TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• utgÃ¥tt

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #251325  av kong karl

utgått
Sist redigert av kong karl den 18 nov 2008 02:11, redigert 1 gang totalt.

#251381  av <Supramannen>

Kan fortelle deg det om et par mnd, når min skal bremses;)
 #251452  av TOYPARTS

Horspowerfreak skrev:Er i gang med et versting prosjekt.. har en 7mgte med en del Goosaker.

Men jeg har hørt en del ting og tang når det gjelder toppen. :shock:

Er etter hvert blitt klar over at toppen har en veldig god flow og er god for rundt 600 HK. (som standard)
Men JEG ha lyst til å sette inn 1mm oversize ventiler og 272 grader kammer. :lol:

Er det noen som har peiling på hvor mye jeg kan dra ut av denne motoren??

Håpet eller målet mitt er å nå 700-750 HK.. :D :D

hadde vert fint om noen kunne svare meg andg. toppen.
toppe4n må portes ganske kraftig, samt trenger du overzise ventiler, doble fjærer og kammer ikke minst, kammer er ikke noe problem å finne, tar litt tid men dog, en annen ting er at jeg ikke ville gått for en slik motor på de effektene.

#251485  av kong karl

Blir spennende å høre hva resultatet blir...

Hvorfor vil du ikke gå for disse kreftene??? Er det fordi at motoren ikke tåler det??

#251497  av TOYPARTS

Horspowerfreak skrev:Blir spennende å høre hva resultatet blir...

Hvorfor vil du ikke gå for disse kreftene??? Er det fordi at motoren ikke tåler det??
Mam klarer å hente ut disse effektene i de motorene, men det varer ikke lenge, et av de største problemene du har på de motorene er turtall, det er 91 i slag på de, og skal du ha mye effekt bør du varve høyt turtall for å få en stor turbo til å snurre, 500-550 hk i 7mgte er mer en nok, da er det trygt.

#251500  av Rømmling

hva mener du med 91 i slag på de??

#251509  av predator

Rømmling skrev:hva mener du med 91 i slag på de??
Kan tenke meg at det er slaglengden det er snakk om her :)

#251511  av CelicaTurbo

Rømmling skrev:hva mener du med 91 i slag på de??
Slaglengde, avstanden stempel beveger seg fra topp til bunn. Høy slaglengde er en ulempe ved høyt turtall pga at det øker belastningen på rådet etc en del.

Horspowerfreak: Toyparts har bygget slike motorer før med effekt i det området og kjenner bra til svakhetene der så skal du virkelig prøve på det der er det nok nyttig å fiske litt info fra ham ;)

#251620  av kong karl

takk Takk for innleggene. :D

skal se hva som skjer. Takk for tipset CelicaTurbo. får prøve å fiske litt info fra ham.... :wink:

Skal legge ut mere detaljer om prosjektet senere. Men får å si det sånn: så er alt av motordeler nytt, utenom veiv, blokk, og topp. :D :D