TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • mr2 vs rx7

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #244595  av A_hjelme
 
Noen som har erfaring?
Har alltid hatt lyst på rx7, men har ikke prøvd en enda.
Men så fikk jeg turbo-motor i bilen min, å falt pladask for kjøre-egenskapene.
Er rx7 så mye bedre??
 #244597  av sindrejl
 
A_hjelme skrev:Noen som har erfaring?
Har alltid hatt lyst på rx7, men har ikke prøvd en enda.
Men så fikk jeg turbo-motor i bilen min, å falt pladask for kjøre-egenskapene.
Er rx7 så mye bedre??
en standard rx7 med skikkelige jordingskablinger, ny ic og radiator og datasprut grisekjører mr2. Husk at bilen har double wishbone oppsett og styr, er helt rå bil original :)

MEN 3.gen 3sge'n også går forsåvidt meget bra :)

 #244605  av A_hjelme
 
Hadde mx5 før, å de er ganske lik med tanke på kjøre-egenskaper.
Den og har doble triangel-armer å greier.
Bare at mx5 er 3ganger mindre å er undermotorisert til de grader :(
Med fy så e kjørte fra alle når det var snakk om svingete veier!!
Derfor liker jeg RX7. Og at Wankel facinerer med 8)

 #244607  av mr2cato
 
Orginal rx7 mot orginal mr2 3gen turbo hadde jeg satt en knapp på mr2.
Rx7'en tar nok mr2'en i aks og toppfart, men ikke mye. ;)
For meg er ikke kun det som er det viktigste! Det viktigste til en bil er lidenskap, noe jeg på ingen måte har til rx7. Det er fine biler for alt i verden, det er ofte en del kluss med de også.

Av denne grunn ville jeg gått for en mr2 sett bort ifra salgs og kjøps verdier.
:P

 #244614  av Pitchyou
 
rx 7 er jo fjortis bil nr1! greit den har stort potensiale, men er den egentli i nærheten mr2 når det gjelder kjøreegenskaper? og med tanke på at wankel ikke varer så lenge og bare har 10hk mer en mr2 3gen så tviler jeg litt...! hadde vært morro med ett race:P

 #244618  av Isijappanisi
 
jeg har kjørt begge deler, likte desidert RX7n best når d gjaldt vegholdning.. motormessig er den også grom, å wankel er ikke så ille som alle skal ha det til.. :wink: å det å kalle en RX7 fjortiss bil er vel å kaste stein i glass hus når det er snakk om MR2, no offence! :) liker begge bilene godt, men hadde gått for RX7 hvis jeg kunne velge..

 #244619  av Larsen
 
Her ser du hva som skjer hvis du kjører en mr2 mot en rx7
http://videos.streetfire.net/video/5765 ... 45E066.htm
http://videos.streetfire.net/search/rx7 ... 0d0be3.htm
Regner med at mr2'en også vil være rimelig bra i svingete vei på grunn av vektfordelingen. Så en sammenligning for litt siden som jeg ikke finner igjen. Der var den faktisk litt kjappere en rx7'en på bane

 #244623  av A_hjelme
 
Likte de klippene der, men det var jo bare rett fram da...
Vil jeg at det skal gå rett fram, kjøper jeg meg en amcar. (rettframbil) hehe

 #244630  av mr2cato
 
Et ess å ha i ermet er å huske at mr2 har tilnærmet optimal vektfordeling!

Isijappanisi: Har du bare kjørt mr2 gti eller 3gen 3sgte m/ 245 hk som det er snakk om her?

 #244635  av A_hjelme
 
Nope.
RX7 har optimal vektfordelig med 50/50
MR2 er mye tyngre bak, å derfor litt skummel med tanke på sladd.
Ikke at det er noe problem for meg da :twisted:
SKAL gå sidelengs! :twisted:

 #244638  av Zepticon
 
Pitchyou skrev: og med tanke på at wankel ikke varer så lenge
Altid morsomt med folk som bare slenger ut påstander...
Alle vet jo at 95% av alle MR2 motorer raser før dem har trillet 50k enda!

 #244642  av sindrejl
 
A_hjelme skrev:Nope.
RX7 har optimal vektfordelig med 50/50
MR2 er mye tyngre bak, å derfor litt skummel med tanke på sladd.
Ikke at det er noe problem for meg da :twisted:
SKAL gå sidelengs! :twisted:
enig der, rx7'en har faktisk bedre vektfordeling og bedre/stivere understell originalt. Men at den var "treigere" på 400m viste jeg ikke, dog mr2'en har sterk fordel akkurat der pga power-rett-i-bakken prinsippet ;)

Skal egentlig ikke si så mye her da jeg selv kjøper mr2 fremfor rx7, men kommer litt av at selv om wankel er holdbart og fint det også er 3sge langt mer solid :)

 #244643  av A_hjelme
 
Derfor jeg skrev øverst:
Noen som har erfaring?
Litt for mye synsing her inne på forumet.

 #244646  av mr2cato
 
ja er du sikker på at det er 50/50 som er optimalt da?
hva er optimalt for deg? kommer jo helt ann på.

Mr2 trenger ikke være skummel å ligge sidelengs med. Du må bare kjenne bilen og den grenser. Det går fort å lære seg å ligge sidelengs med en 200sx, og utfordringene er mye mindre. Men tenk så mye kjekkere det blir når du lærer deg å mestre en bil som ikke mange tørr å drifte med pga de er nervøse for bilens oppførsel.
Jeg er langt ifra noen ekspert, men jeg slenger ut bakenden i nesten hver eneste rundkjøring og sving som det er trygt og ikke til fare for andre biler og traffikanter.
Det går fint å kontrolere bilen selv om jeg har gti. Det er bare å kjenne grensene for når du ligger for bredt at du snurrer og at du retter opp før kontraen kommer ( med mindre du skal holde den bred i neste sving også!)

Det er de som behersker mr2'en begrensninger meget bra, det er bare å trene. Så lær deg å kjenne og utnytte mr2'en din til dens potensiale før du dømmer kjøreegenskapene til gobilen :D

klipp:

http://videos.streetfire.net/search/mr2 ... 9f4327.htm

 #244649  av sindrejl
 
Zepticon skrev:
Pitchyou skrev: og med tanke på at wankel ikke varer så lenge
Altid morsomt med folk som bare slenger ut påstander...
Alle vet jo at 95% av alle MR2 motorer raser før dem har trillet 50k enda!
vet ikke helt hvor mye hold det var i den siste påstanden din :?: :D har faktisk ikke hørt om en eneste 3sg(t)e som har rast før fylte 50.000km

om den har det kommer det nesten utelukkende av eier som har dratt alt for mye trykk ut av turboen (på 3sgte)