TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hjelp. Konflikt etter salg av bil.

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#242966  av castman

Denne persjonen er ikke annet enn en svindler/utpresser... orker ikke å si mer gett :wink:

#243046  av FruToyparts

Kjenner jeg blir skikkelig provosert på dine vegne. Kjøper hadde ikke fått en krone av meg om det så brant en viss plass.

Dette er jo helt klart blitt en advokatsak. Slik du beskriver situasjonen så er det ikke engang vits å prøve å komme til en enighet med kjøper.
Tror jeg ville samlet alt jeg hadde av dokumentsjon på servicer og reparasjoner på bilen. Snakk med Toyota verkstedet og hør om de kan skrive en bekreftelse på at du har overholdt alle servicer, og at bilen var i god stand sist de hadde den inne. Husker de deg, så er det jo også mulig at de kan skrive en slags bekreftelse på at bilen var godt holdt og i god stand på den tiden den ble solgt.
Så tar du all den dokumentsjonen du klarer å skaffe og overleverer til advokaten din. All korrespondanse mellom dere bør foregå gjennom advokatene slik at du har alt ditt på det rene. Dette hadde jeg virkelig ikke gitt meg på, og slik jeg ser det så har ikke kjøper noe å slå i bordet med. Stå på! og jeg ønsker deg lykke til.

#243048  av sindrejl

skjønner ikke poenget med å lage bråk hver gang man kjøper seg en "ny" bruktbil!??? Noen (ganske mange egentlig) skal på død og liv få dekket alle slitedeler og forventer at bilen er like bra som om den kom ut ifra fabrikken. Jeg har aldri laget bråk etter kjøp av bil og kommer neppe til å gjøre det om det ikke er noe graverende. Motoren røyk 3 uker etter jeg kjøpte gamle mr2'en min også men det er alt i alt bare 10.000 det er snakk om.. ingenting å bruke 50k i advokater på.. blir så lei av slike folk !!!

#243051  av Ivar

sindrejl skrev:skjønner ikke poenget med å lage bråk hver gang man kjøper seg en "ny" bruktbil!??? Noen (ganske mange egentlig) skal på død og liv få dekket alle slitedeler og forventer at bilen er like bra som om den kom ut ifra fabrikken. Jeg har aldri laget bråk etter kjøp av bil og kommer neppe til å gjøre det om det ikke er noe graverende. Motoren røyk 3 uker etter jeg kjøpte gamle mr2'en min også men det er alt i alt bare 10.000 det er snakk om.. ingenting å bruke 50k i advokater på.. blir så lei av slike folk !!!
Jeg er så enig, så enig. Dritt må man bare forvente og man kan aldri stole 100% på en som selger en bruktbil. Hvis man har seriøse problemer med det bør man kjøpe bruktbil hos en forhandler.

#243065  av KonG_PeR

høres ut som du har funnet norges største rasshøl (unnskyld ordbruken) her gitt.. Kjøpte min MR2 brukt, og var ikke klar over at demperne lakk å bremsene var dårlig, men herregud, bruker jo heller masse penger på deler å får bilen på veien, enn å bruke masse tid på advokat å drit.. menmen, noen folk ass.. Skulle likt å få to og 1/2 ord med han karen der gitt.. Han hadde ikke fått en krone av meg hvertfall.. du høres ut som en veldig ærlig å allright person siden du faktisk gidder å legge ut saken på en så objektiv måte, sikkert mange som hadde gjort det på helt andre måter, så dette er virkelig råttent gjort av kjøperen..

Lykke til i saken, vi gutta (å jentene :P ) støtter deg ;)

#246806  av marlboro1310

Skjer det noe nytt i denne saken som er verd å belyse? :roll:

#246872  av ealixyr

Ja, faktisk. Fikk nettopp telefon fra advokaten som kunne opplyse om at de har tatt ut stevning. SÃ¥ da blir det rettsak.

Skal bare bli godt å få den saken tilbakelagt.

Taper jeg denne saken så kan jeg ikke skjønne hvordan noen kan selge en bruktbil lengre........

Noen som har vært borti liknende rettsaker?

#247324  av Jon Are

HÃ¥per det ender godt.
 #302188  av sindrejl

ealixyr skrev:Da var dommen falt, og etter dette får jeg aldri mer lyst til å selge bil igjen.....
jaha få høre saken.. spørs om du burde skaffet deg en god advokat du også.. er muligheter for å anke også
 #302207  av pæsja

det er sånne folk som ikke skulle hatt bil han som kjøpte din.... :evil:
1uke etter eg kjøpte min gt4 vart det konstantert att ein stempelring hadde tatt kveld...eg tok det som ein må og påtok mg alt pga alder og km stand til bilen... :)
 #302245  av Mr2Even

Jeg henger meg på det FireWalk sier. Han utnytter nok bare din snille måte å være på.
 #302250  av ealixyr

Ble dømt til å betale motparten 30000 og mine egne saksomkostninger.
Så ble en dyr affære.
Byttet advokat til en jeg hadde mer tiltro til, og som jeg synest gjorde en bra jobb.

Retten begrunnet avgjørelsen i at

Bilen må ha hatt slitt clutch, denne burde jeg ha visst om i følge retten.
Bilen må ha hatt en oljelekkasje i motoren, dette skulle jeg også tydeligvis vært klar over.
Bilen må ha hatt en lekkasje i radiatoren, samme her.

Bilen hadde verken oljelekk eller radiatorlekk i det hele tatt.
Radiatoren var jo ny rett før salg...
Clutchen fungerte som den skulle, men der er jo klart den må ha vært slitt siden den røk såpass fort, men hva kan en forvente av en clutch som har gått 165 000km. Jeg mener også at kjøremønster kan ha spilt inn vesentlig her.

Ellers synest jeg er rart at retten bruker en NAF test som ble tatt over 1 år etter bilen ble solgt og kjørt 8000 km og bruker dette som bevis på at bilen må ha hatt defekter før den ble solgt.

Kommer ikke til å anke, denne saken har jo pågått over 1,5 år nå og jeg er lei, vil bare ha saken ut av verden å aldri mer selge en bil privat.

Dette bør være en tanke til alle andre og som vurderer å selge bilen sin...
Jeg har iallefall fått en dyr lærepenge og lært.
Denne historien koster meg stort ca 50 000kr.

Kom gjerne med innspill eller spørsmål...
 #302251  av Christian

Beviser vel bare hvor råttent systemet kan være. At de vektlegger en Naf test tatt 1år og 8000km etter kjøp er fullstendig latterlig! :shock: Hadde anket om det var meg, men skjønner godt at man går lei og bare gir opp...
 #302253  av Mr2Even

Helt sprøtt at det kunne ende slik, det hadde jeg aldri trodd.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9