TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• derfor er forsikring pÃ¥ "gøye" biler dyrt!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#243575  av mr2cato

ville faktisk trodd at en skyline r33 gts ikke var så dyr å forsikre jeg.
Men når ulykkestatistikken øker, blir jo også forsikringspremien høyere.

#243586  av soltec

Etter hva eg ser så ser det no ut til at den var poloen som var årsaken til ulykken :?:

#243588  av Doffen696

Hehe.. Hvorfor skal forsikringen på "gøye" biler bli dyrere fordi de bremser bedre?

#243595  av demon

les her så ser man at polo kanskje ikke har noe skyld! :wink:

http://www.fvn.no/nyheter/article479533.ece

#243597  av aneriks

demon skrev:les her så ser man at polo kanskje ikke har noe skyld! :wink:

det skal jo sies at jeg hadde lest den artikelen og dermed viste at det var skylinen da jeg la ut den andre linken..

#243605  av Doffen696

demon skrev:les her så ser man at polo kanskje ikke har noe skyld! :wink:

Leste det jeg også, dårlig spøk fra min side. Får håpe det går bra med alle involverte. 9 personer? 2 fulle biler da med andre ord.

#243614  av jumbo

Fra dagbladet:
"- Den kjørte helt vanvittig. Den spant rundt i en vanvittig fart på parkeringsplassen til Dvergsnes skole, sier et av vitnene."

Utsagn som dette er så utrolig saklige... :roll:

Er vel lite tvilsomt at det har vært snakk om grisekjøring, og det er vel rimelig fastslått at det er skyline'n som hadde sleng og kom over i feil kjørefelt, men med slike utsagn blir det veldig vanskelig å ta slikt seriøst i det hele tatt.

Spinne rundt på en parkeringsplass kontra "vanvittig fart" er jo 100% selvmotsigende.

#243631  av cameleon

jepp. har burna i vanvittig fart jeg også. i alle fall 350km/t. så har jeg også stått parkert med tåkelys PÅ.

#243638  av sindrejl

oi! den bilen der så jeg fra vinduet på jobben på lørdag! kjip sak.. håper det går bra med alle.

"Vitner på stedet skal ha sett den samme bilen kjøre rundt i en voldsom fart bare minutter før ulykken inntraff på Dvergsnesveien. Vitnene betegner det hele som galmannskjøring."

det typiske i utsagnet her er at galmannskjøringen befant seg mest på en lukka parkeringsplass i forveien så har han vært uheldig på veien i etterkant..

#243642  av TurboKnut

Jeg tror vel ikke dette kommer til å forårsake så mye høyere forsikringspremie siden bilen kjørte (etter det jeg har hørt) med prøveskilt uten kasko (klistrelapper).
Disse er det ikke annet enn ansvarforsikring på.

Det JEG tenker mer på er folkene i bilene, at det går bra med dem og at de som satt i Polo'n og var på feil sted til feil tid ikke får varige mèn. Det er vel bare tilfeldigheter som gjorde at ikke liv ble tatt, - og hvem vet om liv har blitt ødelagt i denne smellen?????

Om en bil blir ødelagt spiller jo fanken meg ingen rolle - det er jo bare en haug med stål. En knekt rygg og/eller rullestol for resten av livet veier vel tyngre enn at en orientalsk bil med runde baklykter er vraket?
Det var vel barn i bilen(e) også?

Håper dette kommer til å svi litt for føreren som forårsaket dette, - det kan umulig vært et "hendig uhell". Håper bare prisen som de andre må betale for dette ikke blir for høy.

#243647  av Ivar

Vel talt.

#243656  av jumbo

TurboKnut skrev:Håper dette kommer til å svi litt for føreren som forårsaket dette, - det kan umulig vært et "hendig uhell".
Akkurat det vet vi vel strengt tatt ikke en dritt om, men det er jo selvsagt både lett og fristende å tro at det var grisekjøring som ledet til ulykken - noe jeg tror også... men det er stor forskjell mellom hva man antar, hva som er sannsynlig, kontra hva man kan fastlå.

Ser ingen grunn til å være bitchy mot føreren av den skyline'n før det er 100% på det rene at det var snakk om uansvarlig kjøring i dette tilfellet.

Dessuten har han/henne antakelig allerede fått svi uansett hvordan ting går videre... de aller fleste lar deg gå rimelig hardt inn på seg når man påfører andre alvorlige skader - uansett utfall.

#243667  av Zepticon

jumbo skrev:
TurboKnut skrev:Håper dette kommer til å svi litt for føreren som forårsaket dette, - det kan umulig vært et "hendig uhell".
Akkurat det vet vi vel strengt tatt ikke en dritt om, men det er jo selvsagt både lett og fristende å tro at det var grisekjøring som ledet til ulykken - noe jeg tror også... men det er stor forskjell mellom hva man antar, hva som er sannsynlig, kontra hva man kan fastlå.

Ser ingen grunn til å være bitchy mot føreren av den skyline'n før det er 100% på det rene at det var snakk om uansvarlig kjøring i dette tilfellet.

Dessuten har han/henne antakelig allerede fått svi uansett hvordan ting går videre... de aller fleste lar deg gå rimelig hardt inn på seg når man påfører andre alvorlige skader - uansett utfall.
Enig her... Selv om vedkommende er observert på en parkeringsplass og svi gummi er det ikke sikker at han dermed grisekjørte på veien. At man automatisk tenker i den retningen er en ting men det behøver ikke være fakta uansett. Om det derimot viser seg at grisekjøring var årsaken håper jeg det svir på pungen for føreren!

#243701  av Th4 Ghost

Zepticon skrev:
jumbo skrev:

Enig her... Selv om vedkommende er observert på en parkeringsplass og svi gummi er det ikke sikker at han dermed grisekjørte på veien. At man automatisk tenker i den retningen er en ting men det behøver ikke være fakta uansett. Om det derimot viser seg at grisekjøring var årsaken håper jeg det svir på pungen for føreren!
det er vel akkurat derfor de skriver det på den måten, for å få oss til å tro at han hadde kjørt i trehundreogdjevel før han traff poloen. kan godt hende han gjorde det også..på en annen side kan det godt hende at han sklei på en oljeflekk som lå 100 meter lengre borti gata, vi vet ikke en drit. Men media vet at sportsbiler er tabu i dette mammalandet, så derfor skriver de på den måten for å få bestemødrene rundt omkring til å tro at biler med vinger har all skyld, uansett. for eksempel

"Den drev å sladdet rundt og hadde en enormt kraftig motor".

Faen har det med saken å gjøre? kraftig motor betyr ikke at han kjørte fort verken der eller senere