TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Vannlekkasje...viste seg Ã¥ være sprekk i blokk

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#244158  av ST205RR

ikke glømm at du er sjåffis på 205'en søndag morgen :lol:

nei men håper virkelig du får ting i orden i år og kommer oppover, det unner jeg deg !

#244937  av kennethx

hmm...
Vedlegg
DSC00021.JPG
DSC00021.JPG (198.73 kiB) Vist 251 ganger
DSC00019.JPG
DSC00019.JPG (164.42 kiB) Vist 244 ganger
DSC00017.JPG
DSC00017.JPG (258.88 kiB) Vist 253 ganger
DSC00016.JPG
DSC00016.JPG (235.66 kiB) Vist 249 ganger
DSC00015.JPG
DSC00015.JPG (231.81 kiB) Vist 252 ganger

#245042  av erling

Ny blokk på plass alt..? Er vel bare å bruke en 3s-ge blokk og, de er vel like.. Vokser ihvertfall på trær. :-)

#245052  av kennethx

Motor startet, og gikk veldig fint :)

Toyparts og Co har stått på som helter de siste dagene! Det var bra vi hadde ronny i lommen når vi trengte å putte noen opp i motoren for å fikse en vannslange på baksiden av blokken. Det var litt forskjell på vannrøret på den nye og gamle blokken, så det var ikke tett. Blir vel testkjøring snart...
Vedlegg
DSC00030.JPG
DSC00030.JPG (174.81 kiB) Vist 242 ganger

#245053  av sindrejl

kennethx skrev:Motor startet, og gikk veldig fint :)

Toyparts og Co har stått på som helter de siste dagene! Det var bra vi hadde ronny i lommen når vi trengte å putte noen opp i motoren for å fikse en vannslange på baksiden av blokken. Det var litt forskjell på vannrøret på den nye og gamle blokken, så det var ikke tett. Blir vel testkjøring snart...
konge.. praktisk med en slik en i lomma, hvor selges de?

#245063  av TOYPARTS

Ronny er RÅ på ting som ingen klarer å få til, han har en tålmodighet av en annen verden.

#245064  av TOYPARTS

erling skrev:Ny blokk på plass alt..? Er vel bare å bruke en 3s-ge blokk og, de er vel like.. Vokser ihvertfall på trær. :-)
3sge blokken er ikke lik, de mangler underspyling til stemplene, det går jo forøvrig greit å maskinere, når jeg tenker meg om så lurer jeg faktisk på om meg og amund plukket en sen 2gen 3sge som var spyling på, hmm husker ikke helt.

#245069  av Neemi

Min 2gen har underspyling
Er en '91. Litt usikker på hvor sen '91.

#245074  av CelicaTurbo

også Christian har på ett eller annet tidspunkt verifisert at det var underspyling på 3S-GE som han demonterte, og jeg har sett andre som har funnet dette på sine motorer.. Men, det er igrunn interessant å høre om det er noen 3S-GE i MR2 som IKKE har underspyling?

Det er godt å høre at Kenneths blokk er byttet i tide for ACR, får håpe at alt fungerer bra nå da :)

#245091  av Christian

Det har vært underspyling på de to 3s-ge motorene jeg har hatt og på de tre som Arne R har hatt :) 90 og 91 mod motorer

#245116  av Amund

TOYPARTS skrev:
erling skrev:Ny blokk på plass alt..? Er vel bare å bruke en 3s-ge blokk og, de er vel like.. Vokser ihvertfall på trær. :-)
3sge blokken er ikke lik, de mangler underspyling til stemplene, det går jo forøvrig greit å maskinere, når jeg tenker meg om så lurer jeg faktisk på om meg og amund plukket en sen 2gen 3sge som var spyling på, hmm husker ikke helt.
*host* Var underspyling på den GE motoren som eg tok veiva frå :wink:
MEN, det er forskjeller på GE og GTE blokk. blant annet er det et ekstra vannrør ved syl nr4 på GTE blokkene, (til HFH).

#245150  av TOYPARTS

Amund skrev:
TOYPARTS skrev:
*host* Var underspyling på den GE motoren som eg tok veiva frå :wink:
MEN, det er forskjeller på GE og GTE blokk. blant annet er det et ekstra vannrør ved syl nr4 på GTE blokkene, (til HFH).
den er grei, men jeg tror ikke alle går med spyling.

#245536  av kennethx

Toyparts of co har stått på....innkjøringen har startet :)

Tok et klipp når jeg var ute på en liten road trip i går:

#245656  av kennethx

Og etter en kort innkjøring...så er bilen nå mappet opp til 1.2 bar, med lave 12'ere over hele linjen :)

#245670  av ST205RR

NÃ¥r starter du nordover 8)