Noen som har erfaring?
Har alltid hatt lyst på rx7, men har ikke prøvd en enda.
Men så fikk jeg turbo-motor i bilen min, å falt pladask for kjøre-egenskapene.
Er rx7 så mye bedre??
A_hjelme skrev:Noen som har erfaring?
Har alltid hatt lyst på rx7, men har ikke prøvd en enda.
Men så fikk jeg turbo-motor i bilen min, å falt pladask for kjøre-egenskapene.
Er rx7 så mye bedre??
en standard rx7 med skikkelige jordingskablinger, ny ic og radiator og datasprut grisekjører mr2. Husk at bilen har double wishbone oppsett og styr, er helt rå bil original
MEN 3.gen 3sge'n også går forsåvidt meget bra
86' Celica(X), 86' Mr2(X), 96' GT4(X), 94' Supra(X), 97' Mr2(X), 92' Rx7 (ReX), 01' Mx5 (X), 00' S2000 (X), 97' GSR (X), 96' R33 (X), 04' EVO 8 (X), 01' IS200 & 96' Chaser
Tempe Dekkservice AS, www.tempedekk.no
Et hav av felger og dekk til gode priser
Hadde mx5 før, å de er ganske lik med tanke på kjøre-egenskaper.
Den og har doble triangel-armer å greier.
Bare at mx5 er 3ganger mindre å er undermotorisert til de grader
Med fy så e kjørte fra alle når det var snakk om svingete veier!!
Derfor liker jeg RX7. Og at Wankel facinerer med
Orginal rx7 mot orginal mr2 3gen turbo hadde jeg satt en knapp på mr2.
Rx7'en tar nok mr2'en i aks og toppfart, men ikke mye.
For meg er ikke kun det som er det viktigste! Det viktigste til en bil er lidenskap, noe jeg på ingen måte har til rx7. Det er fine biler for alt i verden, det er ofte en del kluss med de også.
Av denne grunn ville jeg gått for en mr2 sett bort ifra salgs og kjøps verdier.
rx 7 er jo fjortis bil nr1! greit den har stort potensiale, men er den egentli i nærheten mr2 når det gjelder kjøreegenskaper? og med tanke på at wankel ikke varer så lenge og bare har 10hk mer en mr2 3gen så tviler jeg litt...! hadde vært morro med ett race:P
jeg har kjørt begge deler, likte desidert RX7n best når d gjaldt vegholdning.. motormessig er den også grom, å wankel er ikke så ille som alle skal ha det til.. å det å kalle en RX7 fjortiss bil er vel å kaste stein i glass hus når det er snakk om MR2, no offence! liker begge bilene godt, men hadde gått for RX7 hvis jeg kunne velge..
Nope.
RX7 har optimal vektfordelig med 50/50
MR2 er mye tyngre bak, å derfor litt skummel med tanke på sladd.
Ikke at det er noe problem for meg da
SKAL gå sidelengs!
A_hjelme skrev:Nope.
RX7 har optimal vektfordelig med 50/50
MR2 er mye tyngre bak, å derfor litt skummel med tanke på sladd.
Ikke at det er noe problem for meg da
SKAL gå sidelengs!
enig der, rx7'en har faktisk bedre vektfordeling og bedre/stivere understell originalt. Men at den var "treigere" på 400m viste jeg ikke, dog mr2'en har sterk fordel akkurat der pga power-rett-i-bakken prinsippet
Skal egentlig ikke si så mye her da jeg selv kjøper mr2 fremfor rx7, men kommer litt av at selv om wankel er holdbart og fint det også er 3sge langt mer solid
86' Celica(X), 86' Mr2(X), 96' GT4(X), 94' Supra(X), 97' Mr2(X), 92' Rx7 (ReX), 01' Mx5 (X), 00' S2000 (X), 97' GSR (X), 96' R33 (X), 04' EVO 8 (X), 01' IS200 & 96' Chaser
Tempe Dekkservice AS, www.tempedekk.no
Et hav av felger og dekk til gode priser
ja er du sikker på at det er 50/50 som er optimalt da?
hva er optimalt for deg? kommer jo helt ann på.
Mr2 trenger ikke være skummel å ligge sidelengs med. Du må bare kjenne bilen og den grenser. Det går fort å lære seg å ligge sidelengs med en 200sx, og utfordringene er mye mindre. Men tenk så mye kjekkere det blir når du lærer deg å mestre en bil som ikke mange tørr å drifte med pga de er nervøse for bilens oppførsel.
Jeg er langt ifra noen ekspert, men jeg slenger ut bakenden i nesten hver eneste rundkjøring og sving som det er trygt og ikke til fare for andre biler og traffikanter.
Det går fint å kontrolere bilen selv om jeg har gti. Det er bare å kjenne grensene for når du ligger for bredt at du snurrer og at du retter opp før kontraen kommer ( med mindre du skal holde den bred i neste sving også!)
Det er de som behersker mr2'en begrensninger meget bra, det er bare å trene. Så lær deg å kjenne og utnytte mr2'en din til dens potensiale før du dømmer kjøreegenskapene til gobilen