kennethx skrev:Motor startet, og gikk veldig fintkonge.. praktisk med en slik en i lomma, hvor selges de?
Toyparts og Co har stått på som helter de siste dagene! Det var bra vi hadde ronny i lommen når vi trengte å putte noen opp i motoren for å fikse en vannslange på baksiden av blokken. Det var litt forskjell på vannrøret på den nye og gamle blokken, så det var ikke tett. Blir vel testkjøring snart...
erling skrev:Ny blokk på plass alt..? Er vel bare å bruke en 3s-ge blokk og, de er vel like.. Vokser ihvertfall på trær.3sge blokken er ikke lik, de mangler underspyling til stemplene, det går jo forøvrig greit å maskinere, når jeg tenker meg om så lurer jeg faktisk på om meg og amund plukket en sen 2gen 3sge som var spyling på, hmm husker ikke helt.
TOYPARTS skrev:*host* Var underspyling på den GE motoren som eg tok veiva fråerling skrev:Ny blokk på plass alt..? Er vel bare å bruke en 3s-ge blokk og, de er vel like.. Vokser ihvertfall på trær.3sge blokken er ikke lik, de mangler underspyling til stemplene, det går jo forøvrig greit å maskinere, når jeg tenker meg om så lurer jeg faktisk på om meg og amund plukket en sen 2gen 3sge som var spyling på, hmm husker ikke helt.
Amund skrev:den er grei, men jeg tror ikke alle går med spyling.TOYPARTS skrev:*host* Var underspyling på den GE motoren som eg tok veiva fråerling skrev:Ny blokk på plass alt..? Er vel bare å bruke en 3s-ge blokk og, de er vel like.. Vokser ihvertfall på trær.3sge blokken er ikke lik, de mangler underspyling til stemplene, det går jo forøvrig greit å maskinere, når jeg tenker meg om så lurer jeg faktisk på om meg og amund plukket en sen 2gen 3sge som var spyling på, hmm husker ikke helt.![]()
MEN, det er forskjeller på GE og GTE blokk. blant annet er det et ekstra vannrør ved syl nr4 på GTE blokkene, (til HFH).