TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Luft filter.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#248176  av marlboro1310

Jeg har da kjørt Mr2 i noen år nå,og er 200% sikker på at min forrige motor hadde luftmengdemåler (sen91),kjører nå 3.gen turbo...den har mapsensor og hele sullamitn :)

#248192  av 323F GTX

Jeg har en sen 91 mod gti. Ingen Lmm på min i allefall;)

#248305  av marlboro1310

Da har du sikkert kastet den sammens med de gamle luftfilterboksene...om du ikke har tatt vare på de da,de første 3sgemotorene har ikke mapsensor...

#248314  av BrennaRacing

Hvordan ser man forskjell på om det er Map eller Lmm a?? Jeg drevet å rota med den i det siste å har alltid fått beskjed om at det er Map..Er den som sitter under på siden av luftfilterboksen

#248368  av Dalan

marlboro1310 skrev:Da har du sikkert kastet den sammens med de gamle luftfilterboksene...
Hehe, ja da ville nok bilen gått bra.. :)
marlboro1310 skrev:om du ikke har tatt vare på de da,de første 3sgemotorene har ikke mapsensor...
Jo, den sitter ved siden av diagnostics-boksen i motorrommet, litt ute til høyre på bakveggen.

#248372  av Ivar

BrennaRacing skrev:Hvordan ser man forskjell på om det er Map eller Lmm a?? Jeg drevet å rota med den i det siste å har alltid fått beskjed om at det er Map..Er den som sitter under på siden av luftfilterboksen
Du har med all sannsynlighet map-sensor i din bil. Hvis luften går rett fra luftfilterboksen og inn i spjeldhuset har du map-sensor.

#248385  av 323F GTX

marlboro1310 skrev:Da har du sikkert kastet den sammens med de gamle luftfilterboksene...om du ikke har tatt vare på de da,de første 3sgemotorene har ikke mapsensor...
Neppe det du... de første 3sge har ikke map sensor nei, men disse motoren satt nå heller ikke i mr2, men i Celica st16 eller hva de heter ;) er vel en gen 2 eller 3 3sge som kom med første mr2'ene?

#248397  av sindrejl

323F GTX skrev:
marlboro1310 skrev:Da har du sikkert kastet den sammens med de gamle luftfilterboksene...om du ikke har tatt vare på de da,de første 3sgemotorene har ikke mapsensor...
Neppe det du... de første 3sge har ikke map sensor nei, men disse motoren satt nå heller ikke i mr2, men i Celica st16 eller hva de heter ;) er vel en gen 2 eller 3 3sge som kom med første mr2'ene?
gen2 3sge, gen3 kom i 94+

er mulig jeg rotet sammen med gen1 3sge ja :)

#248492  av epic

Ville bare spør et spørsmål, og for å ikke starte en ny tråd så kaprer jeg denne litt.. Hvilket filter til MR2 MK2 for å få fin lyd? K&N, Pipercross eller Apexi?.. Frister mest med Pipercross, noen kommentarer?

Sorry hvis dette samtaleevnet har vært litt vell mye oppe på forumet.. :oops:

#248495  av inzane2012

jeg kan på det varmeste anbefale pipercross viper filteret! det er en del overpriset, men det ser unektelig fett ut, og du får en ganske rå og merkbart bedre lyd med bare og bytte ut filteret til det... nå er dette desverre bare ett universalfilter, så di har bare laget ett hull i innsugs siden som du skal stikke inn en sensor i så kan vere litt plunder og få festet den skikkelig så den blir tett...

#248507  av epic

ja, det var d med pris da.. :lol: tenkte først og fremst på induction kittet til pipercross, hvor mye viper kittet koster i en norsk forhandler? Jeg har jo ikke turbo, vil dette ha noe å si for valg, tenker viper vs induction, om viper blir overkill? ser foresten på en av linkene ( http://www.nordicautotech.com/catalog/p ... ucts_id/58 ) som har kommet fram i forbindelse med norske forhandlere, og la merke til at filteret så noe ulikt ut i forhold til bildet på pipercross sida, er dette bare øyet mitt som lurer meg eller?

Takk for svar foresten, setter stor pris på det.. :wink:

#248513  av inzane2012

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... c&start=30 der kan du se hvordan viper filteret ser ut... er jo en fordel at det er lukket, så du får ikke så mye varmluft inn...pluss at det vist nok skal bli skapt en form for ramair effekt inne i filteret...di har det bl.a hos http://www.bsbildeler.no ...koster noe sånt som 3000 :roll: ...men dette passer egentlig best å ta i en anne tråd, berre bruk søkefunksjonen og søk etter luftfilter+mr2 så finner du en haug med tråder om dette emnet;)

#248515  av epic

Okaj, takk .. :)