Vi har da byttet girkasse på Sindrej's supra. Den nye kassen og converteren kommer fra en Soarer (97-98mod??)
Det eneste som ikke var likt på dessen kassene var bak delen der vi måtte skifte over fra den gamle. Også måtte vi kappe 5cm av tuppen på akslingen på den nye kassen som vist på bilde. Mellomakslingen på soarer er kun festet med 3 bolter mot kasse, å så er det en "senter bolt" som mellomakslingen henger på. Dette hullet er ikke i mellomakslingen på supran som er festet med 4 bolter mot girkassen, om dermed måtte vi kappe.
Er det noen som lurer på noe om dette, så kan vi prøve og hjelpe.
Fremgangs måte : Demonter olje måle pinne, eksos, deksler og bære brankett. Ta så av mellomaksling.
Så drar du ut gummi plata som dekker et hull i enden av kassen mot motoren der du skal komme til for og løsne converteren.
Raske måte og få dette til på er og sette en 22mm pipe på reimhjulet fremme på motoren for eg holde igjen og dra converteren rundt til neste bolt. Dette er tunge saker
Sår alle boltene på converteren er av senker du kassa ved å løsne de 4 boltene bak som står opp i kaosoriet. Åsså setter du en gjekk under. Dermed kan du sette sammen 4 lange forlengere og komme lett til alle boltene på toppen og sidene av kassen, samt starter. Før du fjerner boltene er det en fordell og løsne de 2 olje rørene som går på høyre side av kassa. Så drar du ut alle pluggene og løsner nettet helt fra kassa. Er litt trangt, men det går. Så løsner du alle boltene rundt kassa mens 1-2 står under og holder. Dermet når du får alle ut er det bare og løfte kassa rett ned uten noe problem.
HÃ¥per dette er til hjelp for noen
EDIT : Boksa nedi sokkene funker bra når du ikke vil gå og trø på den
Bilder :
Det eneste som ikke var likt på dessen kassene var bak delen der vi måtte skifte over fra den gamle. Også måtte vi kappe 5cm av tuppen på akslingen på den nye kassen som vist på bilde. Mellomakslingen på soarer er kun festet med 3 bolter mot kasse, å så er det en "senter bolt" som mellomakslingen henger på. Dette hullet er ikke i mellomakslingen på supran som er festet med 4 bolter mot girkassen, om dermed måtte vi kappe.
Er det noen som lurer på noe om dette, så kan vi prøve og hjelpe.
Fremgangs måte : Demonter olje måle pinne, eksos, deksler og bære brankett. Ta så av mellomaksling.
Så drar du ut gummi plata som dekker et hull i enden av kassen mot motoren der du skal komme til for og løsne converteren.
Raske måte og få dette til på er og sette en 22mm pipe på reimhjulet fremme på motoren for eg holde igjen og dra converteren rundt til neste bolt. Dette er tunge saker

Sår alle boltene på converteren er av senker du kassa ved å løsne de 4 boltene bak som står opp i kaosoriet. Åsså setter du en gjekk under. Dermed kan du sette sammen 4 lange forlengere og komme lett til alle boltene på toppen og sidene av kassen, samt starter. Før du fjerner boltene er det en fordell og løsne de 2 olje rørene som går på høyre side av kassa. Så drar du ut alle pluggene og løsner nettet helt fra kassa. Er litt trangt, men det går. Så løsner du alle boltene rundt kassa mens 1-2 står under og holder. Dermet når du får alle ut er det bare og løfte kassa rett ned uten noe problem.
HÃ¥per dette er til hjelp for noen

EDIT : Boksa nedi sokkene funker bra når du ikke vil gå og trø på den

Bilder :
Vedlegg
Sist redigert av sx-4-ever den 15 apr 2007 09:36, redigert 1 gang totalt.
Mvh. sx-4-ever
Yamaha FZR 88mod (bygget til 2000 R1 med turbo motor)
BMW 5-serie 525i. 97mod
X : 3 stk Nissan 200sx s13
X : BMW 3-serie 320i
X : 3 stk Toyota Supra RZ Twin Turbo
X : Mazda RX7 FD3S 93mod
Yamaha FZR 88mod (bygget til 2000 R1 med turbo motor)
BMW 5-serie 525i. 97mod
X : 3 stk Nissan 200sx s13
X : BMW 3-serie 320i
X : 3 stk Toyota Supra RZ Twin Turbo
X : Mazda RX7 FD3S 93mod