TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ts-ogn landstreff nord 2007 (Sommertreff 07)

• For planlegging av treff eller smÃ¥ møter
For planlegging av treff eller små møter
 #246167  av tore 95 tt euro spec

Tevo Dekk ønsker sjåfør på sin lastebil fra Trondheim til Mo i Rana. Så om noen vet om noen så ta kontakt med Radni på telefon 99 44 45 44 . Dette er en 7,5 tonn tung lastebil, den som kjører den får 1000,-kr og gratis hotellopphold i Mo i Rana hele helgen + en tur med ekstremgutta 8)

HASTER!!!!

#246229  av Jøran

Sommertreffet ble en kortvarig glede, dynamoen sviktet meg etter et par turer på banen... :evil:

noen som har liggende? (mr2 3S-GE)

#246365  av Tomera

Da var dette treffet unnagjordt, og vi kan vell kalle det for en suksess?
Flott vær, mya action og mye liv!
Var en god del pent og se på! Men var jo en el fine biler dær også da :wink:

#246377  av Wishmaster

Tomera skrev:Da var dette treffet unnagjordt, og vi kan vell kalle det for en suksess?
mye pent å se på ja.
må vel si at at tores blue pearl supra var litt over de andre. :D

#246384  av oleb

Wishmaster skrev:
Tomera skrev:Da var dette treffet unnagjordt, og vi kan vell kalle det for en suksess?
mye pent å se på ja.
må vel si at at tores blue pearl supra var litt over de andre. :D
Var det den med kromfelgene? Den var heftig!

#246385  av Ellingz1

fint treff:) nydelig vær og alt... og blåsupran er ett hakk over de andre :) synd ikke flere ville ha ts-ogn klistermerker :)
vi ses i august?

#246438  av sindrejl

da har jeg kommet meg halvveis hjem og vil på vegne av de som kjørte på bane med normale biler, kalle opplegget en fiasko! Blir bare mer og mer gatebil ut av dette hvor de som ikke har driftebil eller ekstrembil får kjøre noe spesielt. Er frikjøringa som er morsom å se på!

Snakker såklart om lørdagen hvor det bare var drift, extrem, driftshow, extrem, mc show, drift drift, 1,5timers frikjøring hvor vi stod en time i kø for å slippe ut da alle ville ut og så hjem til hotellet. Siden mange også drar tidlig på søndagen (2-3 tia) så ble det ikke kjøring den dagen heller på dem.. altså da KUN fredag. Blir det slik neste år dropper jeg Sommertreffet, er ikke verdt å dra så langt som jeg har gjort for å se på noen prøve å ligge sidelengs.

#246455  av jij1984

Noen som har lagt ut noen bilder?

#246465  av sx-4-ever

AAaaah endelig hjemme :D 400mil + - lagt bak meg og supran. Herlig tur!
Har målt hvor lang hele turen var, men var så trett så fikk ikke sett :P

#246473  av oleb

sindrejl skrev:da har jeg kommet meg halvveis hjem og vil på vegne av de som kjørte på bane med normale biler, kalle opplegget en fiasko! Blir bare mer og mer gatebil ut av dette hvor de som ikke har driftebil eller ekstrembil får kjøre noe spesielt. Er frikjøringa som er morsom å se på!

Snakker såklart om lørdagen hvor det bare var drift, extrem, driftshow, extrem, mc show, drift drift, 1,5timers frikjøring hvor vi stod en time i kø for å slippe ut da alle ville ut og så hjem til hotellet. Siden mange også drar tidlig på søndagen (2-3 tia) så ble det ikke kjøring den dagen heller på dem.. altså da KUN fredag. Blir det slik neste år dropper jeg Sommertreffet, er ikke verdt å dra så langt som jeg har gjort for å se på noen prøve å ligge sidelengs.
Enig med deg her. Kjørte ikke på bane selv, men hadde to kompiser som hadde lyst til å prøve seg på lørdagen (de tok en dagstur). De sto og ventet i 40min i kø, og fikk kjørt to runder pga en 307 som taka. Fredag og søndag er jo dagene der average joe har en sjanse til å komme seg utpå. Lørdag har jo blitt en "gatebildag".

