TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Leketøy til sommeren!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#232998  av MR2WideBody

lasse skrev:
MR2WideBody skrev:leketøyet mitt for sommeren, morsom 600 kubikker

De der er VILLE!!!!
Kjenner to stykker som har/har hatt, kjører jo fra alt som er av biler uansett...
Tror det er snakk om 0-200 på rundt 9 sek...
Har en fin teststripe utafor der jeg har verksted, og for å si det på en pen måte så er den vill.. Litt brå på gassen får jeg hjulløft så det holder..
Farlig morro!!!

#241639  av Andre

Da fikk jeg også sikret meg nytt leketøy :D
Den gamle GSX-Ren ble solgt og erstattet med en SV1000S K3. Det er bare en nytelse å kjøre en sportslig V-Twin med de rette effektpottene, og selv om jeg ikke kan dokumentere dette så tror jeg MR2en også satte pris på det nye selskapet :wink:
Vedlegg
SV 1000 S 2003 2.JPG
SV 1000 S 2003 2.JPG (350.98 kiB) Vist 64 ganger

#241690  av Corolla T Sport

Heisann folkens!

Er det noen som kan svare meg på hva det koster med forsikring på disse vidunderene av noen sykkler. Jeg har lyst på Kawasaki Ninja, da jeg fikk sitte på en da jeg hadde utdrikkningslag. Etter det har den stått høyt på lista.

Det er da en 600 ccm, med litt over 100 hk. Jeg tør ikke gå for noe hvassere inntil jeg får erfaring og ja en liten detalj som lappen :lol:
Hva vil det koste meg sånn ca da jeg er 25 år å forsikre den? Jeg har 30% bonus. Er det eventuelt mulig å forsikre den kun for 4 mnd, da den kun vil bli brukt da det er finvær og forholdsvis varmt.

#241703  av Andre

Corolla T Sport skrev:Heisann folkens!

Er det noen som kan svare meg på hva det koster med forsikring på disse vidunderene av noen sykkler. Jeg har lyst på Kawasaki Ninja, da jeg fikk sitte på en da jeg hadde utdrikkningslag. Etter det har den stått høyt på lista.

Det er da en 600 ccm, med litt over 100 hk. Jeg tør ikke gå for noe hvassere inntil jeg får erfaring og ja en liten detalj som lappen :lol:
Hva vil det koste meg sånn ca da jeg er 25 år å forsikre den? Jeg har 30% bonus. Er det eventuelt mulig å forsikre den kun for 4 mnd, da den kun vil bli brukt da det er finvær og forholdsvis varmt.
Vansklig å gi noe godt estimat for hva en forsikring på MC vil koste da dette er svært individuelt og avhengig mange faktorer.
Min forsikring koster kr 2700,- full kasko men da er vel alle kategoriene som trekker i pos. retning maxet ut :wink:
Har likevel et par generelle tips for å red. forsikringspremien:
  • Kjøp helst en sykkel uten "R" i modellbetegnelsen. R betyr ofte "rødmerket" hos forsikringsselskapene og da spretter prisen til et nivÃ¥ som gjør at de ofte blir kvitt kunden :roll:
    Sykkelen bør ikke ha mye mer en 100 hk men egentlig er det hk/kg som styrer prisnivået.
    Bostedsadresse bør helst være utenfor byen.
    Startsperre, lås, parkering i garasje senker prisen noe.
    Alder spiller stor rolle og 25 til 35 år er vel justeringspunktene fra max til min pris.
    Velg riktig forsikringsselskap. Det er svært stor prisforskjell siden de jobber ut fra forskjellige risikokalkyler. Min erfaring er at Gjensidige for øyeblikket er rimligst men det kan fort endre seg og hvis du er av den sorten som ofte tenker å teste lydmuren med plastraketten, så vil jeg anstendig be deg om å velge et annet forsikringsselskap :lol:
 #242058  av torjusrr

tommis skrev:
Andy_Celica skrev:
tommis skrev:Leketøy til sommer'n ja! Fikk litt igjen på skatten i år(for en gangs skyld) så i dag har jeg kjøpt meg sykkel jeg også. en Aprilia RS250 fulleffekt med 74hk :D
De der går noe jævlig opp til 100 -140 km. har en kompis med en rgv og han flekker det som er av større sykler i aksen :D
Den virker hissig ja! Men jeg har egentlig ikke kjørt den noe særlig. Har ikke tatt mc lappen enda :oops:

Noen som har en formening om hva det koster å kjøre opp til tung mc i dag? Har jo bra med trafikk erfaring, har hatt billappen i over 5år nå.

Det som iallefall er helt sikkert er at de 5 årene du har hatt lappen ikke kan regnes som erfaring når det gjelder sykkelkjøring.
Dette er to helt forskjellige ting. Jeg hadde kjørt endel lett sykkel før jeg tok tung lappen og kom ut på 5500, men det var før det kom masse obligatoriske greier.

#243579  av Andre

Her er et eksempel på en plastrakett som sannsynligvis blir noe dyr å forsikre :lol: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1999-Suz ... dZViewItem
704hp er vel litt i meste laget :shock: