TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• repsett til bremser

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#20598  av Vaulen

chris skrev:Vil tro det er vesentlig billigere enn å skifte hele kalipperen ;) hehe
Kostet snaut 250 kroner for et nytt stempel til fremre calipper.

#23571  av turboman

Nå har jeg overhalt foran på ene siden på min oxo. Pressa ut stemplene med trykkluft. Pussa ikke stemplene, men tørket de skikkelig av med papir, og smurte de inne med spesial-fett igjen..

Synes kalipperen var utrolig enkel, både å få løsnet, tatt av bremserøret, og alting.. men, da stemplene skulle inn i mansjetten igjen, "klikket" det nesten for meg!!! enda jeg hadde kalipperen i skruestikke, og mansjetten ikke var ny, så var det sinnsykt kronglete..

men, leste denne tråden her nå, og leste om at noen dytta stemplet helt inn, for deretter å sette på mansjetten og låseringen?? Om det stemmer, så er jo det helt genialt!! For det plunderet med å få i de stempla, det var ikke bare kult, nei! Og sjansen for å ødelegge mansjetten, er absolutt til stede!

...bremsen ble fin igjen, og ikke noe mer piping..! Anbefales til de av dere som har pipende bremser. hjalp hos meg.. :)

#23575  av erling

turboman skrev:leste denne tråden her nå, og leste om at noen dytta stemplet helt inn, for deretter å sette på mansjetten og låseringen?? Om det stemmer, så er jo det helt genialt!!
Jeg skjønner ikke at det skal gå an ihvertfall. Men det er kanskje en forskjell mellom rev.1 og 2-bremsene. :)

#23577  av chris

erling skrev:
turboman skrev:leste denne tråden her nå, og leste om at noen dytta stemplet helt inn, for deretter å sette på mansjetten og låseringen?? Om det stemmer, så er jo det helt genialt!!
Jeg skjønner ikke at det skal gå an ihvertfall. Men det er kanskje en forskjell mellom rev.1 og 2-bremsene. :)
Jeg satte inn gummipakningen først, gummiring som ligger inni sylinderen, rundt stempelet. Så inn med stempelet, etter å ha pussa litt og smurt inn med sånn pasta som fulgte med, og til slutt på med mansjetten og låseringen :)

#23578  av turboman

chris skrev:
Jeg satte inn gummipakningen først, gummiring som ligger inni sylinderen, rundt stempelet. Så inn med stempelet, etter å ha pussa litt og smurt inn med sånn pasta som fulgte med, og til slutt på med mansjetten og låseringen :)

Sjekket med mr2-tech nå, akkurat den samme beskrivelsen her... Er nok kanskje vi andre som dreit oss ut litt, når vi satte inn mansjetten før stempelet... men, men...

en erfaring rikere... :D

#23580  av chris

turboman skrev:
chris skrev:

Sjekket med mr2-tech nå, akkurat den samme beskrivelsen her... Er nok kanskje vi andre som dreit oss ut litt, når vi satte inn mansjetten før stempelet... men, men...

Hehe, man lærer så lenge man lever :D

#23584  av erling

turboman skrev:

Jeg har prøvd begge deler, flere ganger. Fikk ikke sett at ringen lå riktig på den andre måten. Men samma kan det være, vi fikk det nå til. :)

#23590  av MR2turbo

Da jeg overhalte mine satt jeg og inn stempelet først for så å sette på mansjetten og snap-ringen.. gikk helt fint det.. :)