sindrejl skrev:Ringte gjenstridige angående forsikring på mr2.. fikk oppgitt pris på 18.000 med 40% bonus, 25år og styr.. fy faen sier jeg bare! jeg har jo samme pris på en supra med trippel verdi!
Spesifiserte også Mr2.. ikke MrII.
SYKT!
Noen som har noen tips til andre forsikringsagenter? ellers må jeg begynne uten kasko
Tror du gjør lurt i å ta telefon til gjensidige på nytt jeg, for den kundekonsulenten du har snakket med må ha hatt en dårlig dag.
Jeg ringte dem nå, bare for å sjekke. Først spurte jeg hva premie jeg hadde på mine 2 tidligere MR2'er. (Begge var forsikret hos Gjensidige.)
1.) 1991 MR2 GTI, delkasko, ikke alarm, ikke garasje, 30% Bonus, 23Ã¥r = 4086kr. (dette var ca Juni 2006).
2.) 1991 MR2 Turbo, full kasko, ikke alarm, ikke garasje, 30%, 23Ã¥r = 7192kr. (dette var i Oktober (?) 2006.)
Etter at jeg fikk vite dette, stillte jeg spørsmål om hva jeg måtte betale dersom jeg fant ut jeg ville ha meg en ny MR2. Svaret var da at han trodde det ville være rundt det samme. Så for å være sikker fikk jeg han til å rekne på det.
Da reknet vi følgende:
1991 MR2 GTI, 40% Bonus, full kasko, ikke alarm og ikke garasje, 24Ã¥r = 9700kr. Dette var tilbudet han gav meg uten at jeg diskuterte med han.
Så spurte jeg hva som gjorde den store forskjellen, det var trossalt bare litt over ett halvt år siden jeg forsikret en lik bil, med større motor til 2000kr mindre i året. Han undret seg litt selv, og sjekket opp for meg. Da viste det seg at Gjensidige har endret tariffene på desse bilene nå nyligt, over nyttår.. satt høyere premier fordi før var dem sjeldne, mens nå begynner det å bli mange ungdommer som har dem.
Det var ivertfall det jeg ble fortalt...
Ville tatt ny telefon til Gjensidige jeg... kanskje du treffer på noen andre der. Jeg veldig god erfaring med dem ivertfall.