TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Corolla E10 Sedan prosjekt.

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#237364  av |plumbo

NICE ;) kommer oppdatering hos meg snart og ;) ( skal til oslo og fikse deler av dekoren til bilen min i morra jeg ;)

#239845  av Rollaole

Endelig fått de nye øyelokks mine, og fått lakkert nederste delen på siden av bilen og på bakfangeren..

Blinklys i fanger kommer fortløpende,

Noen bilder:
Vedlegg
Lakkert nederste del av fanger og side
Lakkert nederste del av fanger og side
DSC00025.JPG (311.24 kiB) Vist 950 ganger
Øyelokk fra www.billykter.no
Øyelokk fra www.billykter.no
DSC00019.JPG (260.31 kiB) Vist 954 ganger

#239946  av |plumbo

nice ;) nå begyner virkelig BLING effekten og komme her ole !!

#240097  av Rollaole

Faen! :x

Etter bare 1 dag med øyelokk, fløy faenskapen av bilen da jeg passerte 100kilometer i timen.. så dumt.. :P

Men har fått byttet bremser da! AP orginalskiver og mintex orginal klosser.. må igjennom EU godkjenning vetdu!

#240153  av |plumbo

som du har sagt selv : en dyr hobby ;)

#244986  av Rollaole

Hadde corollan på Eu godkjenning, fikk feil på at jeg ikke hadde godkjennings papirene på senkesett(coilovers) og felger, (for store)

Men har time på risløkka trafikkstajon på tirsdag, så håper alt går som smurt da..

#244991  av rune89

Lækker bil du har :)
Men har du ikke blinklys foran? Æ tenkte på å fløtte blinklysan opp til parklysan, å parklysan til hovedlykta. Noen som har prøvd det?

#245162  av Rollaole

rune89 skrev:Lækker bil du har :)
Men har du ikke blinklys foran? Æ tenkte på å fløtte blinklysan opp til parklysan, å parklysan til hovedlykta. Noen som har prøvd det?
Takker! :) Jeg har prøvd, men det er forskjell på pærene, i watt eller hva det er, så blinkinga blinka alt for fort.. sånn som når en pære har gått..

Blinklys skal bestilles så fort jeg får lønning, på http://www.astina.dk

#245164  av Rollaole

Nå begynner bakfangern planene her, :) jeg kjøpte en sliten bakfanger av |plumbo her i høst, og den har jeg nå kuttet i 2 og tilpasset nederst på den jeg har,

SÃ¥ trenger jeg tips, hva burde jeg bruke og lime den med? Sikaflex?

Også skal jeg sparkle overgangen å sende den til lakkering, Håper resultatet blir bra!

bilder:
Vedlegg
DSC00066.JPG
DSC00066.JPG (207.63 kiB) Vist 955 ganger
DSC00065.JPG
DSC00065.JPG (254.2 kiB) Vist 962 ganger
DSC00064.JPG
DSC00064.JPG (215.83 kiB) Vist 950 ganger

#245174  av rune89

Rollaole skrev:
rune89 skrev:Lækker bil du har :)
Takker! :) Jeg har prøvd, men det er forskjell på pærene, i watt eller hva det er, så blinkinga blinka alt for fort.. sånn som når en pære har gått..

Blinklys skal bestilles så fort jeg får lønning, på http://www.astina.dk
Va å rota litt i garasjen å fant blinklys pærer til moped, dm va på 10w.
Skal prøve å lage hull for den samme blinklys sokkeln med 10w pære og motstander, så det blir vanlig blinking :)

#245186  av |plumbo

slip vek malinga i skjøten .
finn fram varmluft pistol og en flat skrutrekker eller sparkel spade
slip kanter så du får en v fuge og deretter kan du ta og skjære av tynne biter av den fanger delen du ikke skal bruke.
varm opp plasten så den blir blank ,da kan du legge den på og dra den ut med flat trekkern eller no anna . dette skal smelte sammen .
deretter sliper du lett på det og bruker glasfiber sparke og vanlig sparkel

en ting til du må ha : KULLFILTER MASKE !!!!!! Det er veldig viktig og bruker når du driver med plast smeltinga hvis du vil ungå og sitte med hode vondt i 2 dager ette på .

#245325  av Rollaole

konge |plumbo! Takk! Må jeg legge på sånn glassfiber duk osv?

#245521  av Rollaole

Var på biltilsynet idag og hadde godkjenning på coilovers & 17" hjula..

Det gikk ikke, jeg hadde TUV papirer på senkesettet men det holdt ikke, han fant alle nummera i papirene på fjørene bortsett fra et nummer(som hadde slitt seg vekk), dette gikk ikke, og bilen var alt for lav..

Men han stoppet ikke der, blinklysa mine var ikke helt riktig festet, frontfangeren jeg har på bilen burde jeg hatt kollisjons test på? :?
HALLO!? Dette er en orginal fanger, jeg hadde brettet litt opp på skjermkanten bak på begge sider, dette var han helt sikker på at hjula hadde gjort, noe jeg har gjort..

Og han ville ha TUV papirer på felga, Greit nok, Dette fikk jeg tak i på Sharif`s..

Makan til Kødd er det lenge sida jeg har hvert borti, Så prøver desperat og få tatt en time til hos en annen trafikkstasjon, men får ikke timer før august, håper bare noen avbestiller denne måneden.

Så må få tak i fler papirer på coilovers&felger..

Dekk fikk jeg kjøpt da 1956kr for 2 stykk hankook ventura 205/40-17 ferdig montert og avbalansert..

Men uff for en dag.. :?

#245525  av |plumbo

ajajaj ikke greit . det er stor forskjeld på de som godkjenner med andre ord. jeg trodde ikke jeg skulle få godkjent min i det hele tatt men det gikk uten problemer .

ang glasfiber duk: det er strengtatt ikke nødvendig , når jeg fiksa oppigjen fangern jeg har nå ( er jeg da hadde brukt det ) slapp glassfiber matta litt forlett i forhold til hva jeg syntes var riktig . det er ikke og anbefale på denne plasten i alle fall men lasfiber sparkel finker fett !

Edit: godkjenninga mi kosta 475 kr + etter kontroll iforhold til eu, så alt kom på litt over 700.Håper alt hjelper deg ;)

#245539  av Rollaole

|plumbo skrev: Edit: godkjenninga mi kosta 475 kr + etter kontroll iforhold til eu, så alt kom på litt over 700.Håper alt hjelper deg ;)
Mitt kosta 430kr, men han stempla ikke lappen, så jeg kan ha en godkjenning til gode på den! han var ikke helt håpløs da..
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9