTER IC sånn som jeg forstår det. Så blir det en litt annen virkemåte. Ble veldig rotete og komplisert forklaring