Hadde uansett en fortreffelig helg!

#246491  av Tore

sindrejl skrev:da har jeg kommet meg halvveis hjem og vil på vegne av de som kjørte på bane med normale biler, kalle opplegget en fiasko! Blir bare mer og mer gatebil ut av dette hvor de som ikke har driftebil eller ekstrembil får kjøre noe spesielt. Er frikjøringa som er morsom å se på!

Dette fatter ikke jeg at du kan mene, rett å slett...det var satt av 5 timer til frikjøring bare på lørdag, og det ble nesten en time ekstra, siden driftbattle-gutta ikke kom! Hvis FEM TIMER ikke er nok kjøring på en dag for den gjennomsnittlige sjåfør, skjønner jeg ikkeno...

JA, lørdagen er den dagen det skjer andre ting en ren kjøring, men uten dette hadde vi ikke hatt halvparten av publikumsmengden der oppe, og dermed måtte ta mere betalt for kjøringen for å få økonomien til å gå opp.

Selvsagt hvis man skal drikke fredag og lørdag kveld, og dermed går glipp av kjøringen både om kvelden og neste morgen, blir det kanskje for lite frikjøring å slenge seg med på, men det må man prioritere selv hva som er viktigst. Jeg var på banen hver morgen når det startet med frikjøring, og det var ingen kø, lite biler på banen og store muligheter for å kjøre opp det man skulle ha av dekk og bremser.

Det at det ble en enorm kø utpå lørdagen, skyldtes to ting som skjedde samtidig, vi fikk en uhell ute på banen, så den ble stengt i en periode, samtidig som en del biler tok kvelden og skulle ned til byen. Vi tok tak i situasjonen, og parkerte tre rader med biler i pit-lane for å slippe frem de som skulle ut av området, og dette tok ikke mer enn 40 minutter fra banen ble stengt.

Vi tar gjerne i mot tilbakemeldinger på godt og vondt, men jeg må få komme med et motsvar når jeg mener det ikke stemmer med virkeligheten...

Håper alle andre hadde en flott helg, det hadde værtfall jeg :D

#246497  av Morten

Tore skrev:

Dette fatter ikke jeg at du kan mene, rett å slett...det var satt av 5 timer til frikjøring bare på lørdag, og det ble nesten en time ekstra, siden driftbattle-gutta ikke kom! Hvis FEM TIMER ikke er nok kjøring på en dag for den gjennomsnittlige sjåfør, skjønner jeg ikkeno...

JA, lørdagen er den dagen det skjer andre ting en ren kjøring, men uten dette hadde vi ikke hatt halvparten av publikumsmengden der oppe, og dermed måtte ta mere betalt for kjøringen for å få økonomien til å gå opp.

Selvsagt hvis man skal drikke fredag og lørdag kveld, og dermed går glipp av kjøringen både om kvelden og neste morgen, blir det kanskje for lite frikjøring å slenge seg med på, men det må man prioritere selv hva som er viktigst. Jeg var på banen hver morgen når det startet med frikjøring, og det var ingen kø, lite biler på banen og store muligheter for å kjøre opp det man skulle ha av dekk og bremser.

Det at det ble en enorm kø utpå lørdagen, skyldtes to ting som skjedde samtidig, vi fikk en uhell ute på banen, så den ble stengt i en periode, samtidig som en del biler tok kvelden og skulle ned til byen. Vi tok tak i situasjonen, og parkerte tre rader med biler i pit-lane for å slippe frem de som skulle ut av området, og dette tok ikke mer enn 40 minutter fra banen ble stengt.

Vi tar gjerne i mot tilbakemeldinger på godt og vondt, men jeg må få komme med et motsvar når jeg mener det ikke stemmer med virkeligheten...

