TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hjelp til Ã¥ slippe unna militæret

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#240731  av Levin GT

Jeg mener at du skal dra inn i millitæret noen dager,og fra første minutt gi alle rundt deg inntrykket av at du er skytegal,spør befaler og alle rundt deg om det er lenge til du får utlevert våpen,for det gleder du deg til for da skal du skyte villt rundt deg.... :lol:

Levin GT

#240733  av BrennaRacing

Har hatt leiligheten i over et halvt år så det er ikke no problem..

Får se hva som skjer..Får skrive et brev til dem i løpet av uka

#240737  av OrIoN89

Er bare 18 år, så er ikke så lenge til jeg blir tatt inn heller. Derimot skal jeg gjøre førstegangstjenesten til noe spennende med mindre det har skjedd noe drastisk her hjemme :lol:

Tenker på å søke meg inn i falskjermjeger troppen til førstegangstjeneste. Høres gøy ut, og man får testet seg fysisk. Klarer man det ikke, så klarer man det ikke ;) Men jeg vil ihvertfall ha noe å bidra når jeg møter gamle kamerater om 40 år :lol:

Sikker på at det vil skje 10 ganger mer på det ene året enn ett 10 år her hjemme i stua. Desutten liker jeg bønner på boks, fryse litt når man er på tur og om noen skulle finne på å fylle meg med sæd på noen måte, så ville det være det siste dem kunne prøve å fylle noen gang... :twisted:

#240775  av Andy_Celica

Kjenner en som sa at han ble helt gal med et våpen i henda og han brått kunne komme til å skyte rundt seg og bli helt gal, han måtte gå på dagen.

#240783  av inzane2012

BrennaRacing skrev:Tenkte å få igang denne tråden litt igjen :)

Fikk et brev i posten i sta.. "Varsel om planlagt innkalling til førstegangstjeneste i 2007" Skal inn i sjøforsvaret i September... Jeg som trodde de hadde glemt meg :(

Så da sitter jeg nå å lurer på hva jeg kan gjøre for å slippe unna igjen...Har jo kjøpt meg leilighet siden sist...så det kan jo hjelpe litt...Som jeg har skrevet før i denne tråden så var jeg jo inne til røntgen av kneet for et års tid siden...Men siden de ikke fant noe på bildene så kunne de ikke si til militæret at jeg hadde en skade i kneet... Det var firmalegen jeg var hos, så jeg tenkte kanskje jeg skulle ta en tur å snakke med fastlegen min om dette...Kjenner også en lege som også kanskje kunne hjulpet meg litt :)

Men jeg fikk meg også to katter ved juletider, å har tenkt litt på hvordan militæret forholder seg til det...De kan jo ikke be meg om å avlive de, jeg har ingen andre i familien som kan ta seg av de, og hvis de ber meg om å gi de bort så nekter jeg...Noen som har noen erfaringer om dette, eller har et forslag til hva militæret kan si i mot meg på dette??
heisann du, har akkurat hatt min lille ferie i det kongelige norske luftforsvar her og tenkte jeg kunne dele min erfaring med å få dimme;)

etter å ha vert i bodø i en uke skulle vi ha sånn der samtale med troppsjefen vår da, og der fortalte jeg han det at jeg rett og slett ikke kunne se noen som helst grunn for meg å vere i militæret, kunne ikke se hvor kremen av norsk ungdom var som han så fint kalte oss, og vertfall ikke meg som er overvektig, røyker og ikke eier kondis, og sa at di heller burde jobbe med å ta inn di som nettopp var ferdig med vgs og ikke oss som har fast jobb og lån...så etter å ha pratet med han i en time fikk jeg beskjed litt senere på dagen at jeg skulle ned på kontotet til base sjefen, selve majoren, og da var det opp igjen med det samme som jeg hadde fortalt tropp sjefen min(hadde og uttrykt min store missnøye med å bli kommandert rundt av noen små maktsykte ub korporaler som var 2 år yngre enn meg) etter en time hos majoren hadde han konkludert med at jeg lidde av store, seriøse autoritets problem og ville anbefale at jeg ble sendt til psykisk evaluering i bardufoss eller noe sånt...

så dagen etterpå fikk jeg beskjed om jeg skulle til legen da, noe som jeg da hadde gått å ventet på å få time hos i nesten en uke. jeg møtte opp hos legen og fortalte at jeg ikke klarte å gjøre nr2 på dass og litt andre ting, men etter ca en time hos han var det eneste han kunne gjøre var å gi meg 3 ukers sykemelding fordi jeg hadde begynnt å få beinhinnebetenelse i leggen...

men nå kommer det store, ett par timer senere mens jeg gjorde meg klar til å overnatte i telt fikk jeg plutselig beskjed om å stikke på rommet og pakke sammen alt utstyret, for nå skulle jeg hjem...

