TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hva i heite har skjedd med forsikring pÃ¥ mr2??

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #241964  av sindrejl

Ringte gjenstridige angående forsikring på mr2.. fikk oppgitt pris på 18.000 med 40% bonus, 25år og styr.. fy faen sier jeg bare! jeg har jo samme pris på en supra med trippel verdi!

Spesifiserte også Mr2.. ikke MrII.

SYKT!

Noen som har noen tips til andre forsikringsagenter? ellers må jeg begynne uten kasko

#241969  av Azrael

Du kan jo prøve postbanken. Av erfaring viser de seg som regel billigst på de fleste merker/fabrikkater.

#241973  av Master

vesta tror jeg er "billig" fortsatt. Måtte bytte forsikringselskap da jeg gikk fra min første mr2 til min andre mr2 med 1 år mellom. Dette var gjensidige mener jeg å huske, og prisen hadde økt fra 6-7000 til nærmere 15-20 med 75% bonus :shock:

#241975  av ErlingK

Jeg har kasko, ingen under 25, godkjent alarm med statsperre å 70% bonus, (flyttet fra gammelbilen). Da betaler jeg 5667,- i året. Dette er prisen jeg fikk uten videre hos IF på tlf. Har ikke "kranglet" på pris :) Jeg bor i Bodø, er kansje litt forskjeller etter hvor man bor.

Erling

edit: ser nå at jeg i tilleg har totalkunderabatt, så prisen er egentlig 667,- kroner høyere.

#241979  av aneriks

jeg betaler 8800 50% rab i if

#241985  av hmsilset

Jeg har 75% og er 30 år.Betaler 4800 hos gjensidige for full kasko.
 #241990  av injee

sindrejl skrev:Ringte gjenstridige angående forsikring på mr2.. fikk oppgitt pris på 18.000 med 40% bonus, 25år og styr.. fy faen sier jeg bare! jeg har jo samme pris på en supra med trippel verdi!

Spesifiserte også Mr2.. ikke MrII.

SYKT!

Noen som har noen tips til andre forsikringsagenter? ellers må jeg begynne uten kasko
Tror du gjør lurt i å ta telefon til gjensidige på nytt jeg, for den kundekonsulenten du har snakket med må ha hatt en dårlig dag. :-)

Jeg ringte dem nå, bare for å sjekke. Først spurte jeg hva premie jeg hadde på mine 2 tidligere MR2'er. (Begge var forsikret hos Gjensidige.)

1.) 1991 MR2 GTI, delkasko, ikke alarm, ikke garasje, 30% Bonus, 23Ã¥r = 4086kr. (dette var ca Juni 2006).

2.) 1991 MR2 Turbo, full kasko, ikke alarm, ikke garasje, 30%, 23Ã¥r = 7192kr. (dette var i Oktober (?) 2006.)

Etter at jeg fikk vite dette, stillte jeg spørsmål om hva jeg måtte betale dersom jeg fant ut jeg ville ha meg en ny MR2. Svaret var da at han trodde det ville være rundt det samme. Så for å være sikker fikk jeg han til å rekne på det.

Da reknet vi følgende:

1991 MR2 GTI, 40% Bonus, full kasko, ikke alarm og ikke garasje, 24Ã¥r = 9700kr. Dette var tilbudet han gav meg uten at jeg diskuterte med han.

Så spurte jeg hva som gjorde den store forskjellen, det var trossalt bare litt over ett halvt år siden jeg forsikret en lik bil, med større motor til 2000kr mindre i året. Han undret seg litt selv, og sjekket opp for meg. Da viste det seg at Gjensidige har endret tariffene på desse bilene nå nyligt, over nyttår.. satt høyere premier fordi før var dem sjeldne, mens nå begynner det å bli mange ungdommer som har dem.

Det var ivertfall det jeg ble fortalt...

Ville tatt ny telefon til Gjensidige jeg... kanskje du treffer på noen andre der. Jeg veldig god erfaring med dem ivertfall.

#241992  av injee

En annen ting er jo at forsikringsselskapene logger tilbud dem har gitt deg, så om du ringer og spør igjen om samme bil - så kan dem se på tidligere tilbud. Det resulterer som regel i at dem gir faen, og gir noe lunde det samme. Jeg ringte en gang og fikk dem til og slette tilbuda jeg hadde fått før - fordi det var uaktuellt for meg å kjøpe en sånn bil sa jeg. Så ringte jeg opp dagen etterpå, traff en ny agent og fikk nytt tilbud (uten at han hadde noe å se på som en sur gretten gubbe hadde gitt meg)

Det kan jo være noe å ha i bakhodet. :-)

Dette gjelder også tilbud en selv rekner ut på hjemmesidene til Gjensidige.

#241993  av hmsilset

Husk at MR2 og MRII er stor forskjell uansett hva som blir oppnevnt som årsmodell :P MRII er 2000-og oppover og koster ca det dobble.Denne feilen gjorde kundebehandleren med meg hos Gjensidige,men fant ut av det ganske fort:)

#241994  av injee

Det er vel egentlig bare til og spesifisere at det gjelder 2liter'en. Som jeg gjorde på telefonen isted.

#241996  av hmsilset

injee skrev:Det er vel egentlig bare til og spesifisere at det gjelder 2liter'en. Som jeg gjorde på telefonen isted.
Joda,men da kan enkelte komme til å svare: De har ikke 2 liter
disse modellene(om de er inne på MRII) :P

#241999  av injee

Da er det bare å gi klar beskjed om at dem ser på feil bil :-)

#242014  av wacky

Jeg betaler ca 5700 for min GTI (ombygd til turbo 8) da kun med ansvar og med 20 000km i året. Min første forsikring, men får ca 15% pga hus og innbo.

#242018  av injee

Skal se hvor mye du får igjen om du knuser den ombyggde, om den ikke er godkjendt sånn! :-)

#242025  av oleb

Betaler 6200kr for GT4'n min nå med 20% bonus og delkasko. Ringte og sjekket etter pris på MR2 turbo før påsken, og den kom på 6700kr med delkasko. Syns ikke det var så ille jeg? Gjensidige dette også.