TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hjelp til Ã¥ slippe unna militæret

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#241743  av jumbo

christer skrev: i går kom innkallelsen i posten, en uke før skolen begynner... jippi... :evil:
Urk, det suger... men til forsvarets forsvar (haha) er jo sommerkontigenten nettopp timet for å ikke komme i konflikt med skolestart...

Hva slags skole er det som starter på denne tiden?

Dersom du har fått skoleplass og skal starte så kort tid som bare noen uker etter innkallelsen ville jeg definitivt tatt noen telefoner eller søkt skriftlig om utsettelse, ellers kødder de det jo til ikke bare for deg men også for skolen det er snakk om

#241749  av inzane2012

christer skrev:hvor lang tid tar det å dimme hvis man begynner å sutre fra dag 1?
har planene for bilen å høyskole utdanning klar ma neida i går kom innkallelsen i posten, en uke før skolen begynner... jippi... :evil:
kompis av bror sa bare han ville hjem, måtte snakke med ca.10 foskjellige folk før ha fikk dimme. var ute etter 1,5uke. så hvis jeg får til det samme er jeg jo bare en halv uke forsein til skolen å drt må vel gå bra, e jo noen som begynner 2 uker etter at skolen er begynnt.
det der tror jeg varierer ganske mye utifra hvilken plass du kommer til, hos noen er det lettere og dimme en andre plasser...broren min sa bare etter dag 3 at han ikke klarte å drite på offentlige dasser og var bare nødt og hjem, han fikk dimme på dagen, jeg gikk for en litt modifisert utgave og ble ikke sendt hjem før etter 10 dager, og vet faktisk ikke hva grunnen var, fikk bare beskjed om at jeg skulle hjem...så vist du satser på å dimme uten sjangse for og bli kalt inn igjen så må du vel egentlig enten ha en dokumentert lidelse e.l eller finne på en troverdig skrøne...

#241812  av christer

jumbo skrev:
christer skrev: i går kom innkallelsen i posten, en uke før skolen begynner... jippi... :evil:
Urk, det suger... men til forsvarets forsvar (haha) er jo sommerkontigenten nettopp timet for å ikke komme i konflikt med skolestart...

Hva slags skole er det som starter på denne tiden?

Dersom du har fått skoleplass og skal starte så kort tid som bare noen uker etter innkallelsen ville jeg definitivt tatt noen telefoner eller søkt skriftlig om utsettelse, ellers kødder de det jo til ikke bare for deg men også for skolen det er snakk om
sorry... litt dårlig formulering der. skal ikke på skole før til høsten. skal møte til førstegangstjeneste 14aug. og skolen begynner da en uke etter.

#241813  av christer

inzane2012 skrev:
christer skrev:hvor lang tid tar det å dimme hvis man begynner å sutre fra dag 1?
har planene for bilen å høyskole utdanning klar ma neida i går kom innkallelsen i posten, en uke før skolen begynner... jippi... :evil:
kompis av bror sa bare han ville hjem, måtte snakke med ca.10 foskjellige folk før ha fikk dimme. var ute etter 1,5uke. så hvis jeg får til det samme er jeg jo bare en halv uke forsein til skolen å drt må vel gå bra, e jo noen som begynner 2 uker etter at skolen er begynnt.
det der tror jeg varierer ganske mye utifra hvilken plass du kommer til, hos noen er det lettere og dimme en andre plasser...broren min sa bare etter dag 3 at han ikke klarte å drite på offentlige dasser og var bare nødt og hjem, han fikk dimme på dagen, jeg gikk for en litt modifisert utgave og ble ikke sendt hjem før etter 10 dager, og vet faktisk ikke hva grunnen var, fikk bare beskjed om at jeg skulle hjem...så vist du satser på å dimme uten sjangse for og bli kalt inn igjen så må du vel egentlig enten ha en dokumentert lidelse e.l eller finne på en troverdig skrøne...
:lol: :lol: :lol:
den med dassen var jo flott...

#241815  av jumbo

christer skrev:sorry... litt dårlig formulering der. skal ikke på skole før til høsten. skal møte til førstegangstjeneste 14aug. og skolen begynner da en uke etter.
Ah, da tror jeg nok desverre du sliter med å slippe pga skolen hvertfall...

