TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• My SIXTYNINE,er Crown

• Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #248068  av supratt

Slenger inn noen bilder av min "nye" vogn.
En -69 Toyota Crown :)

Jeg vokste nærmest talt opp i en slik en, og har nå hatt alle modeller av Crown bortsett fra den rare fra 72-76, den hadde ett snodig utseende :roll:

Min far hadde en slik grå en frem til jeg ble fjortis, og har lenge ønsket meg en slik bil.... :? :D

Fant en i Sykkulven som bortimot har akkurat det "stuket" jeg hadde forestilt meg :wink: :D

Den er til opplyning kremhvit ovenfor kromlista og snøhvit nedenfor :shock:
Bilen er dog litt mishandlet med "budalslem" som de ikke har fått tett og derfor klaska på sikaflex og det soltaket skjemmer bilen...Det blir fixet i vinter er planen, enten sveise igjen eller noe ainna.

Senket tøft, med litt fremoverstuk alla 70 tallslook :lol: og 18" felger med polert kant :wink:
Vedlegg
Bilder eos400 040krymp.JPG
Bilder eos400 040krymp.JPG (388.42 kiB) Vist 4986 ganger
Bilder eos400 043krymp.JPG
Bilder eos400 043krymp.JPG (254.66 kiB) Vist 4982 ganger
Bilder eos400 046krymp.JPG
Bilder eos400 046krymp.JPG (356.76 kiB) Vist 5023 ganger
 #248070  av rx300

supratt skrev:Slenger inn noen bilder av min "nye" vogn.

Jeg vokste nærmest talt opp i en slik en, og har nå hatt alle modeller av Crown bortsett fra den rare fra 72-76, den hadde ett snodig utseende :roll:
Ey! :shock: Kaller du bilen min for snodig!

Bilde

Ellers, gratulerer, fin bil! Har sett den før den der ja :-) Mangler en slik i samlingen, men har ikke plass til flere kroner med 4 stk :D

#248075  av supratt

Takk for det du :)

Ett meget strøkent eksemplar -75 du har der da :D Men, jeg kan ikke noe for det men jeg liker det karoseriet der minst av Crownene :roll:

Smaken er vel som baken den?

Jeg liker mitt karosseri og -76 til -80 karosseriene best :? :D

Planen er jo å sette inn en 3.0 Supra motor jeg har til overs :wink:

Skal slenge inn ett bilde av min første bil og etterhvert, den kjøpte jeg av bestefar og det var en blå -76 med sekser seff :D digga den bilen :D

#248079  av rx300

supratt skrev:Takk for det du :)

Ett meget strøkent eksemplar -75 du har der da :D Men, jeg kan ikke noe for det men jeg liker det karoseriet der minst av Crownene :roll:

Smaken er vel som baken den?
Joda, klart det! MS65'en gikk under tilnavnet "hvalen" :-)
Jeg liker mitt karosseri og -76 til -80 karosseriene best :? :D

Planen er jo å sette inn en 3.0 Supra motor jeg har til overs :wink:

Skal slenge inn ett bilde av min første bil og etterhvert, den kjøpte jeg av bestefar og det var en blå -76 med sekser seff :D digga den bilen :D
En slik MS85 mener du? ;-)
Bilde
Vi har enda et eksemplar, ikke like pen, den gule ses her på gruppebildet :-D Den har "bare" firer (RS80, 5R-motor), mens de andre har nydelige rekkeseksere ja. Den fjerde grå er en MS112, '81-modell med 2,8l 5M-E motor, MS65 og MS85 har 2,6l 4M.
Bilde

#248475  av Terjen

Se der ja, du fikk has på den til slutt.. 8)
Grattis med grombil. :wink:

Var ikke så veldig kul når jeg kjøpte den: :lol:
Bilde

#248887  av lexusmann

Den 69'ern var faktisk skikkelig snygg!! :D Likte den best av alle modellene...
Mye jobb å sette den i stand?

#249114  av Kjelliken

8) Var skikkelig fet den bilen din må jeg bare si :D
 #250956  av <Supramannen>

Det er der den havna ja! du tok den rett forran nesen på meg:P ringte å skulle kjøpe den rett før du kjøpte den :(
supratt skrev:Slenger inn noen bilder av min "nye" vogn.

Min far hadde en slik grå en frem til jeg ble fjortis, og har lenge ønsket meg en slik bil.... :? :D

Fant en i Sykkulven som bortimot har akkurat det "stuket" jeg hadde forestilt meg :wink: :D

Den er til opplyning kremhvit ovenfor kromlista og snøhvit nedenfor :shock:
Bilen er dog litt mishandlet med "budalslem" som de ikke har fått tett og derfor klaska på sikaflex og det soltaket skjemmer bilen...Det blir fixet i vinter er planen, enten sveise igjen eller noe ainna.

Senket tøft, med litt fremoverstuk alla 70 tallslook :lol: og 18" felger med polert kant :wink:
 #250958  av rx300

<Supramannen> skrev:Det er der den havna ja! du tok den rett forran nesen på meg:P ringte å skulle kjøpe den rett før du kjøpte den :(
Det er to til på Finn nå som har potensiale til å bli like fine :)
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=10463345
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=10405397

#251124  av supratt

noen fler bilder, nå i mobilkvalitet da:(
Vedlegg
DSC00698.JPG
DSC00698.JPG (226.81 kiB) Vist 4966 ganger
DSC00714.JPG
DSC00714.JPG (216.88 kiB) Vist 4954 ganger
DSC00729.JPG
DSC00729.JPG (179.71 kiB) Vist 4970 ganger

#251125  av Thomas S

Den var skampen :D

#251254  av <Supramannen>

du skal ikke selge du da supratt? :D

#251255  av supratt

NOPE....this one stays in my ownership for a LONG time :D

#251258  av <Supramannen>

blir missunelig jeg nå! :x sinnsykt fin bil! 8)

#251266  av sindrejl

på de bildene der kunne man se forskjellen tydeligere ja :D