TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Celica GT4 ST205 og plassmangel? +

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #248928  av Steinawarjar

Hei alle sammen, først og fremst takk for innholdsrike sider hvor jeg har funnet svar på mange av mine spørsmål.

Så til poenget; Etter at jeg så filmsnutten fra Topgear om Celica vs Cosworth bet jeg meg merke i at Jeremy fortalte at det var liten plass i Celica'n. Han så litt ubekvem ut også... Mitt spørsmål, har han rett i at om man er over "six foot, two" (ca 183 cm) høy, er det bare å glemme Celica'n?

Ekstrapørsmål:
Jeg har lett rundt mye på forumet her og forstår det slik at veldig mange har importert sine biler. De bilene jeg finner til salgs i Norge, er ofte tidligere importerte biler.

Det jeg kunne tenkt meg var om noen som HAR importert en bil kunne sette opp et regnestykke hvor ALLE utgifter er med, altså fra kjøp i utlandet, moms, eng. avgift, frakt papirer, nødvendig besøk hos biltilsynet til det siste papiret man signerer, til du sitter i en godkjent og ferdig kjørbar (i Norge) bil og gliser.

Mulig det er lærertendensene som kommer frem her, men kanskje også flere kunne hatt bruk for et slikt helt konkret eksempel.

På forhånd takk!

#248954  av Gt-4-Ever

E bare å prøvesitte i en slik bil. Jeg er 186cm og synes det gikk helt bra.

#248978  av premo

ang det med høyden må jeg si at jeg er 190 cm og har min andre celica nå :) ingen bil jeg trives bedre i! så lenge du holder deg til å sitte fremme så går det helt fint. men regner ikke med at du har tenkt å sitte bak akkurat da :) bilen min er også importert men ikke av meg så jeg kan ikke hjelpe deg der men http://www.toll.no gir jo svar på en del av spørsmålene dine ang det ellers vil jeg tro at en importør eller bilforhandler kan gi deg de mest konkrete svar og hjelpe deg i prosessen i tillegg :)

#249026  av sindrejl

jeg er liten, men hadde en mil takhøyde over meg da jeg eide celica
 #249651  av bluesmoke

Steinawarjar skrev:Hei alle sammen, først og fremst takk for innholdsrike sider hvor jeg har funnet svar på mange av mine spørsmål.

Så til poenget; Etter at jeg så filmsnutten fra Topgear om Celica vs Cosworth bet jeg meg merke i at Jeremy fortalte at det var liten plass i Celica'n. Han så litt ubekvem ut også... Mitt spørsmål, har han rett i at om man er over "six foot, two" (ca 183 cm) høy, er det bare å glemme Celica'n?

Ekstrapørsmål:
Jeg har lett rundt mye på forumet her og forstår det slik at veldig mange har importert sine biler. De bilene jeg finner til salgs i Norge, er ofte tidligere importerte biler.

Det jeg kunne tenkt meg var om noen som HAR importert en bil kunne sette opp et regnestykke hvor ALLE utgifter er med, altså fra kjøp i utlandet, moms, eng. avgift, frakt papirer, nødvendig besøk hos biltilsynet til det siste papiret man signerer, til du sitter i en godkjent og ferdig kjørbar (i Norge) bil og gliser.

Mulig det er lærertendensene som kommer frem her, men kanskje også flere kunne hatt bruk for et slikt helt konkret eksempel.

På forhånd takk!
du har ikke den filmsnutten da ???

#249652  av oleb

Du kan jo sikkert ta med i betrakningen at top gear-gutta sitter som noen prester når de kjører bil, dvs 90 grader. Hvis jeg sitter i 90 grader i min, stanger jeg nesten hodet. Det er vel kanskje mer normalt å ha en litt mer "avslappet" sittestilling når man kjører tøff bil :lol:

#249722  av k_one

nå skal det jo nevnes at 6'2" er nesten 189cm og ikke 183. Så det utgjør jo en liten forskjell det... ;)

#249731  av Tomera

En kompis av meg er 194. Han prølvde Celicaen hær om dagen. Jeg har atpåtill takluke, og han synes ikke det var ubekvemt. Nå har han en avslappet kjørestil, men ikke noe ekstremt heller..

#249736  av Tomera

Liker ikke hans holdning til japanske biler.. Men back to topic :wink:

#249745  av kennethx

Jeg har 10 cm til overs når jeg sitter i normal kjørestilling, CS, uten takluke, og jeg er 182.

#251404  av ivers

jeg er 193, og har god plass i st205, men det er uten takluke da.