sindrejl skrev:er egentlig ikke noe problem, iallefall ikke for deg. Grunnen er nok at du polerer så ofte
Avfetting fjerner det igjen så for de som polerer en gang i året er neppe det så alt for lurt.
IKKE kjøp statoil avfetting. den ødelegger lakk så det synger etter.. erfart 
Tja...Ofte og ofte... Har vel mer hatt en tendens til og hel lakkere bilene jeg har hatt 1 gang i året
Men som du sier: det er noen avfettninger du styrer unna. Var en eller annen jeg kjøpte på esso for en stund tilbake som gjorde at alle plast lister begynte og bli grå etter bare ett par vask. Det er ett godt tegn for og styre laaaangt unna.
Bruker selv en blanding av avfettning/meguiars såpe/vann som jeg sprayer på med en 5L trykk kanne (eller hva det heter...). Pleier også og spyle bilen med vann før jeg har på, så ikke blandingen skal få sjans til og tørke på lakken så lett.
Hører det er mange som har dårlig forhold til avfettning. For min egen del så kan jeg ikke skjønne hvordan det skal være så mye bedre for lakken at du drar små-grus rundt på den når du vasker. Og avfettning fjerner ikke all voks/polish "med en gang". Har vasket avensis'en gjennomsnittelig 2 ganger pr uke siden jeg kjøpte den (ny polert), og vannet flekker fortsatt av som den skulle vært ny polert.