#241908  av Johnny_Bravo

BrennaRacing skrev:Tenkte å få igang denne tråden litt igjen :)

Fikk et brev i posten i sta.. "Varsel om planlagt innkalling til førstegangstjeneste i 2007" Skal inn i sjøforsvaret i September... Jeg som trodde de hadde glemt meg :(

Så da sitter jeg nå å lurer på hva jeg kan gjøre for å slippe unna igjen...Har jo kjøpt meg leilighet siden sist...så det kan jo hjelpe litt...Som jeg har skrevet før i denne tråden så var jeg jo inne til røntgen av kneet for et års tid siden...Men siden de ikke fant noe på bildene så kunne de ikke si til militæret at jeg hadde en skade i kneet... Det var firmalegen jeg var hos, så jeg tenkte kanskje jeg skulle ta en tur å snakke med fastlegen min om dette...Kjenner også en lege som også kanskje kunne hjulpet meg litt :)

Men jeg fikk meg også to katter ved juletider, å har tenkt litt på hvordan militæret forholder seg til det...De kan jo ikke be meg om å avlive de, jeg har ingen andre i familien som kan ta seg av de, og hvis de ber meg om å gi de bort så nekter jeg...Noen som har noen erfaringer om dette, eller har et forslag til hva militæret kan si i mot meg på dette??
ha ha jeg har også fått varsel om inkalling til militæret nå. sjø forsvaret i september også :) vi kan jo bare lage et skikkelig skuespill sammen. begynne å slåss skikkelig eller noe for å vise at vi ikke takler presset eller noe :)

#241913  av BrennaRacing

hehe...Det hadde sikkert funket...Men planen min er å slippe å dra dit i det hele tatt....Får se hvordan det går først...Sender søknad i morgen

#242040  av christer

jumbo skrev:
christer skrev:sorry... litt dårlig formulering der. skal ikke på skole før til høsten. skal møte til førstegangstjeneste 14aug. og skolen begynner da en uke etter.
Ah, da tror jeg nok desverre du sliter med å slippe pga skolen hvertfall...
får ikke utsettelse, fikk et eget skriv der det sto at planlagt skolegag ikke var grunnlag for utsettelse.
men satser på å være ute før skolen begynner, i værstefall en uke etter den starter.
men spørsmålet er jo om jeg får ha skoleplass sammtidig som jeg går inn i militære...?

#242044  av christer

snakket med en bekjent igår å fortalte at jeg hadde fått innkallelse osv. han hadde en på rommet som fyrte første kvelden og satt da på første fly hjem morgenen etter. er dette no å gå for?

#242081  av Larsen

Hvis du har fått plass på skole så vil du som regel få holdt av plass neste år.

Som nevnt tidligere så er det flere av de triksene nevnt her som blir notert i rulleblad m.m slik at politiattester ikke blir så gode. Personlig erfaring av hva som fungerer best er å være kranglete fra første stund. På stå at du har noe ryggsmerter eller lignede. Mas på befalet MYE.

#242613  av celicagutten

Er sjøl i militære nå. I setermoen ca 30 min i fra der du ska vær. Vis du får det same opplegge som meg så møtte me først opp i oslo og tok en del tester osv, der. Ska du prøve og dimme så må du gjør det der for vis du først har komt deg til nor så er det vanskeligt og dimme. Hørselstesten er det drint vanskeligt og fake. Og med skriv frå sjefen så klarer du kansje og få utsettelse vis du er heldig men ikkje og dimme. Det har eg prøft og di gidde mesten ikkje og læse søknaden ai gong. Kan vær det funke og sei at du har problemer i heimen eller noe eller spæla stokk domm. Er ikkje begeistret for militære sjøl og ser på det som et bortkasta år.

#242731  av christer

hva me å bare sette seg skikkelig på bak beina å over hode ikke høre etter eller gjøre som de sier. sjefen mente eg bare skulle si "hæ" uansette hva de spurte om. vil tro de blir for lei. men hvordan d funker er jeg ikke sikker på.

#242734  av ina

jeg er glad jeg begynner å bli gammal og er jente... slipper alt med militæret...

#243528  av Lverket

Jeg ble innkalt til verneplikt på ørlandet aug 2005 (Luftvernartilleribataljonen), men sa at jeg hadde kommet inn på skole(vgs) etter å ha møtt opp og dro hjem samme dagen. Var bare å pratet med en kar. Er forresten ikke lurt å skylde på det psykiske, du kan få problemer med visum til feks statene osv, få jobb i departementet ol. Ved å fake synet kan man få ekstra bryderi ved førerprøver ol. Så lurt å være upfront helt fra dag 1. Og prate med rett kar. :)

#243662  av chspt

Brukte mine kontakter istedenfor jeg, en liten legeerklæring, og en prat med sesjons assistenten (som er en bekjent av meg) så fikk jeg, " Blir ikke innkalt uansett om det er krig eller fred" :lol:

Er ikke så vanskelig som alle skal ha det til, en kompis sa at bikkja nettopp var gådt bort, og dette var liksom "verdens undergang" fellte noen tårer og spillte følsom, han slapp også!
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 17