Håper alle andre hadde en flott helg, det hadde værtfall jeg :D
Mine tanker for det de er verdt:

Jeg hadde desverre ikke bil selv i år, men må si meg veldig enig med det Sindre skriver. Fredag og Søndag var bra, men lørdagen var også etter min mening en fiasko for folk som ville kjøre selv. De endte opp som ufrivillige tilskuere i time etter time. Var veldig mange som gikk så lei av å vente på frikjøring så de tilslutt gav opp og reiste fra banen før kveldsmuligheten kom. Er enig med deg i at 5 timer frikjøring absolutt burde være nok til å holde de fleste fornøyde, men det kommer og litt an på hvordan ting blir lagt opp. Den ene timen inni der folk plutselig kan komme utpå ender med at da skal ALLE ut samtidig, noe som fører til kaos og køer (som sommertreff generelt har vært fantastisk på å unngå tidligere). Er det forresten noen spesiell grunn til att all "prime time" tiden kun ble fordelt til show og drifting? Et forslag fra min side som nok kunne løse litt opp, uten å ta kjøretid fra noen er rett og slett å putte noen timer med frikjøring innimellom alt det andre, og heller ha litt driftig også innimellom på kveldene?

En annen ting jeg oppfatta som litt dumt, og som skapte endel irritasjon blant folk der oppe var at selv om drifterene nå hadde fått tildelt en ganske god porsjon heat til å drifte så mye de orka så var det tydeligvis fritt frem for å drifte så mye de orket på frikjøringene også? I praksis gjorde det at poenget med egne drifteheat (regner med det var for å kunne feie banen for drit når de var ferdige?) i praksis falt bort, da de fortsatt feide lass på lass med drit inn i sporet + at de som prøvde å kjøre rundetider stort sett hver eneste runde hadde gulflagg minst ett sted pr runde for avkjøringer eller driftebiler på vei til depoet i gangfart med sprengte dekk. :roll:

Sommertreffet på ACR har vært høydepunktet på sommeren for meg de siste 4 årene, men jeg må ærlig innrømme at tankene som gikk i mitt hode når vi dro fra banen på lørdag var at "hvis programmet er som dette, så er det ikke verdt den lange turen lengre", siden hovedsjarmen, nettopp at alle og enhver kunne få kjøre så mye de bare orket både fredag, lørdag og søndag tilsynelatende var blitt så bortgjemt i andre ting. Heldigvis løsna ting til litt mer fornuftige fohold igjen på søndag så ikke jeg reiste hjem igjen med den følelsen der..

PS! som publikummer syns jeg det er mer spennende å se extrembilene kjøre samtidig med vanlige biler enn i egne heat. Da får en liksom et referanse punkt som tydelig viser hvor extreme de faktisk er. :wink:
 #246500  av Elise

Hallo alle sammen, jeg vil bare si at jeg hadde det helt konge på Sommertreffet.. Synes det var et bra treff jeg, selvfølgelig må arrangørene ha med litt andre ting enn bare frikjøring, mange som er int. i å se drifting og extrem bilene... Men kunne jo alltids vært litt mer frikjøring, enig i det. Så bra at dere likte Supraen "vår", skal si dere Tore jobba hardt for å få den ferdig til treffet... :D
Vedlegg
P6080870.JPG
P6080870.JPG (732.97 kiB) Vist 2540 ganger
 #246508  av Stiansen

Elise skrev:Hallo alle sammen, jeg vil bare si at jeg hadde det helt konge på Sommertreffet.. Synes det var et bra treff jeg, selvfølgelig må arrangørene ha med litt andre ting enn bare frikjøring, mange som er int. i å se drifting og extrem bilene... Men kunne jo alltids vært litt mer frikjøring, enig i det. Så bra at dere likte Supraen "vår", skal si dere Tore jobba hardt for å få den ferdig til treffet... :D
Elise! Jeg vil ha bilder fra deg :D
Sist redigert av Stiansen den 11 jun 2007 20:31, redigert 1 gang totalt.
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21