har enda ikke fått noen forklaring på hvorfor jeg ble dimmet, eneste som står på papiret er "ikke tjenestedyktig"...
så vist du vil ut, så tror jeg kanskje det hjelper å vere litt oppsternasig og ikke la befalet kjøre helt over deg;)

#240801  av hmsilset

Andy_Celica skrev:Kjenner en som sa at han ble helt gal med et våpen i henda og han brått kunne komme til å skyte rundt seg og bli helt gal, han måtte gå på dagen.
Kjenner også en.Husker han sa:gi meg 5 skudd i magasinet og
5 vil bli skutt. Ikke lurt å prøve ut sånne folk :wink:

#240816  av Larsen

Ikke regn med å få våpentilatelse etter noe sånt da. Tror også du av og til kan få problemer med vandelsattest etter et noen av de dimmetriksene.

#240820  av nullnalen

Jeg utsatte det pga høyskoleutdannelse, plutselig for noen mnd siden fikke jeg brev i posten hvor overskriften lød "Du er herved fritatt fra militær førstegangstjeneste i fredstid" Så utsettelse, og utsettelse funket for meg...
 #240892  av Jon Are

BrennaRacing skrev:Fikk innkallelse til førstegangstjeneste i dag...Bardufoss.......
Fikk den samme jeg også.
Har minimal lyst til å inn.

Har sendt deg PM

#240910  av BrennaRacing

inzane2012 skrev:
BrennaRacing skrev:Tenkte å få igang denne tråden litt igjen :)

Fikk et brev i posten i sta.. "Varsel om planlagt innkalling til førstegangstjeneste i 2007" Skal inn i sjøforsvaret i September... Jeg som trodde de hadde glemt meg :(

Så da sitter jeg nå å lurer på hva jeg kan gjøre for å slippe unna igjen...Har jo kjøpt meg leilighet siden sist...så det kan jo hjelpe litt...Som jeg har skrevet før i denne tråden så var jeg jo inne til røntgen av kneet for et års tid siden...Men siden de ikke fant noe på bildene så kunne de ikke si til militæret at jeg hadde en skade i kneet... Det var firmalegen jeg var hos, så jeg tenkte kanskje jeg skulle ta en tur å snakke med fastlegen min om dette...Kjenner også en lege som også kanskje kunne hjulpet meg litt :)

Men jeg fikk meg også to katter ved juletider, å har tenkt litt på hvordan militæret forholder seg til det...De kan jo ikke be meg om å avlive de, jeg har ingen andre i familien som kan ta seg av de, og hvis de ber meg om å gi de bort så nekter jeg...Noen som har noen erfaringer om dette, eller har et forslag til hva militæret kan si i mot meg på dette??
heisann du, har akkurat hatt min lille ferie i det kongelige norske luftforsvar her og tenkte jeg kunne dele min erfaring med å få dimme;)

etter å ha vert i bodø i en uke skulle vi ha sånn der samtale med troppsjefen vår da, og der fortalte jeg han det at jeg rett og slett ikke kunne se noen som helst grunn for meg å vere i militæret, kunne ikke se hvor kremen av norsk ungdom var som han så fint kalte oss, og vertfall ikke meg som er overvektig, røyker og ikke eier kondis, og sa at di heller burde jobbe med å ta inn di som nettopp var ferdig med vgs og ikke oss som har fast jobb og lån...så etter å ha pratet med han i en time fikk jeg beskjed litt senere på dagen at jeg skulle ned på kontotet til base sjefen, selve majoren, og da var det opp igjen med det samme som jeg hadde fortalt tropp sjefen min(hadde og uttrykt min store missnøye med å bli kommandert rundt av noen små maktsykte ub korporaler som var 2 år yngre enn meg) etter en time hos majoren hadde han konkludert med at jeg lidde av store, seriøse autoritets problem og ville anbefale at jeg ble sendt til psykisk evaluering i bardufoss eller noe sånt...

så dagen etterpå fikk jeg beskjed om jeg skulle til legen da, noe som jeg da hadde gått å ventet på å få time hos i nesten en uke. jeg møtte opp hos legen og fortalte at jeg ikke klarte å gjøre nr2 på dass og litt andre ting, men etter ca en time hos han var det eneste han kunne gjøre var å gi meg 3 ukers sykemelding fordi jeg hadde begynnt å få beinhinnebetenelse i leggen...

men nå kommer det store, ett par timer senere mens jeg gjorde meg klar til å overnatte i telt fikk jeg plutselig beskjed om å stikke på rommet og pakke sammen alt utstyret, for nå skulle jeg hjem...

har enda ikke fått noen forklaring på hvorfor jeg ble dimmet, eneste som står på papiret er "ikke tjenestedyktig"...
så vist du vil ut, så tror jeg kanskje det hjelper å vere litt oppsternasig og ikke la befalet kjøre helt over deg;)
Sto å snakket med sjefen i sta om akkurat dette...Han mente at siden jeg er såpass "gammel" (22 år snart) så vil det nok være lettere å dimme enn for 18 åringer, bare man har en grei grunn...Nettopp på grunn av det du sa om at befaler og sånne folk som ofte er 2-3 år yngre enn meg skal drive å herse meg rundt...Han mente at de befalene (eller hva det heter) som har rekrutter som er eldre enn seg ikke orker "gi faen holdningen" til de eldre....
Jon Are skrev:
BrennaRacing skrev:Fikk innkallelse til førstegangstjeneste i dag...Bardufoss.......
Fikk den samme jeg også.
Har minimal lyst til å inn.

