TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hva synes vi om ABS, TC, o.l.?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller

#25179  av @lpher

chris skrev:
CelicaGT skrev:har kunn hatt det på den bilen eg har no...har testa ut litt korleis feeelingen er å låse og styre med abs(på snø/is), det funker bra d... men eg har hørt d fra folk som virkelig kan kjøyre bil at dei bremser bedre uten abs..
Er ikke tvil heller det, om at man (om man kan det vel å merke, og ikke bare har lært abs bremsing) bremser mye bedre og mer effektivt uten abs.
Utfordringen kommer den dagen du er trøtt og sliten på hjem fra eller til noe....og refleksene dine ikke er 100%...da får du diverre bare en sjanse...been there done that ;-)

MEN jeg er enig i at 'ikke-abs biler' stopper på litt kortere distanse på glatt føre...men ikke ellers...så fremt at vi ikke snakker om familiebil-abs her da ;-)

@lpher

#25216  av sindrejl

Tenker meg nok at din abs er en smule bedre enn vanlig mr2 sin :)

Edit; nå må man huske at goosevvti har en veldig ny bil da :) sikkert ikke samme abs der heller som de litt eldre celica/mr2'ene her inne..?[/b]

#25217  av chris

sindrejl skrev:Tenker meg nok at din abs er en smule bedre enn vanlig mr2 sin :)
Hvorfor skulle han ha "bedre abs" ?

#25225  av @lpher

chris skrev:
sindrejl skrev:Tenker meg nok at din abs er en smule bedre enn vanlig mr2 sin :)
Tja si det...ikke vet jeg om den er anderledes satt opp eller ikke...men å dømme på sytinga deres så velger jeg å tro det...LOL ;-)

For jeg har omtrent ikke merka noe til ABS'en før vinterdekka kom på jeg... ;-)

Kan heller ikke påberope meg å ha merka noe til lengre bremselengde med abs...men om jeg skal sammenligne celican som jeg hadde...uten abs...så stopper supran MYE raskere...OG DET til tross for at den et halvt TONN tyngre...now thats good brakes! ;-)

http://www.mkiv.com/specifications/prod ... p20_51.jpg

Seriously....det jeg vet er at mkIV Supra (93-96) har 4-krets ABS system MED G-sensor ihvertfall...noe som ikke er vanlig kost....heller ikke i dag....sikkert et kostnadsspørsmål ;-)

...og Traction Controll? ...pointless å diskutere så lenge den er switcheable
;-)

@lpher

#25238  av chris

@lpher skrev:
chris skrev:
Tja si det...ikke vet jeg om den er anderledes satt opp eller ikke...men å dømme på sytinga deres så velger jeg å tro det...LOL ;-)

For jeg har omtrent ikke merka noe til ABS'en før vinterdekka kom på jeg... ;-)

Kan heller ikke påberope meg å ha merka noe til lengre bremselengde med abs...men om jeg skal sammenligne celican som jeg hadde...uten abs...så stopper supran MYE raskere...OG DET til tross for at den et halvt TONN tyngre...now thats good brakes! ;-)

http://www.mkiv.com/specifications/prod ... p20_51.jpg

Seriously....det jeg vet er at mkIV Supra (93-96) har 4-krets ABS system MED G-sensor ihvertfall...noe som ikke er vanlig kost....heller ikke i dag....sikkert et kostnadsspørsmål ;-)

...og Traction Controll? ...pointless å diskutere så lenge den er switcheable
;-)

@lpher
Neida, merker ingenting på sommerføre jeg heller, så da tenker jeg ikke over det. Bilen stopper på en tiøring :D
Men på vinterføre merkes det. Liker det ikke. Det er liksom noe en selv ikke har kontroll over. Jeg liker å kontrollere bilen selv, ikke la en datamaskin gjøre jobben.