TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Feilkode 52

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#241635  av csstian

Bankesensoren sitter omentrendt midt på blokka under innsugsmanifoilen

#241640  av csstian

Fikk ikke til¨å merke av på bilde.men du ser den bak den vacum slangen som er til venstre av di to.den var ikke midt på blokka men i øverkant ut mot gearkassen
Vedlegg
t_dsc00907_123.jpg
t_dsc00907_123.jpg (50.6 kiB) Vist 592 ganger

#241646  av Gt-4-Ever

Hva har skjedd når feilkode 52 kommer? Hvordan fikser jeg dette? Er det farlig for bilen? Alt av opplysninger dere vet, mottas med takk.

#241649  av csstian

er feilkode 52 bankesensorn? husker ikke helt

#241652  av Doffen696

csstian skrev:er feilkode 52 bankesensorn? husker ikke helt
52
KNOCK SENSOR SIGNAL
--OPEN OR SHORT IN KNOCK SENSOR SIGNAL
--KNOCK SENSOR/CIRCUIT
--ECU
Gt-4-Ever skrev:Vil gjerne få den bort. Har tatt ut efi-sikringa flere ganger, men lampa kommer tilbake, så for jeg trør på gassen.
PS. Det er sikringen for ECU ikke EFi som skal taes ut...

#241653  av csstian

Gt-4-Ever skrev:Hva har skjedd når feilkode 52 kommer? Hvordan fikser jeg dette? Er det farlig for bilen? Alt av opplysninger dere vet, mottas med takk.
Da har bankesensoren din tatt kveld.Så da må du bytte den.Er ikke bra å kjøre rundt med defekt bankesensor.

#241655  av Gt-4-Ever

Skal få byttet den da. :) Så det er ecu-sikringa..hehe ikke rart det ikke ble nullstillt. :P

#241656  av Gt-4-Ever

Går bilen inn i et nødprogram? Har lest det en plass...

Er det derfor bilen går som et dass?

#241660  av csstian

Gt-4-Ever skrev:Går bilen inn i et nødprogram? Har lest det en plass...

Stemmer nok det

#241672  av Larsen

Jepp, men ville ha reset'et ecu'en og sett om koden kommer opp igjen. Har fått koden opp selv uten at bankesensoren har tatt kvelden.

#241681  av Doffen696

Larsen skrev:

Jepp, men ville ha reset'et ecu'en og sett om koden kommer opp igjen. Har fått koden opp selv uten at bankesensoren har tatt kvelden.
Hmm. Kan denne være følsom for spenningsvariasjoner på samme måte som feilmeldingen på airbagen?

#241702  av Larsen

Det kan muligens hende. Motorlampen min har begynt å lyse etter helt tilfeldig kjøring, men ofte kort tid etter å ha begynt å kjøre (skjedd tre ganger tror jeg). Likevel så indikerer apexi afc'en (måler signalet fra knock sensoren) og det har hendt at jeg har merket at ecu'en har retardert tenningen.

#241723  av Gt-4-Ever

Min er enten gåen, eller falt ut..har reseta ecuen ved å ta av minuspolen opptil flere ganger etter at lampa kom på.

#242427  av Gt-4-Ever

Har feiljustert tenning...den er bare på 5grader. Målte også avgass..den påpekte at det kunne være litt falskluft i systemet. Satser på å få gjort noe med dette, så får vi se om lampa fortsetter å lyse eller ikke.

Jeg står på avgasskravet ved eukontroll. :)

#243879  av Gt-4-Ever

Lyser enda...