Har sendt deg PM
Pm besvart :)

#240917  av inzane2012

BrennaRacing skrev:
Sto å snakket med sjefen i sta om akkurat dette...Han mente at siden jeg er såpass "gammel" (22 år snart) så vil det nok være lettere å dimme enn for 18 åringer, bare man har en grei grunn...Nettopp på grunn av det du sa om at befaler og sånne folk som ofte er 2-3 år yngre enn meg skal drive å herse meg rundt...Han mente at de befalene (eller hva det heter) som har rekrutter som er eldre enn seg ikke orker "gi faen holdningen" til de eldre....
det som jeg reagerte mest på med mitt befal vertfall di 3 som var yngre enn meg hele tiden skulle vise at di hadde makten, og jeg er ikke av den personen som står stille og ikke sier noe vist jeg får beskjed om å gjøre noe som er helt bak mål, som omvask av fellesvasken 3 ganger på rad for så å bli kjeftet huden full fordi vi brukte for lang tid...og di snakket hele tiden om at vi måtte vise respekt for befalet men kan ikke akkurat si at di viste så mye respekt tilbake...var mye sånt jeg fortalte til majoren da han konkluderte med at jeg hadde store autoritets problem :evil:

men det jeg stusser mest over var at når jeg kom til bodø fikk jeg vite at bare halvparten av di ca 220 som var innkalt hadde møtt, og nesten 90% av di som hadde møtt var 21-22 år, var ferdig med skolen, ferdig med lærligtiden, eller hadde fast jobb, ett par var faktisk gift og hadde unger og...og nesten alle ville hjem, så når jeg ble sendt hjem var det bare litt over 40 igjen av di som hadde møtt så di måtte ringe til folk som nettopp hadde hatt sesjon og spurt om di ville komme, og det var bare 18 åringer, og ALLE ville vere der...så hvorfor ikke ta inn 18 åringene som ikke taper noe på å vere der isteden for å ta inn unge voksne som har begynt med livet og som ikke vil vere der...er jo helt høl i huet, finnes nok av ungdom som vil vere der, men virker som nesten alle av di blir fritatt...

#240920  av BrennaRacing

Ja, det er helt skada...De som virkelig har lyst til å være der vil jo gjøre en mye bedre jobb også enn vi som hele tiden prøver å finne en måte å komme oss hjem på...Jeg sa klart å tydlig fra til folka på sesjonen at jeg ikke ville inn i militæret, men de sa bare: Ser ikke noen grunn til at ikke du skal inn...

#240927  av inzane2012

nettopp, en annen ting som irriterte meg var når majoren lurte på hvorfor jeg ikke ville vere med å forsvare landet vist det skulle bli en ny invasjon, og det jeg kom med var det at jeg ville heller følt meg trygg vist jeg visste at di i forsvaret var der fordi di var skikkelig motivert fra begynnelsen av. og det at norge ikke har en dritt å stille opp med i en situsjonen der vi skulle bli invadert, 75000 mann til sammen er jo ikke en gang nok til å forsvare østlandet, og vertfall ikke hele norge, så jeg såg nesten ikke poenget i å bruke 28 mill på en rakett launcher som aldri kom til å få noen reell nytt når alt staten gjorde var å kutte ned bemanninga...

#240929  av jumbo

OrIoN89 skrev:Tenker på å søke meg inn i falskjermjeger troppen til førstegangstjeneste. Høres gøy ut, og man får testet seg fysisk. Klarer man det ikke, så klarer man det ikke ;)
Er vel på mange måter en fornuft holdning det... men tror du vil finne ut at det er langt mer psykisk utfordrende enn fysisk

#241741  av christer

hvor lang tid tar det å dimme hvis man begynner å sutre fra dag 1?
har planene for bilen å høyskole utdanning klar ma neida i går kom innkallelsen i posten, en uke før skolen begynner... jippi... :evil:
kompis av bror sa bare han ville hjem, måtte snakke med ca.10 foskjellige folk før ha fikk dimme. var ute etter 1,5uke. så hvis jeg får til det samme er jeg jo bare en halv uke forsein til skolen å drt må vel gå bra, e jo noen som begynner 2 uker etter at skolen er begynnt.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 17