TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bremseklosser EBC vs orginale

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #2437  av jan-erik

Hei

Første postinga på forumet her, men blir vel sikkert ikke den siste. Må bytte bremseklosser på min MK3, så lurte på om EBC er bedre enn de orginale. Videre hva prisforskjellen er, og hvor EBC selges. Bilen skal brukes til (forhåpentligvis) endel banekjøring neste år.

Ser ellers av det jeg har lest her på forumet at det er få MK3 eiere. Er det noen som har en oversikt over alle MK3 eierene her? Har kjørt litt MK1 tidligere, og må bare si at MK3 er like artig å kjøre, men at man med denne i tillegg for vind i håret, mye vind.

#2441  av MR2turbo

Hei og velkommen! :)

Jeg kjører nå med EBC greenstuff klosser på min bil og må si at på banekjøring merket jeg god forskjell og på litt hard gatekjøring.. Jeg bruker de sammen med borede og slissede skiver, men det med temeratur grensen merker du uansett. De orginale fader ut på mellom 250-300 grader tror jeg mens Greenstuff fader ved rundt 500 grader!
Så hvis du skal bytte så vil jeg anbefale deg å kjøpe EBC klossene..

Nå skal jeg bytte til Redstuff klosser som tåler enda mere, men disse er det litt mere metall i , og er nok ikke nødvendige på din bil som veier mindre enn 1000kg. Jeg gjør dette kun for å prøve det ut..

#2442  av Ã˜istein

er det ikke greenstuff, bluestuff og så redstuff?
hvor greenstuff er til originalbiler og redstuff er beregnet på baneracing?
(hvis du skjønner tankegangen min)
tror jeg leste om det et sted tåler opptil 900grader? eller er jeg bare for trøtt nå?

#2449  av henningl

Det stemmer nok det ja.. Redstuff er for banekjøring.. de tåler mye, men ulempen er vistnok at de må varmes opp skikkelig før de tar, derfor passer de gjerne ikke så bra til vanlig kjøring...

Ellers.. har hørt at greenstuff-klosser slites ekstremt raskt ut? noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Skal vist kun være dersom man ikke også bytter skiver i samme slengen..

Må snart bytte klosser, så vurderer greenstuff :)

kan kjøpes her:
http://www.ebcbrakes.no

#2451  av MR2turbo

Synes ikke at Greenstuff klossene har blitt slitt unaturlig fort.. Men jeg vet ikke.. _Kansje orginale ville holdt lengre, mine er ikke utslitt enda.

Når det gjelder redstuff, så fader de ut rundt 750 grader, men de fungerer godt kalde og, en kamerat som kjører med de på sin 200sx og sier at de fungerer bra selv på pen kjøring..

BildeBilde
BildeBilde

#2463  av Ã˜istein

jeg har nå kjørt 2 sett med skiver skeive så til våren er det fresa og borra skiver roundabout med ebc brakepads
jeg har kjørt dem skeive 2 ganger på 3mnd

en kompis av meg sier det kan ha noe med at dem blir varme og at det spruter vann på dem.. ikke vet jeg

takk for linken..

og angående prisen så syntes jeg ikke den var avskrekkendes
GREENSTUFF til 700kr pr sett

#2502  av henningl

Det kan også være at du driver å bremser hardt, og så stopper du med foten på bremsepedalen sånn at klossene holdes intill skivende. Da kan de slå seg dersom de er varme nok.